Trucks

Berk Keskin
2023-11-30
Технології та інновації Паливна ефективність
Author
Berk Keskin
Head of Exterior Design

Чому якісний дизайн вантажівки — це більше, ніж привабливий екстер’єр

Якісний дизайн вантажівки — це не лише поєднання естетики з функціональністю, а й максимальна енергоефективність вантажівки й мінімізація викидів CO2. Елегантна деталь насправді може допомогти заощадити пальне.
 

Питання екстер’єру вантажівки може здаватися не дуже пріоритетним — особливо порівнюючи з викликами, з якими представники галузі перевезень стикаються щодня. Однак від нього залежить не лише зовнішній вигляд вантажівки, а й витрата пального та енергоефективність, зокрема через вплив на аеродинаміку.
 

Як відомо, аеродинамічний опір — це причина значної частини витрати пального вантажівкою під час дальніх перевезень. Для електровантажівки витрата енергії за відносними показниками може бути навіть вищою. Тому одна з основних задач дизайнера нової моделі вантажівки — це покращення аеродинаміки.
 

«Як дизайнери ми, звичайно, хочемо створювати для наших клієнтів красиві вантажівки. Але ми також повинні враховувати інші вимоги водіїв, як-от витрата пального й енергоефективність», — говорить Берк Кескін, голова відділу зовнішнього дизайну Volvo Trucks.
 

«Інформація від наших експертів з аеродинаміки допомагає нам створювати основний дизайн, наприклад використовувати більш закриті конструкції кузова, а також прямі й гладкі поверхні. Часом це може становити обмеження, але в рамках нашої роботи ми успішно вирішуємо ці проблеми, водночас створюючи візуально привабливі вантажівки».
 

Як аеродинаміка вантажівки впливає на сучасний дизайн

За останні десятиліття зросла важливість аеродинаміки, тому дизайнери вантажівок додають більше заокруглених кутів і гладких поверхонь, а також прибирають щілини в передній частині кабіни. До того ж, дедалі частіше використовуються дахові й бокові обтічники, бокові панелі, спойлери й дефлектори.  

Щоб максимально збільшити аеродинаміку автомобіля, у дизайні сучасних вантажівок усе частіше використовуються спойлери, дефлектори, бокові панелі, дахові й бокові обтічники.

«Загальна мета — допомогти повітрю, захопленому перед кабіною, вийти назовні й текти вздовж боків вантажівки. Як дизайнери ми намагаємося видаляти або зменшувати зовнішні елементи, які заважають потоку повітря, наприклад щілини, вставки або виступаючі деталі, як-от бічні дзеркала».
 

На перший погляд здається, що базовий дизайн вантажівки з кабіною над двигуном залишається незмінним протягом десятиліть. Але до цього дизайну постійно вносяться численні зміни й покращення, головним чином через необхідність подальшого підвищення аеродинаміки. А інноваційні технології і зміни законодавства відкривають нові можливості.
 

«Системи камер як заміна бічних дзеркал — це великий прорив в області аеродинаміки, — каже Берк. — Прибравши з вантажівки деякі бічні дзеркала, ми значно зменшили опір повітря».
 

Серед інших нещодавніх інновацій — розширення повітряних завіс і системи дифузорів у задній частині причепа, які допомагають формувати потік повітря, що виходить із задньої частини вантажівки. Що стосується зовнішніх аксесуарів, як-от силові бампери, пневматичні клаксони або додаткові фари, вони негативно впливають на аеродинаміку, тому власники вантажівок зазвичай мають шукати компроміс між перевагами аксесуарів і ефективністю використання пального. Однак інколи можна знайти рішення, які задовольняють обидві вимоги.
 

«Наприклад, якщо Вам потрібен гучніший гудок, замість зовнішніх пневматичних клаксонів можна встановити кращі динаміки. А для додаткового освітлення можна вбудувати фари в корпус вантажівки». 

Як дизайнери ми, звичайно, хочемо створювати для наших клієнтів красиві вантажівки. Але ми також повинні враховувати інші вимоги водіїв, як-от витрата пального й енергоефективність.

Майбутні етапи в аеродинаміці вантажівок

Покращення аеродинаміки — це безперервний процес, у якому інноваційні технології відкривають нові можливості. Наприклад, одним із потенційних удосконалень є колісні ковпаки, які дають змогу усунути зазори навколо коліс. Однак поки що потреба в охолодженні заважає реалізації цієї концепції.
 

«З точки зору аеродинаміки ідеальним дизайном вантажівки є форма сльози — цілком кругла спереду з довгою загостреною задньою частиною, — каже Берк. — Це заборонено чинним законодавством, але необхідність знизити викиди CO2 змушує уряди й органи влади вносити нормативні зміни. Це, у свою чергу, дає нам можливість розробляти ще енергоефективніші вантажівки й допомагати нашим клієнтам економити пальне».  
 

Щоб дізнатися більше про аеродинаміку і її вплив на Ваш бізнес, прочитайте цю статтю й перегляньте коротке відео. Ви дізнаєтеся:
 

●       Про повітряний потік навколо вантажівки і його вплив на витрату пального.

●       Поради щодо оптимізації аеродинаміки вантажівки.

●       Чому аеродинаміка так само важлива для електровантажівок, як і для вантажівок із дизельним двигуном.