Вантажівки Volvo Trucks

Вольво Україна

×

Новий Volvo FM — інтер'єр кабіни: абсолютний комфорт водія

| 6 хвилин читання | 6 хвилин читання
Редизайн салону кабіни Volvo FM — вперше з моменту запуску моделі наприкінці 1990-х. Каріна Бістрьом, головний дизайнер інтер'єру у Volvo Trucks, пояснює, що надихало її та колег під час повного оновлення дизайну кабіни.
Каріна Бістрьом, головний дизайнер інтер'єру у Volvo Trucks, стоїть перед ескізами дизайну і кольоровими зразками Volvo FM на стіні
Каріна Бістрьом керувала роботами з редизайну просторого, нового інтер'єру кабіни Volvo FM — справою, яку тримали у надзвичайній секретності.

Перше, що вражає при вході в кабіну нового Volvo FM, це те, наскільки вона більш простора. Підняті передні стійки додають кабіні додатковий кубічний метр простору та більше місця для необхідних речей, зокрема відсіків для зберігання. Крім того, це дарує відчуття легкості та спрощує водіям пересування всередині кабіни. «Можливість повністю витягнути руки над собою — це суттєва перевага». Або можливість зручно пересуватися всередині кабіні, навіть з чашкою кави в одній руці. Це надає Вам відчуття свободи — хочеться сказати вау!», — каже Каріна Бістрьом. 

Ми хотіли переконатися, що все знаходиться в полі зору та на відстані витягнутої руки з місця водія.
Олівцевий малюнок приладової панелі кабіни і вантажівки Volvo FM Стратегія розробки дизайну кабіни була зосереджена навколо людського тіла та на розміщенні всього необхідного в безпосередній близькості до водія.

Каріна Бістрьом очолювала роботи з оновлення дизайну нового інтер'єру кабіни Volvo FM, які розпочалися у дизайн-студії Volvo Group в Ґетеборзі майже п'ять років тому та дотепер залишалися секретними. З самого початку Каріна та її команда були зосереджені на проектуванні нової кабіни, яка б відповідала потребам водіїв. Нова вантажівка Volvo FM мала бути надзвичайно практичною та комфортною, оскільки це не просто інструмент і робоче місце, але й місце для відпочинку та набору сил. Тому стратегія дизайну була зосереджена навколо людського тіла, та на розміщенні всього необхідного в безпосередній близькості до водія.

Workpod — це концепція, яку Карина та її команда дизайнерів Volvo Trucks використовували в якості основного джерела натхнення для своєї роботи. «Як водій, Ви виконуєте безліч дій у кабіні Volvo FM: водіння, управління, іноді приймаєте дзвінки, переглядаєте інформацію або обідаєте, тому простір має бути універсальним. У той же час ми хотіли переконатися, що все знаходиться у полі зору та на відстані витягнутої руки з місця водія», — пояснює Каріна. 

Вид зверху, Каріна Бістрьом вирізає зразок шкіри При розробці нового Volvo FM Каріна та її команда дизайнерів інтер'єру працювали безпосередньо з фахівцями по ергономіці, спеціалістами з людино-машинного інтерфейсу (ЛМІ) та навіть аналітиками матеріалів.

Окрім збільшеного простору, у новому Volvo FM вражає ще одна деталь — виняткова оглядовість кабіни. Нова кабіна вирізняється великими та низькими вікнами, що забезпечує ширшу оглядовість, а також новими дзеркалами заднього виду та кутовою камерою на стороні пасажира. Покращена пряма оглядовість з кабіни безпосередньо скорочує час реакції водія. А оскільки водіям Volvo FM часто доводиться орієнтуватися в умовах обмеженого простору або на жвавих міських вулицях, пряма оглядовість має життєво важливе значення. 

Але повна зосередженість і швидка реакція залежать не тільки від кращої оглядовості, але й від мінімуму відволікаючих факторів. І це те, над чим Каріна та її колеги з дизайнерської команди наполегливо працювали у новій Volvo FM. Нова кабіна оснащена новою панеллю приладів з додатковим місцем для зберігання речей, 12-дюймовим дисплеєм з високою роздільною здатністю та додатковим 9-дюймовим сенсорним боковим дисплеєм для інформаційно-розважальних функцій, навігації, транспортної інформації та перегляду зображень з камер.

«Протягом минулого десятиліття складалося враження, ніби кількість інформації та відволікаючих факторів у житті та робочому середовищі водія лише множилася. Але всю цю інформацію важко обробити. Ми побачили шанс зломити цю тенденцію. Це оновлення дизайну стало реальною можливістю залишити лише все необхідне, а також визначити пріоритети того, що і коли Ви бачите. Це також дозволяє Вам персоналізувати дисплей відповідно до власних потреб», — каже Каріна.

Каріна пробує на дотик зразок чорного протиковзного килимка Протиковзні килимки були розроблені для того, щоб надати водіям додаткову опору для ніг.

Зокрема, цей підхід проявляється в тому, що кількість значків на комбінації приладів було зменшено, а ключові сигнали та попередження підсилюються фоновим галогеновим освітленням. Під час виконання дії, наприклад, подачі сигналу повороту, світло змінюється з навколишнього білого кольору на зелений. Воно стає жовтим, щоб попередити про проблему, та червоним, щоб попередити про серйозну проблему та необхідність зупинки вантажівки.

Водій сидить у кабіні та використовує новий боковий дисплей з сенсорним екраном Новий боковий дисплей із сенсорним екраном, який також можна активувати за допомогою голосового управління або кнопок на кермі, дозволяє водіям безперебійно отримувати доступ до необхідних інструментів.

Також однією з цілей команди дизайнерів було надання водіям Volvo FM безперешкодного доступу до необхідних інструментів. Доступ до нового сенсорного екрана бокового дисплея можна отримати за допомогою голосового управління або інтуїтивно розташованих кнопок на кермі. 

«Ми хочемо, щоб водій зосередився на дорозі, і тому дисплеєм можна керувати кількома способами», — говорить Каріна.

Каріна Бістрьом спирається на кабіну Volvo FM Каріна підкреслює, що одним із ключів до успішного оновлення дизайну був доступ до широкого кола фахівців Volvo Trucks.

Для водіїв кабіна — це також місце відпочинку. За сидінням водія розташована нова жила зона Volvo FM, яка була оновлена для більшого комфорту. Ліжко нової спальної кабіни піднято на 17 см і має додаткове місце для зберігання як зверху, так і знизу. Крім того, комфорт кабіни було додатково підвищено за допомогою посиленої ізоляції, яка допомагає запобігати холоду, спеці та шуму. 

Підлога стала рівнішою, посиленою та обладнана спеціально розробленими антиковзаючими килимками, щоб надати водіям додаткову опору для ніг як всередині кабіни, так і при вході у вантажний автомобіль. Також новий, тонкий, ергономічний дизайн I-Shift полегшує пересування від сидіння до ліжка. 

Каріна Бістрьом пояснює, що від самого початку вона та її колеги хотіли, щоб кожна частина дизайну гармонійно поєднувалася. Це означає, що у вантажівці присутні «вау-фактори», а також розумні рішення, які покращують життя, але не дуже помітні. Наприклад, світлодіодні панелі, вбудовані в перегородки. «Це порівняно незначна деталь, але ми думаємо, що водії її оцінять. Зрештою, кабіна — це місце, в якому водій проводить багато часу, тому житлова зона повинна мати спокійний і затишний дизайн». 

Каріна підкреслює, що одним із ключів до успішного оновлення дизайну Volvo FM був доступ до широкого кола фахівців Volvo Trucks. Команда дизайнерів Volvo FM працювала безпосередньо з фахівцями по ергономіці, спеціалістами з людино-машинного інтерфейсу та навіть аналітиками матеріалів, які тестували та перевіряли, наприклад, ковзальні характеристики нового килимка для дверей, щоб забезпечити водіям міцну опору під час входу в кабіну. «Щоб отримати чудовий дизайн, необхідно поєднати всі ці різні елементи для створення гармонійного робочого та житлового середовища».

Новий вантажний автомобіль Volvo FM

Росомаха на дорозі
Дизайнери Volvo Trucks часто черпають натхнення з природи північної Швеції. Для Volvo FM одним із джерел натхнення була росомаха, кремезний і мускулистий хижак, який мандрує дикими районами Крайньої Півночі. Гнучка та готова до будь-якого виклику, ця тварина вражає своєю силою, та незважаючи на невеликий розмір, часто може вступити у бій зі значно більшими тваринами, навіть дорослими ведмедями. 

Ілюстрація росомахи у фіолетовому, білому і сірому

Міцний та універсальний 
«Volvo FM може бути пожежною машиною, самоскидом або сміттєвозом. Робота водіїв відіграє важливу роль у суспільстві — вони справжні герої сучасності. Таким чином, ми хотіли, щоб дизайн вантажівки базувався на міцній конструкції і функціях, підходив для різних цілей і позитивно взаємодіяв із зовнішнім світом».

Підключений
Новий Volvo FM розроблений на основі людино-комп'ютерної взаємодії. «У вантажівки з'явилися інтелектуальні функції, тож частина нашої роботи полягала в тому, щоб переконатися, що всі системи підключені та безперешкодно взаємодіють за будь-якої ситуації».

Press Release