Trucks

Чи будуть потрібні вантажівки містам майбутнього?

Темпи урбанізації не вщухають, розмір міст у всьому світі збільшується та потреба у транспорті продовжує зростати. В той же час, великі проблеми створюють забруднення повітря та затори на дорогах. Очевидною є потреба у більш екологічних і ефективних транспортних системах. Головне питання: чи буде місце вантажівкам у містах майбутнього?
Volvo Trucks у містах

Населення Землі продовжує зростати. Згідно доповідям ООН, очікується, що населення планети зросте з 7 млрд людей у 2014 році до приблизно 9 млрд у 2050 році. В ООН підрахували, що до 2050 року дві третини населення проживатиме в містах (для порівняння, сьогодні цей показник складає половину населення). Поряд з урбанізацією, на потребу суспільства в ефективних транспортних рішеннях також впливатимуть нові споживчі звички, пов'язані зі зростом електронної комерції та ринку послуг з доставки товарів на дім. 

«Для подолання проблем, що пов'язані з дорожнім рухом і знижують якість повітря, наприклад, заторів і шкідливих викидів, нам потрібно діяти розумно. Ми повинні враховувати, скільки місця займає наш транспорт на вулицях і які джерела енергії ми використовуємо», — каже Ларс Мертенссон, Директор з питань охорони оточуючого середовища й інновацій у Volvo Trucks.

Дехто заявляє, що оптимальним рішенням для здійснення перевезень в містах майбутнього буде використання невеликих фургонів, та, за словами Ларса Мертенссона, все не так просто. 

«В деяких галузях це може спрацювати. Та загалом, повністю завантажена вантажівка — це економний за площею транспортний засіб. Взагалі, вантажівка має у десять разів більшу вантажопідйомність, ніж невеликий розвізний фургон».  

Електричні вантажівки можуть ще більше покращити ефективність перевезень. Завдяки меншому рівню шуму вони можуть виконувати широкий набір задач у позапікові години, наприклад рано вранці, пізно ввечері та навіть уночі. Це дозволяє зменшити навантаження на дороги у години-пік. Відсутність шкідливих викидів забезпечує можливість експлуатації вантажівки в закритих терміналах і екологічних зонах. 

«Якщо ми зможемо здійснювати більше перевезень у позапікові години, на дорогах буде менше транспорту та менше заторів протягом дня — у час, коли більшість людей залишають свої домівки. Це також позитивно позначиться на безпеці. Містам майбутнього потрібно буде ефективніше використовувати ресурси на кшталт енергії, вільного місця та часу, ніж сьогодні. А електричні вантажівки можуть більш ніж посприяти втіленню цієї концепції в життя», — підсумовує Ларс Мертенссон.