Trucks

Volvo Trucks
2022-04-11
Технології та інновації Паливна ефективність
Author
Volvo Trucks

Нові покращення аеродинаміки Volvo FH – як це було зроблено

Оновлення аеродинамічного дизайну Volvo FH дозволяє ще більше зменшити розділення повітряних потоків та аеродинамічний опір, а отже, допоможе заощадити ще більше пального під час перевезень на далекі відстані.
 

Подолання опору повітря суттєво впливає на витрату пального вантажівкою під час руху на швидкості від 50-60 км/год і вище. Його вплив на витрату пального зростає в геометричній прогресії, чим швидше Ви їдете.


Мета: мінімізувати та відтермінувати розділення потоку

Аеродинамічний дизайн вже давно є одним з найважливіших напрямів роботи компанії Volvo Trucks, коли справа стосується зниження витрати пального на її вантажівках. Інженери компанії постійно працюють з аеродинамічними трубами та симуляторами, щоб знаходити нові можливості для вдосконалення. Одна з їхніх ключових цілей – затримати розділення потоку. Це коли шар повітряного потоку відділяється від поверхні вантажівки. Чим раніше він відділяється, тим більший слід за транспортним засобом і, відповідно, більший аеродинамічний опір. Таким чином, мінімізація та затримка розділення потоку мінімізують аеродинамічний опір.

Потрібно враховувати два типи повітряних потоків: вирівняні та розділені.

«Потік значно прискорюється, коли рухається від точки застою перед вантажівкою (високий тиск) до боків (низький тиск)», – пояснює Андерс Тенстам, фахівець з аеродинаміки Volvo Trucks. «Якщо вантажівка рухається зі швидкістю 90 км/год, то швидкість потоку на кутах може досягати 200 км/год. У зв'язку з цим передні кути є дуже чутливою зоною, і будь-який невеликий об'єкт або щілина може мати величезний вплив на загальний потік повітря».


Увага до дрібних деталей

Під час останніх моделювань і випробувань інженери Volvo Trucks змогли виявити низку невеликих щілин і ліній поділу на кузові вантажівки, які, якщо їх закрити, можуть ще більше поліпшити аеродинамічні характеристики.

«Ми побачили, що лінії поділу та щілини можуть мати вирішальне значення залежно від того, де вони розташовані», – говорить Маттіас Хейдестен, інженер з аеродинаміки Volvo Trucks. «Через них потік повітря просочується за передні панелі, а потім засмоктується в області низького тиску з боків кабіни. Звідти він може спричиняти розділення потоку, коли взаємодіє із зовнішнім потоком повітря».

Щоб зупинити ці потоки, між різними передніми панелями було встановлено нові ущільнювачі. У результаті усувається причина розділення потоку на передніх кутах кузова, що допомагає зовнішньому потоку довше залишатися притиснутим до боків вантажівки. 

«Аеродинаміка вантажівки багато в чому залежить від вміння врахувати дрібні деталі», – каже Андерс Тенстам. «Кабіна вантажівки – це робоче місце з багатьма нормативними обмеженнями і вимогами, тому йде постійна боротьба за кожен міліметр вільного простору, щоб розмістити всі необхідні функції».

Volvo FH отримав покращений аеродинамічний дизайн, щоб Ви могли заощаджувати ще більше пального.

Нові ущільнювачі відкрили нові можливості для вдосконалення

Завдяки додаванню цих ущільнювачів не лише покращуються загальні аеродинамічні характеристики, а й відкриваються додаткові можливості для подальших удосконалень вантажівки. Ці вдосконалення включають розширення подовження дверей, щоб заповнити порожнечу в підніжці. Це створює плоску поверхню, до якої прилягає потік зовнішнього повітря, тим самим ще більше зменшуючи розділення потоку. Ширші колеса та бризковики покращують аеродинамічний баланс, а новий розширювач крил зменшує простір навколо колеса. Це призводить до зменшення потоку повітря з арки колеса і, як наслідок, до зменшення аеродинамічного опору. Крім того, нові вигнуті конструкції накладок на тримачі дзеркальних важелів з меншими оглядовими отворами також допомагають зменшити розділення потоку.

«Покращивши умови в передній частині вантажівки, ми раптом побачили можливості для підтримки вирівняного потоку і вздовж боків», – пояснює Маттіас Хейдестен. «Інакше, якби ми цього не зробили, ми б побачили мінімальні переваги від цих додаткових покращень аеродинаміки».

Насправді, кожне з цих покращень аеродинаміки було оптимізовано таким чином, щоб доповнювати одне одного. Хоча кожне окреме оновлення робить свій внесок у підвищення енергоефективності автомобіля та зменшення витрати пального, економія, отримана в результаті їхнього поєднання в одному пакеті, буде більшою, ніж сума всіх компонентів.