Trucks

Як стратегія зменшення викидів CO2 у дилерській мережі Volvo може допомогти бізнесу з вантажних перевезень?

Катрін Касперссон
2024-07-22
Sustainability Альтернативні види палива
Author
Катрін Касперссон
Менеджер мережевих інвестицій, Volvo Trucks

Щоб досягти цілі нульового чистого результату до 2040 року, Volvo Trucks скорочує викиди вуглецю в усіх сферах діяльності. Стратегія компанії щодо зменшення викидів CO2 у власній дилерській мережі дає багатообіцяючі результати — і ось які переваги це має для вашого бізнесу.


«Хоча перехід до нульового чистого використання наших продуктів матиме найбільший вплив на навколишнє середовище, щоб бути справді стійкими, ми також повинні працювати з нашими підприємствами та роздрібною мережею», — каже Катрін Касперссон, менеджер з інвестицій у мережу, Volvo Trucks. «Тому ми взяли на себе зобов’язання скоротити викиди CO2 на 50% до 2025 року в усіх наших дилерських центрах порівняно з базовим рівнем, встановленим у 2019 році».
 

Переходимо на чистіші енергетичні рішення - і ділимося результатами

Це амбітна мета, але дилерська мережа Volvo Trucks вже дуже близька до її досягнення. Робота зі скорочення викидів СО2 у дилерській мережі активізувалася у 2019 році після проведення базових вимірювань.
 

Першим кроком стало розуміння, який тип викидів створює мережа. Це було зроблено шляхом енергетичного картографування дилерських центрів з точки зору країни та місця розміщення.
 

«Нашою метою було не лише отримати уявлення про те, як і де споживалася енергія, а й про тип енергії, яка купувалася», — пояснює Катрін. «Volvo керує близько 300 власними дилерськими центрами по всьому світу. Деякі маленькі, деякі великі – і всі вони мають свої унікальні виклики. Ми хотіли з’ясувати, де були наші найбільші викиди, щоб почати з найефективніших змін».
 

Це був простий, але ефективний крок. Кожен дилерський центр зобов’язаний повідомляти про своє джерело енергії та споживання – від експлуатації сервісних фургонів і майстерень до опалення/охолодження офісів і зарядки електричних вантажівок. Коли ці дані було візуалізовано, можна було побачити, де можна внести зміни, і дослідити можливості використання чистіших альтернатив. 

«Наприклад, у холодніших скандинавських країнах, де споживання було набагато вищим, було зрозуміло, що пріоритетом є перехід на відновлювані джерела електроенергії. У країнах, де «зелена» електроенергія була недоступною, наприклад у Південній Африці, Малайзії та кількох країнах Східної Європи, ми побачили, що нам потрібно зосередитися на переході на сонячну енергію», — каже Катрін.
 

Інші відносно прості зміни включають інвестиції в електричні теплові насоси в таких країнах, як Велика Британія, де висока залежність від газу. Команда дилерської мережі також співпрацювала з відділами інвестицій і нерухомості Volvo, щоб переконатися, що нові майстерні будуються відповідно до суворих екологічних стандартів. Поступово зміни впроваджувалися, і команда Катрін почала помічати їхній вплив.
 

«Насправді ми мали початкову ціль щодо скорочення CO2 на 25%, але ми поступово зможемо досягти скорочення на 50% до 2025 року», — каже Катрін. «І ми були приємно здивовані, що досягли скорочення на 49% до 2023 року. Тож тепер ми прагнемо до довгострокової цілі: чистого нуля до 2035 року». 

Мережа власних дилерських центрів Volvo Trucks скоротила викиди CO2e на 49% і має приблизно 100 об’єктів із сонячною енергією та 180 об’єктів з безвикопною/відновлюваною електроенергією (69% споживання). Загалом споживання купленої електроенергії зменшилось на 17%, а викиди – на 64%.

Обмін результатами змін з дилерами був важливою частиною стратегії. Катрін вважає, що ключ до успішної подальшої роботи зі сталого розвитку полягав у створенні та підтримці якомога більшої позитивної взаємодії.
 

«Набагато легше, коли всі беруть участь у роботі, тому значна частина того, що ми робимо, полягає в тому, щоб постійно показувати місцевим командам, що вони роблять важливий вклад і впливають на зміни. Ми також хотіли створити нове мислення – це не проект, це має бути безперервною, природною частиною всього, що ми робимо».
 

Як стратегія зменшення викидів CO2 у дилерській мережі Volvo може допомогти бізнесу з вантажних перевезень?

Основні принципи стратегії можуть бути легко адаптовані транспортними операторами, які мають аналогічні зобов’язання щодо сталого розвитку. 

8 початкових кроків для зниження викидів CO2 у вашому транспортному бізнесі

  1. Зрозумійте місцеві ситуацію та виклики вашої компанії, щоб змінитися.
  2. Щоб зрозуміти, де ваші найбільші викиди, дослідіть і нанесіть на карту споживання енергії.
  3. Встановіть рамки, базову лінію та цілі для того, чого ви хочете досягти.
  4. Почніть з найвищих викидів CO2 для досягнення найбільшого ефекту.
  5. Розгляньте альтернативи відновлюваної енергії, де це можливо, або встановіть власне додаткове джерело енергії, наприклад сонячні панелі.
  6. Звітуйте та стежте за тим, щоб залучити своїх співробітників і показати, що змінитися можливо (і іноді відносно легко).
  7. Повідомте своїм співробітникам про реальні випадки, які змінили ситуацію.
  8. Пам’ятайте, що прагнення до сталого розвитку – це не проект, це довгострокова інвестиція, і вона має бути природною частиною всього, що ви робите.

Існує ще одна суттєва перевага не лише для власників автопарків, а й для покупців транспорту та навіть роздрібних франшиз Volvo Trucks: дилерські центри відноситимуться до сфери 3 в межах Ініціативи науково обґрунтованих цілей (SBTi).
 

Стратегія скорочення викидів CO2 для дилерської мережі є частиною зобов’язань Volvo Trucks щодо SBTi, системи, яка дозволяє компаніям встановлювати прозорі цілі щодо нульових викидів відповідно до амбіцій Паризької угоди щодо утримання приросту глобальної середньої температури в межах 1,5°С.
 

Структура складається з трьох областей, і дилерські центри Volvo наразі входять до сфери 1 – викиди, які відбуваються безпосередньо від їхньої роботи на місці, та сфери 2, непрямі викиди, які виникають, наприклад, коли електроенергія виробляється за межами підприємства.
 

«Коли наші дилерські центри досягнуть чистого нуля, наші клієнти отримають вигоду від сфери 3 SBTi, оскільки ми є частиною їхнього ланцюга постачання. Таким чином, наші зусилля також є частиною шляху операторів вантажівок та власників до чистого нуля», — пояснює Катрін.

Ми хотіли створити нове мислення – це не проект, це має бути безперервною, природною частиною всього, що ми робимо».

Як досягти нульових викідів для дилерської мережі до 2035 року

Найважчим буде остаточний крок переходу дилерської мережі до нульового чистого результату.
 

«У центрі уваги буде енергоефективність і виробництво власної енергії, щоб ми менше залежали від закупівлі з мережі. Для цього нам потрібно буде бути більш креативними та готовими тестувати нові рішення –  дахові вітряки, інфрачервоне опалення та геотермальні рішення для підтримки теплових насосів – це лише деякі з ідей, які ми маємо», – каже Катрін.
 

Системи накопичення енергії з використанням акумуляторних батарей (BESS), які допомагають усунути нестабільність в електромежі - це також рішення для деяких дилерів. Крім того, ведеться робота з переходу на електричні сервісні фургони, особливо там, де доступна "зелена" електроенергія.
 

«Незважаючи на те, що місцеве залучення буде мати вирішальне значення, останній етап також потребуватиме більшої інвестиційної діяльності в наших дилерських центрах. Важко сказати, що це буде, але ми повинні знайти правильний фокус і швидкість - це можливість, у яку ми віримо і хочемо брати в ній участь».



Якість, безпека та турбота про довкілля — це основні цінності Volvo, а також наріжні камені розробки продукту. Дізнайтеся більше про турботу про навколишнє середовище або ознайомтесь з нашим модельним рядом.