Trucks

Anders Tenstam Mattias Hejdesten Томас Турессон
2024-02-20
Технології та інновації Паливна ефективність
Authors
Anders Tenstam
Technology Specialist Aerodynamics
Mattias Hejdesten
Senior Engineering Expert Aerodynamics.
Томас Турессон
Менеджер із комерціалізації нових пропозицій

Переваги енергоефективності нового модельного ряду Volvo Trucks

Економія пального та енергії завжди була й буде пріоритетом для власників вантажівок. Компанія Volvo Trucks постійно зосереджується на підвищенні ефективності своїх вантажівок, незалежно від того, на чому вони працюють, — на дизельному пальному чи електриці. Найновіший модельний ряд великотоннажних вантажівок не є винятком.
  

 Оскільки на пальне зазвичай припадає близько 20–25 % експлуатаційних витрат, не дивно, що його ефективне використання є головним чинником рентабельності всієї галузі. З переходом на електричну енергію покращена енергоефективність означає більший запас ходу та вищу продуктивність. Відповідно, саме ця проблема була головним предметом досліджень і розробок Volvo Trucks, а найновіший модельний ряд великотоннажних вантажівок є тому чудовим доказом.


 

Як новітні аеродинамічні конструкції стали результатом багатьох років розробок

Основним показником енергоефективності вантажівки є її аеродинамічні характеристики. Тут підхід Volvo Trucks полягає в тому, щоб отримати цілісне уявлення про весь автомобіль і розробити кілька концепцій одночасно в довгостроковій перспективі, які поєднуються для створення оптимального дизайну.
 

Багато нових рішень для покращення аеродинамічних характеристик, як-от додаткові ущільнювачі на лініях роз’єму передньої частини кабіни, закриття підніжки та ближчий периметр колісних арок, було представлено в 2022 році і тепер поширено на весь асортимент на всіх ринках.
 

«Новий модельний ряд великотоннажних вантажівок є результатом безперервного вдосконалення протягом більше десяти років, що дало змогу створити вантажівки, які ми бачимо сьогодні», — говорить Андерс Тенстам, старший експерт із технологій відділу аеродинаміки у Volvo Trucks.

«Завдяки інтенсивним і ефективним віртуальним розробкам ми змогли вдосконалити як форму, так і деталі конструкції вантажівки. Ми впроваджували ці вдосконалення поступово, але всі вони є частиною цілісного плану, що випливає з передових технічних розробок, які проводилися протягом багатьох років із метою створити максимально енергоефективний вантажний автомобіль для наших клієнтів».

Новий аеродинамічний дизайн є результатом безперервного вдосконалення протягом більш ніж десяти років.

Аеродинаміку покращено завдяки новій системі оглядових камер. Після заміни бічних дзеркал на менші крилоподібні камери системи оглядових камер значно покращився потік повітря вздовж боків вантажівки.


«Оскільки задня сторона дзеркала має бути пласкою, виникнення зони «хвилювання» за нею є неминучим, тому це завжди погіршуватиме аеродинамічні характеристики», — каже Маттіас Хейдестен, старший технічний експерт відділу аеродинаміки у Volvo Trucks.
 

«Коли дзеркал немає, повітряний потік щільніше прилягає до кузова вантажного автомобіля. Проекційна фронтальна площа вантажного автомобіля також стає меншою, що ще більше зменшує аеродинамічний опір. Саме це сприятиме зниженню витрати пального, але, крім того, це також оптимізує багато інших удосконалень, реалізованих раніше для покращення аеродинамічних характеристик».
 

Тут ви можете дізнатися більше про відмінності між керуванням із використанням системи оглядових камер і дзеркал або про новий модельний ряд Volvo FH Aero, який також має ті ж самі аеродинамічні вдосконалення. 

 

Як програмне забезпечення може сприяти енергозбереженню

Оскільки витрата пального в значній мірі залежіть від техніки водіння, компанія Volvo Trucks оновила функцію I-See*, щоб її можна було застосовувати для визначення як кривизни дороги, так і рельєфу місцевості. Використовуючи картографічні дані, система може адаптувати вибір передачі, швидкість і гальмування двигуна вантажівки для максимально ефективної їзди як на горбистих, так і на звивистих дорогах.  
 

«Оновлення програми I-See по суті означає, що водій може використовувати круїз-контроль практично весь час», — говорить Томас Турессон, менеджер із комерціалізації нових пропозицій у Volvo Trucks. «Це дає змогу зменшити витрату пального, оскільки круїз-контроль є економнішим, ніж керування педалями».

«Новий модельний ряд великотоннажних вантажівок є результатом безперервного вдосконалення протягом більш ніж десяти років. Ми поступово впроваджуємо вдосконалення та прагнемо створити максимально енергоефективну вантажівку для наших клієнтів».

Чому повний пакет із економії пального може бути вигіднішим, ніж сума всіх його частин

Серед інших удосконалень нового модельного ряду великотоннажних вантажівок — запатентовані гальмівні механізми, які економлять енергію, зменшуючи тертя між гальмівною колодкою та диском під час руху. Для покращення енергоефективності за допомогою нової технології виробництва було оновлено коробку передач I-Shift із підвищувальною передачею.
 

Однак найбільший потенціал для економії пального досягається, коли всі ці оновлення й функції об’єднано в одному пакеті. Також важливо поєднувати їх із традиційними засобами економії пального, як-от спойлери, крила, повітряні дефлектори на даху та збоку, обтічники шасі та ковпаки коліс, які спеціально розроблено для використання за призначенням. 

Оновлена функція I-See тепер визначає кривизну дороги й рельєф місцевості, що допомагає водіям їздити ефективніше як на горбистих, так і на звивистих дорогах.

Крім того, компанія Volvo Trucks також пропонує рішення, яке може автоматично зменшувати висоту шасі на швидкості понад 60 км/год для подальшого покращення аеродинаміки. Кожна з цих функцій не тільки робить свій власний внесок у економію пального, але також допомагає покращити паливозберігаючі властивості інших функцій.
 

«Це той випадок, коли 1 + 1 = 3», — каже Андерс. «Якщо ви оптимізуєте аеродинаміку в передній частині автомобіля, ви збільшите аеродинамічні переваги від удосконалень у задній частині, і навпаки. А вантажівка з підвищеними аеродинамічними характеристиками має набагато кращу інерцію вільного кочення, ніж вантажівка з більшим опором, тому переваги систем, як-от I-See, збільшуються».
 

*Програма I-See наразі доступна лише для вантажівок із дизельним двигуном, але пізніше вона буде доступна для електровантажівок.

 

 

Хочете дізнатися більше? Ознайомтеся з нашими вантажівками та дізнайтеся, як ми можемо пристосовувати їх під ваші потреби.