У порту міста Кіль — трохи за опівдень. Роланд Лебруннер щойно прокинувся на паркувальному майданчику для вантажівок. Останні декілька ночей він і його колега, Янос Сцілагій, перевозили два силоси довжиною 22 метри з Зігхартингу, що на австрійському кордоні, через всю Німеччину. Тепер вони очікують паром, що доставить їх до Гетеборгу, після чого розпочнуть наступний етап своєї одинадцятиденної мандрівки.
«Я вперше пливтиму з вантажівкою на паромі. Це щось нове для мене — і саме це мені й подобається в моїй роботі», — каже Роланд Лебруннер. «Більшість професій одноманітні, та не в моєму випадку. Я можу перевозити будівельні матеріали до Зальцбургу, або ж гігантські деталі для обладнання на північ Німеччини. Різні маршрути, різний вантаж».
Я вперше пливтиму з вантажівкою на паромі. Це щось нове для мене — і саме це мені й подобається в моїй роботі.
Мінливий і непростий характер сфери перевезень став причиною, з якої він сів за кермо вантажівки близько 10 років тому. До того він повний робочий день працював столяром у австрійській компанії, що також перевозила свою продукцію на вантажівці через усю країну. Одного дня було велике, дуже важливе замовлення, яке потрібно було доставити, однак всі водії були зайняті. «Я відвезу його, чому б ні», — подумав Роланд перед тим, як взявся за своє найперше завдання в сфері вантажних перевезень. Зараз він працює професійним водієм у австрійській компанії Prangl протягом семи років. За цей час він виконав декілька надзвичайно важких завдань, наприклад, доставку 160-тонної машини для обробки паперу з центральної Австрії до Будапешту, Угорщина, або ж деталей для кораблів шириною шість метрів по вузьким гірським ділянкам, де вирішальну роль відіграють терпіння й концентрація водія.
Хоча і Роланд, і його компанія спеціалізуються на габаритних вантажах, поточне завдання стало унікальним для них через довжину маршруту — від Австрії до центральної Швеції — а також розміри вантажу. Роланд пояснює, що готовий до будь-яких несподіванок, однак кожне його завдання не схоже на попереднє.
«Воно може відрізнятися за типом вантажу, розміром, вагою, довжиною, дистанцією, погодними умовами, або ситуаціями, з якими можна стикнутися під час подолання маршруту. Навіть якщо тобі здається, що ти все спланував, обов'язково станеться щось несподіване. Потрібно просто зберігати холоднокровність і не панікувати», — каже він.
Переживши сильну зливу під час першої нічної зміни на ділянці між Зінгхартингом у Австрії та німецьким містом Магдебург, Роланд і Янос мали вимушену затримку в Німеччині через дорожні перешкоди. Після дводенного простою на паркувальному майданчику, їм нарешті дозволили продовжити свою подорож. Діставшись Кіля, вони відчули полегшення і готові продовжити шлях до Швеції.
По мірі того, як дві вантажівки заїжджають на паром, робочий персонал повільно направляє їх усередину та допомагає припаркуватися, не задівши стіни або інші транспортні засоби. З огляду на розмір вантажу, кожна вантажівка займає вчетверо більше місця ніж звичайна вантажівка, і Роланд вдячний за отриману допомогу. Рано пообідавши, він вирішує поспати, щоб наступного дня свіжим і підготовленим відправитися у 220 км мандрівку на Volvo FH16 з Ґетеборга до остаточного місця призначення, міста Грумс.
«Я віддаю перевагу денним змінам, адже тоді я маю змогу милуватися місцевим пейзажом, особливо красивими схилами й горами. Я ніколи не бував у Швеції, і з нетерпінням хочу побачити її», — каже Роланд, покидаючи паром у Ґетеборзі. На паркувальному майданчику, що нагадує кільський, він оглядає свою вантажівку, перевіряє гідравліку, електроніку, вантаж і кріплення, перш ніж продовжити шлях.
«Необхідно обов'язково оглядати свою вантажівку та перевірити всі можливі складові. У протилежному випадку краще на ній не їздити», — каже він.
На шляху до Грумсу, Роланда й Яноса супроводжує група шведських автомобілів ескорту. Вся колона відправляється в дорогу близько 9 ранку, за сильного дощу та достатньо сильного вітру. Зокрема, водіїв трохи лякає вітер, особливо коли Роланд бачить перед собою декілька високих мостів. Все у комплексі: вітер, дощ, важкий вантаж і пагорбиста місцевість, змушують колону рухатися надзвичайно повільно.
«За цих умов я дуже радий можливості покластися на систему кермування вантажівки та систему автоматичного перемикання передач. Це вселяє в мене спокій та дозволяє зосередитися на дорозі без зайвого хвилювання», — каже Роланд.
Навіть незважаючи на важкі погодні умови, він задоволений якістю шведських доріг і вважає їх одними з найкращих, по яких йому доводилося їздити. Колона рухається без затримок й у третій годині дня вони нарешті бачать свій пункт призначення — на горизонті з'являється велика фабрика шведської компанії BillerudKorsnäs у Грувені.
Я почав займатися перевезеннями, оскільки прагнув нових викликів, і тепер я насолоджуюся ними щодня.
У 2019 році тут з'явиться найбільша в світі екологічно чиста машина для виготовлення паперової упаковки, однак фабрика, де буде встановлене це обладнання, наразі ще будується. Габаритний вантаж Роланда необхідно доставити на цю частину майданчику та підняти на фабрику за допомогою пересувного крану.
«Під час завантаження вантажівок в Зінхартингу у нас пішло шість годин на те, щоб помістити силоси на причепи; нам довелося скористатися й автонавантажувачем, і пересувним краном. Сподіваюся, цього разу це займе менше часу, адже я вже дуже хочу повернутися додому, до дружини та дітей», — каже Роланд.
У підсумку, він задоволений цією поїздкою і дотримується думки, що найбільше йому запам'ятається саме довжина маршруту. Зараз він у 2200 км від свого дому, що розташований в невеликому австрійському містечку Хаг, і після повернення туди загальний час його поїздки складатиме одинадцять днів. Деякі ділянки маршруту були непростими, але Роланд каже, що в протилежному випадку він би цим не займався.
«Я почав займатися перевезеннями, оскільки бажав нових викликів, і насолоджуюся ними щодня», — каже він, посміхаючись.
BillerudKorsnäs — провідний постачальник поновлювальних пакувальних матеріалів і рішень; має більше 150 років досвіду у галузі.
Нова машина компанії з обробки картону описується як найбільша інвестиція в історії компанії, а також як найбільше обладнання цього типу в світі. Машина довжиною 350 м буде розташовуватися у виробничому приміщенні 400 м довжиною і 60 м шириною, яке поки що знаходиться на стадії будівництва.
Дві вантажівки компанії Prangl: 1 Volvo FH16, 6 x 4, виготовлена в 2017 році, з двигуном Volvo D16 потужністю 550 к. с. і коробкою передач Volvo I-Shift з понижуючими передачами та динамічним управлінням Volvo.
1 Volvo FH16, 6 x 4, виготовлена в 2013 році, з двигуном Volvo D16 потужністю 750 к. с. і коробкою передач Volvo I-Shift.
Причепи: Трьохвісні причепи Faymonville з низькою посадкою та можливістю подовження, гідравлічним приводом і незалежним ручним керуванням. Довжина причепа в рамках цього завдання: 22,9 метрів.
Вантаж: Великі резервуари, розміри: 22 м у довжину х 3,8 м у ширину х 3,8 м у висоту, вага: близько 5000 кг кожен.
Загальний розмір автопотяга: 35 м у довжину х 3,8 м у ширину х 4,15 м у висоту, вага: 38 000 кг.
Рік заснування: 1965.
Власник: Крістіан Прангл.
Загальна кількість одиниць обладнання: 3400 (пересувні крани, вантажівки, причепи, робочі платформи, телематичні вантажно-розвантажувальні пристрої тощо).
Кількість вантажівок і причепів: 330, з яких вантажівок Volvo: 90.
Кількість працівників: 650.
Основні вантажі: Великогабаритний і важкий вантаж, вантаж для електростанцій і вітрильних установок, деталі обладнання, габаритні бетонні та сталеві вироби, вантажі в сфері машинного обладнання й залізничного транспорту, дерев'яні балки, промисловий вантаж.