Trucks

Залишитися живим на одній з найнебезпечніших доріг у світі.

Завдяки свої обережності, навичкам та досвіду Хуану Мануель Манріке вже на протязі 45 років вдається залишитися живим на одній з найнебезпечніших доріг у світі. Це дорога Paso de los Caracoles у Чилі.
Пасо-де-лос-Караколес, Чилі.
Дорога Пасо-де-лос-Караколес у Чилі, одна з найнебезпечніших доріг у світі.

Дорога Пасо-де-лос-Караколес — у перекладі українською «Зміїний шлях» — отримала свою назву через 29 плавних поворотів, по яким вантажівки та легкові автомобілі піднімаються на 800 метрів над рівнем моря, до кордону, де на запаморочливій висоті 3 200 метрів закінчується Чилі та починається Аргентина. Взимку лід та декілька метрів снігу роблять підйом та спуск по дорозі дуже небезпечними, а влітку спека нещадно вражає гальмівну систему та двигуни важко навантажених вантажівок.

«Кожного разу, коли я бачу аварію, я думаю про те, що ж змусило цього водія їхати так швидко, а потім я думаю про його родину, яка більше ніколи його не побачить», – каже Хуан Мануель Манріке, піддаючи газу під час заїзду на крутий схил. «Будь обережним, уважним, але ніколи не бійся – цьому вчив мене батько, і поки що це спрацьовувало».

В наступний поворот він в'їжджає під більш широким кутом, аби спрямувати вантажівку у напрямку долини. Водії вітають один одного, привітливо махаючи рукою та кажучи «привіт» через відкриті вікна. На десятому повороті він показує на зруйнований контейнер на схилі між десятим та дванадцятим поворотом. Він пояснює, що водій цієї вантажівки віз вино з Аргентини і з'їжджав вниз дуже швидко. Причеп перекинувся і потягнув тягач за собою.

«Я думаю, водій врятувався, вистрибнувши з вантажівки якраз перед тим, як вона скотилася вниз по горі. Він зламав декілька кісток та сильно поранився», – каже він з серйозним виразом обличчя. «Але тим не менш, він вижив.»

Будь обережним, уважним, але ніколи не бійся — цьому вчив мене батько, і поки що це спрацьовувало.

Він жодного разу не спускає очей з дороги, долаючи круті повороти та підіймаючись до Чилійських Анд, через які проходить шлях до Аргентини. Кожен поворот має номер, і той, що забрав найбільше життів, номер сімнадцять, охрестили «Curva de la muerte» або «Поворотом мертвих». Він трохи прижмурюється, коли проїжджає знак, але його концентрація залишається абсолютною. Він вказує на різні місця, де траплялися аварії, як нещодавно, так і у минулому. Більшість постраждалих були його друзями, і стає зрозумілим, що існує певне братство, братство водіїв, які часто їздять у цій місцевості, на найважливішій ділянці кордону між Чилі та Аргентиною.

Оскільки це найкоротший шлях від порту в Сан-Антоніо на захід до Сантьяго в Чилі і до міста Мендоса в Аргентині, звідки дорога веде далі в Бразилію, він має дуже важливе значення з точки зору логістики у цьому регіоні. Товари з усього світу, від бананів, що надходять з узбережжя Еквадору, до блискучих нових автівок з Азії – все це перевозиться по цій дорозі. Сьогодні у рефрижераторі Хуана Мануеля 25 метричних тон бананів, що направляються у Мендосу. Крутний момент двигуна та коробка з плавним перемиканням передач дозволяє йому сконцентрувати всю свою увагу на небезпечній дорозі.

Зі своїх 64 років Хуан Мануель провів 45 за кермом вантажівок та об'їздив всю Південну Америку. Вирушаючи у дорогу, він залишає вдома, у своєму рідному місті Мендоса, дружину та чотирьох дорослих дітей. Він часто згадує про них, але його сім'ю заспокоює той факт, що він жодного разу не потрапляв у аварію. Вони знають, що його головний пріоритет – дістатися додому та знову побачити своїх рідних.

«Відношення власника компанії має суттєвий вплив на статистику аварій», – пояснює він. «Деяким власникам немає жодної справи до водіїв, вони їх перевантажують, обладнання застаріле, а все це завжди призводить до збільшення кількості аварій».

Він розповідає, що у компанії, на яку він зараз працює, не сталося ще жодної серйозної аварії і що це одна з найбільших компаній, що працюють на маршруті Чилі-Аргентина. Власник дуже тепло відноситься до своїх водіїв.

««Коли власник телефонує тобі та питає про твої справи, сім'ю, і він справді зацікавлений у твоєму добробуті, це має дуже важливе значення у дорозі», – каже Хуан Мануель. «Коли на тебе сильно тиснуть – це погано».

Компанія спеціалізується на перевезенні заморожених продуктів. У неї 80 вантажівок, інші 30 ще не поставлені. Всі вантажівки – моделі Volvo FH, і компанія була першою у Чилі, що купила нові FH. Вантажівка, якою керує Хуан Мануель – це тягач FH 500 2015 року, який компанія отримала лише нещодавно. Вона оснащена коробкою передач I-Shift та має колісну формулу 6x2. Завдяки політиці компанії «один водій – одна вантажівка», вона досить скоро стала надійним помічником на дорозі. 

Мій батько вчив мене всьому, що стосується водіння вантажівок, а також їзди по цим горам.

«Ці нові вантажівки мають чудову оглядовість, підвіску та гальма, під час керування ти втомлюєшся значно менше у порівнянні зі старими вантажівками», – пояснює він. «Також вони набагато безпечніші. В них дуже зручно спати, тому на ранок ти прокидаєшся повним сил і готовим продовжити подорож. Ліжка зручні, і ці вантажівки дійсно стають другою домівкою далеко від дому. У мене ще ніколи не було незапланованого дня простою через технічні проблеми».

Коли сонце готується сховатися за горами, він готує собі їжу на узбіччі – стейк та курку. Він розповідає про часи, коли жінка вирушала у дорогу разом з ним.
 

«Ніхто не готує так, як моя дружина, – каже він, – але коли ми разом у дорозі, готую лише я. Тепер її черга відпочивати. Я не люблю зупинятися у готелях та їсти у ресторанах. Моя їжа набагато краща та корисніша».

Деякий час він сидить на стільці і дивиться на гори, які протягом довгих років були його місцем роботи, і приносили йому як радість, так і горе. Через декілька років він вийде на пенсію і буде весь свій час проводити з дружиною вдома в чудовому місті Мендоса.

«Мій батько вчив мене всьому, що стосується водіння вантажівок, а також їзди по цим горам», — згадує Хуан Мануель. «Одного разу він сказав мені, що Анди завжди будуть тут. Завжди. Всі ми, рано чи пізно, помремо. Але Анди залишаться».

Вантажівка

Модель: Тягач Volvo FH 500 I-Shift 2015 з колісною формулою 6×2.
Двигун: 13-літровий рядний шестициліндровий двигун потужністю 500 к. с. з крутним моментом 2500 Нм при 1050–1400 об/хв.
Причеп: Американський причеп з холодильною камерою від компанії Utility ємністю 27,5 мт.
Спеціалізація: Перевезення заморожених продуктів з Чилі до Аргентини.