Останню модель Volvo FH випустили в 2013 році. Більша, безпечніша та навіть ергономічніша за свою попередницю, нова вантажівка встановила високу планку в галузі дальніх перевезень. Оновлена модель також зазнала змін у аеродинамічних характеристиках. Оскільки Volvo FH спеціально призначена для дальніх перевезень і тому, як правило, рухається зі швидкістю 70 км/год і вище, такі покращення аеродинаміки обіцяють їй суттєві переваги.
Ще більше вдосконалення вже досконалої вантажівки стало справжнім викликом для Йоакіма Зельберга та його колег з Volvo Trucks у Гетеборзі. «Незважаючи на те, що кабіна стала на квадратний метр більша, нам вдалося покращити її аеродинамічні властивості. Баланс вантажівки відіграє найважливішу роль. При внесенні змін ми маємо звертати увагу на вантажівку в цілому, а не зосереджуватися на певній ділянці або тому чи іншому компоненті. Це завжди поєднання різних факторів».
Змін зазнали декілька ділянок останньої моделі Volvo FH. Однак найбільш радикальне покращення — це більш округлі форми передньої сторони вантажівки. Вона дозволяє покращити економію палива, оскільки суттєво зменшує опір повітря автомобіля. Такі націлені покращення аеродинамічних характеристик можуть відігравати вирішальну роль у галузях, де тоннокілометр є мірилом прибутковості.
Модифіковані повітряні дефлектори, зона арки колеса, спойлер для бампера та бризковики також сприяють кращій продуктивності Volvo FH під час їзди. Більше того, команді спеціалістів також вдалося додати один кубічний метр до простору кабіни без жодного негативного впливу на аеродинамічні властивості вантажівки. Згідно слів Йоакіма Зельберга, внесення будь-якої зміни у вантажівку — це пошук компромісу.
З точки зору аеродинаміки, всі деталі впливають одна на одну, незалежно від їх розташування — будь-то спереду вантажівки, під нею та причепом, або ж у задній частині. На етапі проектування ми заміряємо зазори й обтічність для визначення прилягання й суміщення різних поверхонь. Наприклад, під час розробки більш округлих форм останньої моделі Volvo FH при зміні дизайну нам довелося взяти до уваги особливості розповсюдження бруду по вантажівці. Для пошуку рішення потрібно було працювати з цілою вантажівкою».
Процес проектування сучасної вантажівки важкий і нетривіальний, однак Йоакім Зельберг каже, що віддає перевагу використанню паперу й олівця. Він працює в змінній команді з 15–20 чоловік, що залучаються до різних етапів різноманітних проектів.
З точки зору аеродинаміки, всі деталі впливають одна на одну, незалежно від їх розташування — будь-то спереду вантажівки, під нею та причепом, або ж у задній частині.
«При покращенні аеродинамічних властивостей найважливіше значення мають потреби клієнта. Над чим би ми не працювали, це правило діє завжди. Для нас важливо, щоб завдяки дизайну клієнти компанії могли рости, а вантажівки зберігали довгий термін служби. Кожний конструктивний елемент завжди несе в собі основні цінності Volvo. Це основа всієї нашої діяльності».
Посада: Головний дизайнер
Вік: 40 років
Років у Volvo: 10