Trucks

Справжні кольори

У фарбувальному цеху Volvo Trucks повністю автоматичні роботи та колектив фарбувальників працюють пліч-о-пліч, щоб забезпечити однорідне, високоякісне оздоблення й ідеальний колір кожної кабіни.
Кабіна, пофарбована за допомогою пульверизатора
У фарбувальному цеху Volvo Trucks в Умео щодня фарбуються до 350 кабін, у повній відповідності до бажаного відтінку кольору.

На автомобільному заводі Volvo Trucks в Умео, що на півночі Швеції, фарбувальний цех і лабораторія відповідають за фарбування всіх кабін для вантажівок перед їх відправленням на головну складальну лінію. Забезпечення високоякісного, бездоганного оздоблення — це довготривалий і кропіткий процес, що потребує більше дев’яти кілограм фарби та займає повний робочий день. «Клієнти хочуть отримати замовлений ними колір. Якщо результат буде хоч трохи відрізнятися від їх очікувань, вони можуть залишитися дуже незадоволеними», — каже Андрес Баск, керівник фарбувальної лабораторії, лінія складання кабін і транспортних засобів в Умео.

Весь процес починається з замовника, який може обирати з 800 різних кольорів, доступних у банку кольорів Volvo Trucks. Незважаючи на широкий вибір, найбільш популярним кольором залишається білий — а саме Winter White (зимній білий). Ним фарбується близько половини всіх кабін в Умео. Колір більшої частини решти кабін — також білий різних відтінків.

За виключенням Winter White всі фарби змішуються в приміщенні. Щотижневий об’єм змішуваної фарби складає 4 000 літрів. Якщо у клієнта є особливий запит, а потрібний колір відсутній у нашому банку кольорів, технічні спеціалісти фарбувальної лабораторії можуть розробити його індивідуально. «Так, наприклад, ми отримували зразки у вигляді шматка тканини, корпусу мобільного телефону або лаку для нігтів, — додає Андреас Банк. — У більшості випадків ми можемо запропонувати клієнтам кольори, що майже повністю співпадають з необхідними їм відтінками, або ж розробити повністю новий колір. Лише в дуже рідких випадках ми вимушені відмовлятися. Зазвичай це пов’язано з тим, що колір не має необхідних якостей».

Процес фарбування повністю автоматичний і здійснюється роботами — починаючи з 2000 року. Під основною фарбувальною зоною знаходиться склад, де зберігається безліч відер різної фарби. Кожне з них оснащене індивідуальним штрих-кодом і з’єднується трубкою з розташованими зверху роботами. Об’єму фарби, що зберігається тут, вистачає на термін від двох до трьох днів роботи.

 

Клієнти хочуть отримати замовлений ними колір. Якщо результат буде хоч трохи відрізнятися від їх очікувань, вони можуть залишитися дуже незадоволеними.

Сучасна повністю автоматична система викачує фарбу з обраного відра немов через соломинку та забезпечує розхід оптимальної кількості матеріалу, що сприяє уникненню зайвої витрати фарби. Після цього у трубку подається розчинник, щоб запобігти змішуванню різних фарб між собою.

Протягом останніх років фарбувальний цех ретельно працював над зниженням впливу на довкілля, в основному шляхом зменшення кількості використовуваного розчинника. На трьох з п’яти виробничих ліній використовується фарба на водній основі, а сучасна система очищення зменшує використання засобів чищення до мінімуму.

Загалом, на кожну кабіну йде близько дев’яти кілограм фарби, з урахуванням всіх шарів і покриттів. Перші два шари захищають від корозії та супроводжуються ґрунтовкою для забезпечення кращої адгезії та надійності під час роботи фарбувальної системи, а також досягнення правильного основного кольору. Наступний шар — це ґрунтовий шар, що супроводжується прозорим покриттям, або ж пігментований верхній шар, що наноситься безпосередньо на ґрунтовку. Ці останні шари забезпечують досягнення остаточного кольору та наявність механічних якостей, які замовляв клієнт. 

Разом з кабіною фарбується також мала металічна панель, що є важливою частиною процесу контролю якості. По завершенню роботи панель передається до фарбувальної лабораторії, де її встановлюють у спектрометр і порівнюють колір з еталонним кольором у головній базі даних. Оскільки дуже багато кольорів та відтінків схожі, невелику різницю можна легко не помітити неозброєним оком. Якщо спектрометр все ж виявляє розбіжність, кабіна повертається на лінію для перефарбування.

Останній етап перевірки — візуальний огляд, що здійснюється неозброєним оком під сильним флуоресцентним світлом і дає змогу впевнитися у відсутності пропущених ділянок і неоднорідності нанесення. Спеціалісти з контролю якості також проводять рукою по поверхні, щоб перевірити її на наявність випуклостей, подряпин і нерівності. 

Лише після проходження всіх цих випробувань кабіна готова до передачі на головну складальну лінію.

800 кольорів — саме стільки складає сучасний асортимент Volvo Trucks.
250-350 кабін фарбуються в Умео щодня.
64 000 кабін було пофарбовано у 2016 році.
9 літрів фарби потрібно для фарбування кожної кабіни.