Trucks

Tatu Ljokkoi
2022-10-06
4 min
Заощадження пального Світ водіїв
Author
Tatu Ljokkoi
Driver development at Volvo Trucks

Як сприяти економічному водінню вантажних автомобілів

 

Водії вантажних автомобілів відіграють ключову роль у підвищенні економії пального будь-якого підприємства, але як найкраще підтримувати їхню мотивацію та натхнення?

Різні компанії мають різні методи заохочення водіїв до більш економного водіння, і пошук правильної системи багато в чому залежатиме від розміру компанії, діяльності та завдань. Як менеджер з удосконалення знань водіїв у компанії Volvo Trucks, Тату Льоккой бачив багато успішних – і невдалих – ініціатив для мотивації водіїв. За його досвідом, всі успішні компанії мають деякі спільні характеристики: сильна командна культура, цілісний підхід до економії пального та довгострокові зобов'язання.


Чому економія пального потребує командних зусиль

Багато в чому водіння вантажного автомобіля ‒ це самостійна робота, де техніка кожного водія впливає лише на його власну витрату пального. Однак це не робить ефективність використання пального індивідуальною відповідальністю. Насправді Тату Льоккой вважає, що важливе значення має сильний командний дух.


«Потрібно об'єднати всю компанію, в тому числі і керівництво», ‒ наголошує він. «У тому, що стосується ефективності використання пального, ви не можете просто покластися на тренерів, відповідальних за підготовку водіїв – керівники повинні брати активну участь у будь-якій програмі підготовки водіїв, щоб усі працювали скоординовано та як одна команда. І тоді саме вони повинні активно переглядати та контролювати прогрес, забезпечуючи заохочення та визнання тоді, коли це необхідно».


Іншим ефективним способом формування командного духу є залучення водіїв до процесу встановлення цілей та методів досягнення економії пального. Це надасть їм можливість взяти на себе відповідальність за власний розвиток і змусити їх відчути себе частиною команди.


Винагороди та заохочення: чи працюють вони?

Незалежно від того, чи це гроші, чи якийсь інший приз, пропозиція винагород та заохочень може бути ефективним методом мотивації водіїв, однак вам потрібно ретельно подумати про розробку та впровадження такої системи. Одна з поширених тактик полягає в тому, щоб протиставляти одних водіїв іншим і просто винагороджувати тих, у кого найнижча витрата пального, однак це може мати непередбачені наслідки.


«Існує ризик того, що система винагород, подібна до цієї, буде мотивувати лише водіїв, які вже працюють ефективно, оскільки вони єдині, хто має хороші шанси на перемогу», ‒ пояснює Тату. «Тим часом менш кваліфіковані водії, які мають найбільший потенціал для економії пального, будуть менш мотивовані, оскільки вони не бачать переваг, і це реальна втрачена можливість».


Крім того, встановлення загальної цілі для всієї компанії або автопарку з рівномірним розподілом винагород допоможе створити почуття командного духу та заохотить водіїв працювати разом і допомагати один одному.


Визначення правильних інструментів, процесів та цілей

Щоб підтримувати мотивацію водіїв, процеси моніторингу та перегляду споживання пального повинні бути послідовними, зіставними у часі та прозорими. З урахуванням того, що водії мають різний рівень досвіду та можуть працювати з різними вантажами та маршрутами, не завжди справедливо або точно порівнювати водіїв один з одним. Натомість найкраще зосередитися на відстеженні їхніх власних результатів у часі та визначити їхні власні окремі сфери для вдосконалення.


Одним з ефективних способів зробити це є використання індивідуалізованої системи управління автопарком. Це може надати інформацію про різні параметри, такі як використання двигуна та коробки передач, адаптація швидкості, очікування та гальмування. Таким чином водії самі зможуть проаналізувати, як вони здійснюють поїздки, і побачити, де можна покращити ситуацію. Потім результати можна переглядати за допомогою щомісячного подальшого контролю. Підключення та аналіз даних також дедалі частіше використовуються для заохочення більш економного водіння.


Чому економія пального – це подорож, а не пункт призначення

Навчання водіїв є важливим інструментом, який допомагає водіям економити пальне, але занадто часто воно розглядається як одноразове, тимчасове розв'язання проблеми. «Деякі люди очікують, що після одного тренінгу все зміниться в одну мить, але цього насправді не відбувається», ‒ зазначає Тату.


«Навчання водіїв ‒ це управління змінами та впровадження нової корпоративної культури. Це не те, що відбувається раз на рік, це те, що ви впроваджуєте у свою повсякденну роботу. Коли ви починаєте думати про це таким чином, водіям легше залишатися зосередженими та мотивованими на вдосконалення».


Одним словом, якщо ви залишите економію пального на розсуд окремих водіїв, результати будуть неоднозначними. Але якщо ви бажаєте досягти значної та стійкої економії пального у всьому автопарку, вам слід:

·         Об'єднати всіх разом як команду зі спільною метою та узгодженою стратегією щодо того, як її досягти.

·         Переконатися у тому, що залучені всі, в тому числі керівництво.

·         Впровадити програму заохочень, яка визнає досягнення та винагороджує всю команду, а не лише окремих водіїв.

·         Встановити чіткі та послідовні KPI.

·         Переконатися у тому, що ви регулярно стежите за ситуацією та приділяєте увагу сферам, які потребують вдосконалення.

·         Пам'ятати, що економне водіння ‒ це безперервна подорож, а не короткочасне розв'язання проблеми.


Якщо ви бажаєте дізнатися більше, прочитайте більше про переваги навчання водіїв.

Related articles

Latest Press Release

Latest Press Release