Випробування замовниками електричних вантажівок на паливних елементах у комерційних перевезеннях розпочнеться у 2025 році в Північній Європі, після чого протягом наступних років додаткові вантажівки з'являться у більшій кількості країн.
Електричні вантажівки на водневих паливних елементах стануть особливо придатними для перевезень на великі відстані та виконання важких, енерговитратних завдань. Вони також можуть стати хорошим варіантом у країнах зі слабо розвиненою мережею зарядних станцій.
«Я переконаний, що пілотні випробування продемонструють потенціал електричних вантажівок на паливних елементах. Випробування проходитимуть у складних, суворих кліматичних умовах, і це також дасть нам чудову можливість випробувати наші вантажівки з великими вантажами вагою до 65 тонн», – говорить Джессіка Сандстрьом (Jessica Sandström), старший віцепрезидент з глобального управління продукцією Volvo Trucks.
Метою пілотних випробувань буде вивчення всіх аспектів роботи вантажівки, включаючи робочі компоненти, керованість та досвід водія.
Паливний елемент самостійно виробляє власну електроенергію з водню замість заряджання від зовнішнього джерела. Єдиним продуктом, що виділяється, є водяна пара. В електричних вантажівках Volvo використовуватимуться два паливні елементи, здатні генерувати 300 кВт енергії, а час заправки становитиме менше 15 хвилин.
Технологія паливних елементів все ще перебуває на ранній стадії розвитку, і, незважаючи на її численні переваги, перед нею стоять певні виклики, не в останню чергу – широкомасштабне постачання «зеленого» водню* та необхідність розвитку інфраструктури заправних станцій. Для вирішення проблеми нестачі доступного водню під час проведення пілотних випробувань, заправка «зеленого» водню з відновлюваних джерел здійснюватиметься у власному депо.
«Ми очікуємо, що протягом наступних декількох років пропозиція зеленого водню значно збільшиться, оскільки багато галузей промисловості залежатимуть від нього заради скорочення викидів CO2. Через декілька років вантажівки на паливних елементах стануть необхідними для перевезень на довші відстані та важчих вантажів», – каже Джессіка Сандстрьом.
Паливні елементи постачатиме компанія cellcentric – спільне підприємство Volvo Group і Daimler Truck AG. Cellcentric побудує одне з найбільших в Європі серійних виробництв паливних елементів, спеціально розроблених для важких вантажівок.
* «Зелений» водень виробляється з використанням відновлюваних джерел енергії, таких як вітер, вода та сонце.
ПОСИЛАННЯ на зображення у високій роздільній здатності
ПОСИЛАННЯ на фільм
Наталія Машевська
Маркетолог
Тел.: +38 044 490 31 11
Електронна пошта: natalia.mashevska@volvo.com
Компанія Volvo Trucks пропонує комплексні транспортні рішення для професійних і націлених на отримання прибутку клієнтів, включаючи повний мадельний ряд середніх і важких вантажівок. Велика всесвітня мережа дилерських станцій, що включає в себе 2200 станцій технічного обслуговування у більш ніж 130 країнах, відповідає за підтримку клієнтів. Вантажівки Volvo збираються у 12 країнах світу. У 2023 році по всьому світу було доставлено понад 145 000 вантажівок Volvo. Компанія Volvo Trucks є частиною Volvo Group, одного з провідних світових виробників вантажівок, автобусів і будівельної спецтехніки та двигунів для морського транспорту і промисловості. Група також пропонує комплексні рішення з фінансування і обслуговування. Робота компанії Volvo Trucks базується на таких основних цінностях, як якість, безпека та захист навколишнього середовища.