У перших в світі випробуваннях безпеки великовантажних вантажівок Euro NCAP максимальну оцінку в п'ять зірок отримали тільки дві моделі — Volvo FH Aero і Volvo FM. Як можна отримати найвищий бал? І що фактично перевіряється?
Європейська програма оцінки нових автомобілів (Euro NCAP) з головним офісом у Бельгії була заснована в 1996 році і швидко встановила Європейський галузевий стандарт для оцінки безпеки легкових автомобілів. Його підтримують уряди багатьох європейських країн, у тому числі країн Європейського Союзу.
Тепер організація Euro NCAP почала випробування також і великовантажних вантажівок, перші результати яких були опубліковані в листопаді 2024 року. Для випробувань було відібрано дев'ять різних вантажних автомобілів від семи виробників, і моделі Volvo FH Aero й Volvo FM отримали по п'ять зірок.
Важливо відзначити, що на перших етапах випробувань організація Euro NCAP оцінює безліч систем безпеки, наприклад, систему попередження про зіткнення і круїз-контролю. Ці системи призначені для допомоги водієві, а їх основним завданням є запобігання нещасним випадкам.
На першому етапі випробувань організація Euro NCAP перевіряє всі вантажні автомобілі в найрізноманітніших ситуаціях і оцінює ефективність роботи зазначених систем в цих умовах від 0 до 100%.
Потім системи безпеки ділять на три категорії: безпека водіння, запобігання зіткненням і дії після аварії. Щоб отримати п'ять зірок, вантажівка повинна набрати не менше 80% балів у всіх трьох категоріях.
У категорії безпеки водіння моделі Volvo FH Aero і Volvo FM набрали 80% і 90% відповідно. Багато в чому цьому сприяла пряма оглядовість — тобто можливість стежити за обстановкою попереду і з боків вантажного автомобіля. Це стало можливим завдяки конструкції кабін і новим камерам, які замінили дзеркала заднього виду на новіших моделях вантажівок.
Модель Volvo FM отримала більше балів, ніж FH Aero, завдяки більш низькому розташуванню сидіння водія і кращому огляду області безпосередньо перед вантажним автомобілем.
При перевірці систем запобігання зіткненням обидва вантажних автомобіля набрали 89% завдяки системам екстреного гальмування і утримання смуги руху. Ці системи виявляють об'єкти і автоматично вмикають гальма або повертають вантажівку на свою смугу. Наприклад, система автоматично активує гальма, якщо автомобіль попереду різко гальмує або поруч із вантажівкою з'являються пішоходи.
Euro NCAP оцінює кожну систему, перевіряючи її більш ніж у сотні різних дорожніх ситуацій. Зокрема, добре показала себе система попередження зіткнення з функцією екстреного гальмування від Volvo Trucks. Вона дозволила уникнути зіткнень з легковими автомобілями, пішоходами і велосипедистами практично у всіх оцінюваних ситуаціях.
Тільки два виробника вантажних автомобілів пропонують систему автоматичного гальмування для захисту велосипедистів, коли вантажівка повертає в бік пасажира. Компанія Volvo Trucks називає цю функцію «Активна підтримка уникнення бокових зіткнень». Цю інновацію організація Euro NCAP описала як потенційно революційну, оскільки вона вирішує поширену проблему безпеки в міських районах — велосипедисти в сліпій зоні вантажного автомобіля.
Крім того, моделі Volvo FH Aero і Volvo FM отримали нагороду City Safe від організації Euro NCAP за гарну пряму оглядовість і високу ефективність систем активної безпеки, які захищають людей під час руху в місті.
Важливо відзначити, що ми не зупиняємося на отриманих результатах. Компанія Volvo Trucks прагне звести кількість аварій до нуля, тому продовжить роботу над рішеннями, які зроблять наші вантажні автомобілі ще безпечнішими.
У компанії Volvo Trucks вважають, що їхні вантажівки отримали п'ять зірок завдяки націленості на безпеку.
«Ми завжди намагаємося розробляти системи безпеки, які зможуть працювати в різноманітних дорожніх ситуаціях. Від автомагістралей до міських вулиць. Організація Euro NCAP дотримується того ж підходу й перевіряє системи безпеки в різних ситуаціях, щоб об'єктивно оцінити безпеку наших вантажних автомобілів», — говорить Анна Райдж Берлінґ.
Вона продовжує: «Це підтверджує значимість нашої безперервної роботи над системами, які перевершують вимоги законодавства і зможуть звести кількість аварій за участю наших вантажних автомобілів до нуля. Рейтинги Euro NCAP допоможуть клієнтам прийняти рішення про покупку, а також підштовхнути інших виробників вантажних автомобілів до постійного підвищення безпеки їх продукції».
«Важливо відзначити, що ми не зупиняємося на отриманих результатах. Компанія Volvo Trucks прагне звести кількість аварій до нуля, тому продовжить роботу над рішеннями, які зроблять наші вантажні автомобілі ще безпечнішими», — говорить Анна Райдж Берлінґ.
«Ми раді, що Euro NCAP приділяє таку увагу нашій роботі у сфері безпеки», — говорить Анна Райдж Берлінґ, директор з безпеки в компанії Volvo Trucks. «Зовнішня незалежна організація вперше перевірила безпеку великовантажних вантажівок і проаналізувала ефективність їх систем безпеки. Компанія Volvo давно відома своєю прихильністю безпеці, і це невід'ємна частина її спадщини. «Тепер результати нашої роботи підтверджені новими рейтингами Euro NCAP», — підсумовує вона.
Докладніше про Погляди на безпеку компанії Volvo Trucks. Рекомендуємо подивитися інші статті на цю тему:
Як Euro NCAP сприятиме підвищенню безпеки вантажних автомобілів
3 способи поліпшити оглядовість водія і підвищити безпеку дорожнього руху