Trucks

Анна Райдж Берлінг
2024-02-19
Технології та інновації Безпека
Author
Анна Райдж Берлінг
Директор із безпеки дорожнього руху й продукції у Volvo Trucks

3 способи покращити оглядовість і безпеку на дорозі

Що ширше поле зору водія, то вищий рівень безпеки – як для нього, так і для інших учасників дорожнього руху. Саме тому максимальне збільшення оглядовості має пріоритетне значення на етапі розробки нових кабін для вантажівок Volvo. 

 

Покращити оглядовість можна різними способами: удосконалити дизайн кабіни, збільшити вікна й додати допоміжні засоби й інструменти, як-от дзеркала й камери. Системи активної безпеки й попередження водія також відіграють ключову роль, сповіщаючи про потенційну небезпеку поряд з вантажним автомобілем.

 

Яка різниця між прямою та непрямою оглядовістю? 

Пряма оглядовість — це те, що водій бачить на прямій лінії зору, а непряма — те, що він бачить за допомогою інших інструментів, зокрема дзеркал і камер.

 

«Зазвичай пряма оглядовість важливіша за непряму, — каже Анна Райдж Берлінг, директор із безпеки дорожнього руху й продукції у Volvo Trucks. — Це пов’язано з тим, що водій інтуїтивно завжди дивиться прямо. Однак непряма оглядовість також має значення й дає змогу візуалізувати зони, які неможливо побачити прямо. Отже, необхідно забезпечити оптимальний баланс між цими параметрами, щоб отримати максимально широке поле зору».

Камери й системи підтримки мають великий потенціал. Вони покращують оглядовість і виділяють зони ризику, а також допомагають спрямувати увагу водія туди, де вона потрібна.

Як кабіни з низьким входом покращують пряму оглядовість?

Один з ефективних способів підвищення прямої оглядовості в міських умовах — використання кабіни з низьким входом. Коли навколишнє середовище знаходиться на рівні очей, водій набагато краще бачить пішоходів, велосипедистів і інші транспортні засоби.

 

Цього року компанія Volvo Trucks додала до свого асортименту вантажівок із низьким входом нову модель — Volvo FM Low Entry. Це електровантажівка, тому відсутність дизельного двигуна дає змогу перемістити місце водія вниз і вперед. Результат оптимально підходить як для міських, так і для регіональних перевезень. Крім того, Volvo FM Low Entry – один із небагатьох вантажних автомобілів, які отримали п’ять зірок за стандартом London Direct Vision Standard*.

 

Крім того, ми оновили кабіну Volvo FE Low Entry: тепер вона оснащена тоншими бічними дзеркалами, які покращують пряму оглядовість на 10 %. Обидві моделі також можна обладнати додатковими дверними вікнами з боку пасажира.

На зміну бічним дзеркалам прийшла система оглядових камер, яка покращує пряму оглядовість у зоні вздовж боків вантажівки.

У чому переваги використання камер для покращення видимості?

Камери охоплюють зони навколо вантажівки, які неможливо побачити ні прямо, ні через дзеркала. Останні моделі навіть здатні замінити деякі дзеркала й значно покращити оглядовість. Наприклад, одна з останніх функцій від Volvo Trucks — нова система оглядових камер, яка може замінити бічні дзеркала на моделях Volvo FH, Volvo FM і Volvo FMX. Завдяки цьому покращується пряма оглядовість у зоні вздовж боків вантажного автомобіля, що буде корисним на перехрестях і кільцевих розв’язках. Крім того, система оглядових камер використовує інфрачервоне світло й нічне бачення, що забезпечує кращу оглядовість, як порівняти зі звичайними дзеркалами під час водіння в темряві. Її можна активувати навіть коли вантажівка стоїть, що підвищує особисту безпеку водія вночі.

До того ж, замінивши бічні дзеркала системою оглядових камер, спеціалісти Volvo Trucks змогли перемістити вище унікальну кутову камеру з боку пасажира. Це значно покращує огляд із боку пасажира: водій зможе бачити пішоходів і велосипедистів, а також впевненіше їздити на вузьких дорогах і ділянках зі щільним трафіком.

Системи підтримки водія, такі як попередження про відкриття дверей і підтримка уникнення бокових зіткнень, оповіщають про інших учасників дорожнього руху в зонах ризику поблизу вантажівки.

Як системи попередження підвищують рівень безпеки?

Системи активної безпеки й попередження водія не покращують оглядовість безпосередньо, але допомагають краще оцінити ситуацію навколо й звернути увагу на потенційну небезпеку.

 

Наприклад, якщо водій збереться відкрити двері кабіни, система попередження оповістить його про велосипедистів і пішоходів, які рухаються повз вантажний автомобіль. Передній індикатор наближення виявляє пішоходів і велосипедистів попереду вантажівки, яка рухається на низькій швидкості, а підтримка уникнення бокових зіткнень — інші транспортні засоби під час зміни смуги, а також пішоходів і велосипедистів по обидві сторони вантажного автомобіля.

«Водій має дивитися на безліч речей одночасно. Отже, проблеми виникають не тому, що він чогось не бачить, а тому, що він дивиться не в тому напрямку в невдалий час, — каже Анна. — Камери й системи підтримки мають великий потенціал. Вони покращують оглядовість і виділяють зони ризику, а також допомагають спрямувати увагу водія туди, де вона потрібна.

Стандарт London Direct Vision Standard, упроваджений у 2021 році, визначає, що саме водій може бачити прямо з кабіни (без використання дзеркал і камер). Дозвіл на в’їзд у Великий Лондон без модифікації вантажівки надається, лише якщо вантажівка має принаймні одну зірку відповідно до встановлених стандартів. У жовтні 2024 року мінімальні вимоги буде підвищено до 3 зірок. Кабіни Volvo FM Low Entry і Volvo FE Low Entry можна оснастити так, що вони отримають 5 зірок.