Trucks

Чому в ЄС дозволили довші кабіни вантажівок і яке значення це має для бізнесу

Tomas Thuresson
2024-01-31
Технології та інновації Паливна ефективність Безпека Світ водіїв
Author
Tomas Thuresson
Commercialization Manager New Offer

Покращення ефективності використання палива, аеродинаміки й комфорту водія — основні причини надання дозволу використовувати довші кабіни вантажівок на європейських дорогах. Нові норми відповідають кліматичним цілям ЄС і можуть суттєво вплинути на роботу транспортних компаній.

 

Дизайн вантажівок у Європі залишався майже незмінним протягом багатьох десятиліть: короткі кабіни використовувались, щоб максимально збільшити довжину вантажної платформи. Ця конструкція, яку зазвичай називають дизайном із кабіною над двигуном, переважає головним чином тому, що європейське законодавство обмежує загальну довжину транспортних засобів, включно з причепом і тягачем. Тим часом у США обмеження довжини застосовуються лише до причепа, тому на американських дорогах переважають вантажівки з довгими кабінами.

 

Однак зміни в європейському законодавстві, запроваджені у 2020 році, тепер дозволяють використовувати в Європі вантажівки з трохи довшими кабінами. Це відкриває нові можливості для дизайнерських змін, завдяки яким вантажівки стануть аеродинамічнішими, безпечнішими й комфортнішими.

 

«Ми схвалюємо це законодавство, оскільки воно дає нам можливість додатково підвищити енергоефективність кабін за допомогою дизайну. Це принесе користь як нашим клієнтам, так і навколишньому середовищу», — говорить Томас Турессон, менеджер із комерціалізації нових пропозицій у Volvo Trucks.

Переваги для навколишнього середовища й індустрії вантажоперевезень

За новим законодавством виробникам вантажівок дозволено подовжувати кабіни, якщо це не зменшує простір для вантажу*. За прогнозами, завдяки покращенню аеродинаміки вдосконалений дизайн знизить споживання палива, що становить перевагу як для навколишнього середовища, так і для експлуатаційних витрат у галузі вантажоперевезень. Менша витрата палива знижує викиди вуглекислого газу, тому нові норми також підтримують кліматичні цілі ЄС.

 

Доктор Філ Мартін, керівник відділу безпеки дорожнього руху в британській некомерційній консалтинговій компанії TRL, брав активну участь у дослідженні, яке призвело до внесення змін до європейського законодавства.

 

«Основною причиною оновлення правил була необхідність покращити аеродинаміку вантажівок і план декарбонізації ЄС. Але також було важливо переконатися, що дозвіл на відступи від норм довжини кабіни не завдасть шкоди вразливим учасникам дорожнього руху. Власне, завдяки новим нормам вантажівки можуть стати безпечнішими для пішоходів і велосипедистів», — каже він.

Оновлене законодавство дає конструкторам можливість змінювати дизайн вантажівок. Завдяки цьому вантажівки стануть аеродинамічнішими, безпечнішими й комфортнішими.

Чому довші кабіни забезпечують кращу оглядовість

Хоча початковою метою закону було вдосконалення аеродинаміки, новий дизайн кабіни також покращує пряму оглядовість. Завдяки довшому носу кабіни пішоходи знаходитимуться трохи далі від вантажівки й водієві буде легше побачити їх.

 

Яке значення новий дизайн кабін матиме для водіїв

Зміни в законодавстві дозволяють транспортним компаніям вибирати вантажівки з просторішими кабінами. Це покращить комфорт і умови праці водіїв і підвищить їхню задоволеність роботою.

 

«Загалом перевізники отримали чудову можливість задовольнити вимоги і клієнтів, і працівників. Завдяки удосконаленому дизайну кабіни вони зможуть використовувати безпечніші й екологічніші вантажівки, а також покращити умови праці. До того ж, це можливість знизити експлуатаційні витрати: компанії витрачатимуть менше палива, особливо під час магістральних перевезень, і сплачуватимуть менші страхові внески завдяки скороченню кількості аварій», — говорить доктор Філ Мартін. 

ДИРЕКТИВА ПРО ВАГУ Й ГАБАРИТИ

Загальні правила щодо великовантажних транспортних засобів у ЄС викладені в Директиві Ради 96/53/ЄЕC, відомій як Директива про вагу й габарити. Згодом до директиви було внесено поправки згідно з Директивою (ЄС) 2015/719 (англ.)Рішенням (ЄС) 2019/984 (англ.) та Регламентом (ЄС) 2019/1242 (англ.). За поправками транспортні засоби або комбінації транспортних засобів можуть перевищувати зазначену максимальну довжину «за умови, що кабіни покращують аеродинамічні характеристики, енергоефективність і рівень безпеки». 

ХРОНІКА РЕФОРМ

1985: ЄС запроваджує першу директиву щодо ваги й габаритів комерційних транспортних засобів, спрямовану на гармонізацію правил між державами-членами.
1996: ЄС приймає директиву, яка встановлює максимальні габарити для певних категорій комерційних транспортних засобів.
2015: ЄС запроваджує директиву щодо ваги й габаритів вантажівок, задіяних у міжнародних перевезеннях, з метою подальшої гармонізації правил і забезпечення рівних умов у державах-членах.
2020: ЄС впроваджує нове законодавство, яке дозволяє збільшити кабіни вантажівок, щоб покращити ефективність використання палива, а також комфорт і безпеку водіїв.

Дізнатися більше про майбутні закони, які стосуються транспортних компаній, можна тут:

Оновлені Загальні правила безпеки ЄС. Рекомендуємо також прочитати про значення аеродинаміки і її вплив на витрату палива. Щоб дізнатися про варіанти просторих кабін, подивіться це відео.

 

 

* Законодавство не встановлює точного обмеження довжини, а натомість посилається на тривимірне креслення, наведене в правовому тексті, — «Тривимірний контур кабіни».