Trucks

Яке найкраще альтернативне пальне для великотоннажних вантажівок?

Ларс Мертенссон
2024-05-24
Технології та інновації Електромобільність Альтернативні види палива
Author
Ларс Мертенссон
директор з питань охорони оточуючого середовища та інновацій Volvo Trucks

Для багатьох підприємств залишається питання: який із зростаючої кількості альтернативних видів палива найкраще підходить для них – сьогодні та в майбутньому.

По всьому світу уряди та компанії встановлюють амбітні кліматичні цілі. Ініціатива ЄС Європейський зелений курс і Національна кліматична цільова група в США мають на меті досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року, тоді як Китай планує досягти вуглецевої нейтральності до 2060. Тим часом понад 7000 компаній встановили власні кліматичні цілі. Для галузей транспорту та логістики це означає, що перехід від дизельного пального неминучий, а для власників вантажівок є кілька шляхів до майбутнього без викопного пального.
 

«Немає універсального рішення, яке саме по собі дало б змогу декарбонізувати всю транспортну галузь», - говорить Ларс Мертенссон, директор з питань охорони навколишнього середовища та інновацій Volvo Trucks. «Натомість ми бачимо низку альтернативних видів пального, як уже наявних, так і на стадії розробки, кожен зі своїми сильними та слабкими сторонами. Головне – оцінити кожен з них і визначити, що найкраще підходить у певному випадку».
 

Для багатьох компаній відповідь буде відрізнятися залежно від кількох факторів, що включають географію, доступність, інфраструктуру та їхні власні операційні вимоги.

 

Який справжній вплив пального на клімат і чому це важливо?

Необхідність скорочення викидів вуглецю є основною рушійною силою зростання ринку альтернативних видів пального, тому важливим фактором є врахування повного впливу на клімат.
 

І це стосується не лише викидів з вихлопної труби («від бака до колеса») — потрібно також враховувати виробництво та розподілення (в рамках повного циклу виробництва пального). Ці фактори відрізнятимуться від ринку до ринку та можуть змінюватися з часом.
 

Наприклад, повний кліматичний вплив електричної вантажівки з акумулятором є низьким, якщо використовується електроенергія з відновлюваних джерел, таких як гідроенергія, сонячна енергія чи вітер. Однак вплив значно вищий, якщо вантажівка працює на електроенергії, виробленій з вугілля.
 

Деякі виробничі процеси, наприклад для водню або синтетичного дизельного пального, можуть бути енергоємними, і джерело цієї енергії впливатиме на загальний вплив на клімат. Наразі близько 99% світового водню виробляється з використанням природного газу (відомого як «сірий водень») і насправді може мати більший вплив на клімат, ніж багато інших видів викопного пального, навіть якщо технологія забезпечує нульові викиди вихлопних газів.
 

Також необхідно враховувати повний вплив пального на навколишнє середовище. Гідроочищена рослинна олія (HVO), наприклад, має дуже низький вплив на клімат: але якщо її виробляють з використанням пальмової олії, то це може сприяти вирубці лісів. Є також питання щодо впливу великомасштабного виробництва HVO на сільське господарство та виробництво продуктів харчування.
 

Тому, щоб отримати вичерпну інформацію, може бути дуже корисно провести оцінку життєвого циклу (LCA) пального, а також врахувати вплив вантажівки на клімат протягом усього її терміну служби. Це питання охоплює всі складові, від сировини, яка використовується для виробництва вантажівки, до її виведення з експлуатації.
 

Ви можете зробити розрахунок на основі попередніх оцінок життєвого циклу онлайн за допомогою калькулятора екологічного сліду від Volvo Trucks

«Ми бачимо, як розробляється низка альтернативних видів пального, кожен зі своїми сильними та слабкими сторонами. Головне – оцінити кожну з них і визначити, що найкраще підходить у певному випадку».

Які останні розробки та тенденції в галузі альтернативного палива?

Темп змін продовжує прискорюватися. Регламент ЄС щодо інфраструктури альтернативних видів пального (AFIR), запроваджений у 2023 році, передбачає, що до 2030 року загальнодоступні станції швидкої зарядки для вантажівок повинні бути доступні через кожні 60 км на основних європейських автомагістралях.
 

Він також націлений на створення мережі водневих заправок із станціями через кожні 200 км – як для легкових автомобілів, так і для вантажівок – починаючи з 2030 року.
 

Що стосується СПГ, то мережа автозаправок у Європі продовжує розвиватися і минулого року перевищила 700 автозаправних станцій (порівняно з лише 250 у 2020 році). Передбачається, що до 2030 року буде вже понад 2000 станцій.
 

Тим часом нові заводи з виробництва рідкого біопалива наразі будуються в Швеції та Німеччині, а глобальне виробництво ГРО продовжує швидко зростати. Масштабні інвестиції у виробництво водню продовжують прискорюватися, і за оцінками Hydrogen Council, наразі портфель проектів перевищує 1400 проектів у всьому світі.
 

«Зрештою, мова йде про те, яке пальне доступне для вас, скільки воно коштує, коли і де ви можете заправляти або заряджати автомобіль, і чи сумісно це з вашим бізнесом, чи ні», — говорить Ларс Мертенссон. «Доброю новиною є те, що інвестиції в альтернативні види пального постійно зростають, тому важливо стежити за місцевими ініціативами та планами».

Ви також можете завантажити наш повний посібник з альтернативних видів палива для вантажівок, який містить:

  • Описи восьми різних видів альтернативного палива, які потенційно можуть використовуватися у важких вантажівках;
  • Переваги та недоліки кожного виду палива;
  • Контрольний перелік міркувань під час прийняття рішення про те, яке альтернативне паливо найкраще підходить для Вашого бізнесу;
  • Таблиця з описом пропозиції Volvo Trucks із простим порівнянням різних альтернативних видів палива та їх доступності.

Завантажте посібник тут:

Завантаження Format PDF Size 15 MB