Trucks

Чи є сталь з низьким вуглецевим слідом наступним кроком на шляху до створення кліматично нейтрального вантажного автомобіля?

Harsha Ar Håkan Björklund
2024-12-09
Sustainability Low-emission steel in trucks Net-zero supply chain
Authors
Harsha Ar
Lead Engineer
Håkan Björklund
Product Architect

На сталь припадає 47% складу типового дизельного великовантажного автомобіля, і на його частку припадає близько 44% викидів CO2 при його виробництві. А якщо замінити всю цю сталь альтернативою з низьким вуглецевим слідом? 

У 2025 році компанія Volvo Trucks значно збільшить частку використання сталі з низьким вуглецевим слідом у промисловому виробництві. Це знаменує собою значний крок уперед на шляху до створення ланцюга постачання з нульовим рівнем викидів до 2040 року.

 

Для виробництва нової сталі з низьким вуглецевим слідом використовуються вторинні матеріали й електроенергія з відновлюваних джерел, завдяки чому викиди скорочуються приблизно на 80% в порівнянні зі звичайною сталлю.

 

З наступного року нова сталь з низьким вуглецевим слідом буде використовуватися для виготовлення рам приблизно в 12000 вантажівок Volvo FH і Volvo FM, що дозволить заощадити близько 6600 тонн CO2. Це еквівалентно очікуваним річним викидам CO2 від 910 мешканців Європи

Чому сталь з низьким вуглецевим слідом є надзвичайно важливою для виробництва вантажних автомобілів з нульовим рівнем викидів

Щоб досягти цілей компанії Volvo Trucks у сфері захисту клімату, а також створити ланцюг постачання з нульовим рівнем викидів, важливо знайти альтернативу звичайній сталі.

 

«Сталь — це основний конструкційний матеріал у вантажному автомобілі, виробництво якого чинить найбільший вплив на клімат. Тому можливість використання в серійному виробництві альтернативного матеріалу з низьким вуглецевим слідом так важлива для наших цілей у сфері захисту клімату», — говорить Гокан Бьйорклунд, архітектор продукту у Volvo Trucks.

 

У 2022 році компанія Volvo Trucks стала першим виробником у світі, який почав використовувати сталь, вироблену без споживання викопного палива. Ця сталь була виготовлена за новою технологією, яка використовує водень замість вугілля в процесі відновлення залізної руди, що ефективно усуває всі викиди CO2. Однак ця технологія все ще знаходиться в стадії розробки і поки що не є комерційно доступною у великих масштабах. Тим часом Volvo Trucks вивчає способи використання переробленої сталі для зменшення вуглецевого сліду своїх вантажівок сьогодні.

Тепер, коли ми краще вивчили сталь з низьким вуглецевим слідом, наступним кроком стане заміна сталі в різних частинах вантажівки. І ця дорожня карта вже в процесі реалізації.

Як сталь з низьким вуглецевим слідом може вплинути на майбутнє вантажних перевезень?

 

Перш ніж впровадити у виробництво нову сталь з низьким вуглецевим слідом, компанії Volvo Trucks довелося провести випробування й засвідчити її якість. «З технологічного боку нам потрібно було краще зрозуміти сталь», — пояснює Харша Ар, провідний інженер Volvo Trucks. «Через вміст у ній перероблених матеріалів спостерігаються деякі відмінності в її властивостях. А потім ми повинні були переконатися, що вона пройшла усі наші внутрішні перевірки на довговічність і обробку поверхні та показала себе так само добре, як і звичайна сталь. Лише тоді ми вирішили впровадити її у своє виробництво».

 

Оскільки нова сталь є новим продуктом, її обсяги виробництва все ще відносно невеликі. Однак, оскільки постачальник нарощує виробництво всіх марок сталі, компанія Volvo Trucks планує збільшити частку використання цього матеріалу замість звичайної сталі.

 

«Наша стратегія полягала в тому, щоб почати з однієї товщини сталі в якості пілотного проекту, але плани завжди передбачали масштабування за умови успішного результату», – говорить Харша. «Тепер, коли ми краще знаємо сталь і її властивості перевірені, наступним кроком стане застосування технології для виробництва сталей різних марок і товщин, а також заміна сталі в різних частинах вантажівки. Ми вже розробляємо відповідний план».

 

Успіх сталі з низьким вуглецевим слідом усуває одну з найбільших перешкод на шляху до виробництва великотоннажної вантажівки з нульовим рівнем викидів. Завдяки його реалізації Volvo Trucks робить важливий крок уперед у досягненні своєї кліматичної мети.   

У 2025 році нова сталь з низьким вуглецевим слідом буде використовуватися для виготовлення рами для приблизно 12000 вантажних автомобілів Volvo FH і Volvo FM.