Ґетеборг на шляху до екологічності

Компанія Volvo Trucks розпочне продаж електричних вантажівок у Європі у 2019 році. Та вже цього року розпочнеться експлуатація декількох електричних вантажівок Volvo FL на вулицях рідного міста Volvo Trucks — Ґетеборга, міста з великим амбіціями в сфері екології. Вони є частиною плану зі створення нових типів житлових районів і зроблять місто більш привабливим для проживання.
Volvo FL Electric у центрі Ґетеборга

Компанія Volvo Trucks у співпраці з компаніями-перевізниками TGM і Schenker вводить в експлуатацію в Ґетеборзі електричну вантажівку для розвезення харчових продуктів.

Небо над батьківщиною компанії Volvo Trucks, містом Ґетеборг, що у Швеції, окреслюють будівельні крани. Очікується, що до 2035 року населення міста збільшиться на третину, тому зараз здійснюється перепланування крупних районів у центральній частині міста з метою створення більшого простору для людей і доріг.

Це виклик, з яким зіткаються всі міста, не лише Ґетеборг. До 2030 року очікується, що в міста переїде жити близько мільярда людей.  

Щоб забезпечити місце для нових жителів, Ґетеборг планує збудувати багато нових, компактних, багатофункціональних районів, де будуть розміщуватися житлові будинки, офіси й магазини. 

Небо над Ґетеборгом

Влада Ґетеборга сподівається вирішити проблему зростання населення, забезпечивши при цьому комфортні умови для проживання та зменшивши до мінімуму вплив на екологію.

Голова відділу планування міста Ґетеборг, Хенрік Кант, сподівається, що електричні вантажівки відіграватимуть важливу роль у забезпеченні успішності й екологічності такого підходу до містобудівництва. 

Хенрік Кант

Хенрік Кант, голова відділу планування міста Ґетеборг, дотримується думки, що електричні вантажівки дають змогу по-іншому планувати міста.

«Оскільки електричні вантажівки тихіші та не створюють шкідливі викиди, вони дозволяють нам використовувати інший підхід до планування міста. Ця технологія уможливлює нові рішення: наприклад, зменшення часових обмежень у рамках перевезень або прокладення автобусних маршрутів близько до житлових будинків. Це допомагає нам планувати компактно розташовані, багатофункціональні райони».

На своїй попередній посаді голови відділу водопостачання та водовідведення Ґетеборгу, Хенрік Кант стимулював цей процес, аби зробити електричні вантажівки частиною міської стратегії в сфері санітарії та гігієни. 

«В Ґетеборзі вже діє політика використання сміттєвозів з низьким рівнем забруднення, що використовують невикопні види палива. Вантажівки в місті працюють на біогазі або HVO, пальному, виготовленому з побічних продуктів переробки м'яса», — каже він. 

Сьогодні електричні вантажівки дають змогу місту зробити черговий великий крок у правильному напрямку. 

«Філософія Ґетеборга — це створення компактного, екологічного міста. Нам потрібно наполегливо працювати, щоб досягти мінімально можливого рівня шкідливих викидів, особливо в центрі міста. У той же час, ми можемо зменшити рівень шумового забруднення до мінімального рівня».

Філософія Ґетеборга — це створення компактного, екологічного міста. Нам потрібно наполегливо працювати, щоб досягти мінімально можливого рівня шкідливих викидів, особливо в центрі міста.

Хенрік Кант

Голова відділу планування міста, Ґетеборг

Йонас Одермальм

Йонас Одермальм, голова відділу розробки стратегії просування Volvo FL і Volvo FE у Volvo Trucks.

Декілька років тому, влада Ґетеборга звернулася до компанії Volvo Trucks для розробки електричних сміттєвозів з чітко визначеними технічними характеристиками в рамках маршруту, топографії, швидкості та вантажопідйомності. Окрім відповідності зазначеним специфікаціям, вантажівки мали перевозити до п'яти тонн вантажу та працювати повний робочий день до необхідності наступної підзарядки. Сьогодні здійснюється впровадження цього електричного сміттєвозу. У разі його успіху місто Ґетеборг сподівається розширити цю схему.

Окрім згаданих переваг Хенрік Кант сподівається, що електричні вантажівки сприятимуть покращенню робочих умов для водіїв. 

«Серед працівників санітарно-гігієнічної сфери один з найвищих показників професійного травматизму в країні. Звичайно ж, ми хочемо дослідити рішення, що можуть покращити їх умови роботи», — каже він.

У той же час, цього року на вулицях з'явиться чергова вантажівка Volvo. Компанія Volvo Trucks у співпраці з компаніями-перевізниками TGM і Schenker вводить в експлуатацію електричну вантажівку для розвезення харчових продуктів. 

«У електричних вантажівок багато переваг»», — каже Йонас Одермальм, голова відділу розробки стратегії просування Volvo FL і Volvo FE у Volvo Trucks. «Вони не лише сприяють зменшення шумового й екологічного забруднення, а й дають можливість підвищити продуктивність і точність доставки за рахунок зменшення кількості часу, який водії проводять у дорозі, оскільки багато доставок можна потенційно здійснювати у позапікові години». 

Електричні вантажівки можуть покращити продуктивність і точність перевезень.

Йонас Одермальм

голова відділу розробки стратегії просування Volvo FL і Volvo FE у Volvo Trucks

Ларс Мертенссон

Ларс Мертенссон, директор з питань екології й інновацій у компанії Volvo Trucks, дотримується думки, що електрифікація вантажівок все частіше ставатиме пріоритетом для міст.

Однак для забезпечення роботи парку електричних вантажівок не достатньо самих лише вантажівок. 

«Вантажівки є лише частиною того, що необхідно зробити для масштабної електрифікації та екологічних перевезень. Щоб компаніям було вигідно використовувати електричні вантажівки, необхідна належна законодавча база, зарядні станції та інфраструктура. Клієнтам та містам, що інвестують у цю технологію, також потрібно розглядати транспортну систему в комплексі та побачити переваги для свого бренду, якості життя та довкілля».

Влада Ґетеборгу сподівається зробити місто логістичним центром скандинавського регіону, тому воно швидко стає випробувальним майданчиком для нових транспортних технологій.

У ньому вже діє два маршрути, де використовуються повністю електричні автобуси, а також багато гібридних транспортних засобів. Місцеві автовиробники випробовують автоматизовані транспортні засоби на певних маршрутах. Крім того, Ґетеборг створив міжнародну сенсацію, збудувавши канатну дорогу для перевезення 4000–6000 людей за годину через пролив у центральній частині міста й інтегрувавши її в громадську транспортну систему. 

Таким чином, чого очікувати майбутнім жителям міста?

«Сподіваюся, що до 2035 року нам не доведеться зосереджувати свою увагу на шумовому або екологічному забрудненні, оскільки ці проблеми здебільшого кануть у минуле», — каже Хенрік Кант. 

Директор з питань екології й інновацій у компанії Volvo Trucks Ларс Мортенссон дотримується думки, що рішення, які зараз випробовуються у Ґетеборзі, будуть поширюватися й на інші міста.

Ми хочемо збільшити масштаб цих заходів і вже починаємо випробовування в іншим містах.

Ларс Мертенссон

директор з питань охорони оточуючого середовища та інновацій Volvo Trucks

«Ми хочемо розширити масштаб і вже починаємо випробовування в іншим містах, включаючи Гамбург. Це невід'ємна частина створення привабливого для життя міста. Вантажівкам не віддавався пріоритет в рамках переходу на електрифіковані рішення, але зараз ми змінюємо цю тенденцію — разом з нашими містами-партнерами».

Volvo FL Electric

Завдяки суттєво меншому рівню шуму електричні вантажівки можна використовувати для здійснення перевезень вночі, що потенційно сприятиме зменшенню щільності руху на дорогах загального користування у часи пік.

Випробування вантажівок у Ґетеборзі

  • Перші дві електричні вантажівки Volvo FL Electric надійдуть у розпорядження компанії зі збору й утилізації сміття Renova і компанії-перевізника TGM.
  • Повністю електрична вантажівка для перевезення вантажів, збору сміття та інших сфер експлуатації в міських умовах, повна маса — 16 т.
  • Силова лінія: електричний мотор потужністю 185 кВт (максимальна потужність), потужність при тривалій роботі — 130 кВт, двоступінчаста коробка передач, карданний вал, задня вісь. Макс. крутний момент електричного мотору — 425 Н м. Макс. крутний момент задньої вісі — 16 кН м.
  • Джерело енергії: від двох до шести літій-іонних акумуляторів загальною потужністю 100–300 кВт. 
  • Запас ходу: до 300 км.
  • Заряджання: заряджання від побутових джерел струму (змінний струм, 22 кВт) або швидке заряджання за допомогою системи CCS/Combo2 потужністю 150 кВт (постійний струм). 
  • Час перезаряджання: від розрядженого до повністю зарядженого стану: швидке заряджання 1–2 год (постійний струм), заряджання вночі — до 10 год (змінний струм) за максимальної ємності акумулятора 300 кВт.

Факти про Ґетеборг

570 000 — Населення Ґетеборгу, другого по величині міста Швеції. Він є батьківщиною Volvo з моменту заснування компанії у 1926 році.

140 000 — Очікується, що до 2035 року кількість жителів міста Ґетеборг збільшиться
на одну третину.

12 — Кількість цілей, що ставить перед собою місто в сфері екології і які спрямовані на створення гарних умов життя та забезпечення сталого розвитку. Три цілі відносяться безпосередньо до транспортної сфери:

  • Обмежений вплив на клімат.
  • Чисте повітря.
  • Гарно розвинена інфраструктура.

Related News

Тягар з плечей завдяки покращеним аеродинамічних якостям

Фірми-перевізники витрачають на пальне до третини зі своїх розходів. Поєднавши покращені аеродинамічні якості з новими двигунами ЄВРО 6 step C, Volvo Trucks тепер можуть запропонувати економію до 3% пального для далеких і регіональних перевезень....

Цифрова революція швидко настигає галузь вантажних перевезень

Телематичні пристрої, засоби зв'язку, великі дані, хмарні сервіси та Інтернет речей... всі ці технології здійснюють цифрову революцію в галузі вантажівок. Найбільший потенціал криється у сфері послуг, тому Volvo Trucks активно працює над втіленням ...