Найпоширеніший вид аварій — попутне зіткнення. Такі ДТП зазвичай трапляться, коли водії не слідкують за дорогою. Аварії за участю вантажівок несуть ще більшу небезпеку з оглядом на розмір і вагу транспортного засобу.
Постійні випробування систем екстреного гальмування забезпечать можливість зупинки вантажівки, або ж попередження можливого зіткнення та пов’язаних з ним травм. З метою відповідності нормам законодавства в систему вносяться покращення. Та що найважливіше — це дотримання амбіціозних цілей Volvo trucks з забезпечення максимального рівня безпеки своїх вантажівок і інших учасників руху.
1. Камера та радар
Камера визначає відстань до об’єкту попереду вантажівки та його тип. Радар вимірює швидкість об’єкту попереду вантажівку та відстань до нього. Важливо, щоб водії довіряли системі та не отримували занадто багато помилкових сигналів тривоги. Саме тому камера та радар працюють спільно й ініціюють попередження лише за необхідності.
2. Злиття датчиків
Злиття даних датчиків має місце при передачі процесору вхідної інформації від двох датчиків (радар і камера) з метою кращого розуміння ситуації. Спільна робота датчиків має вирішальну роль, оскільки вони допомагають відрізняти реальні транспортні засоби й об’єкти, які не становлять справжньої загрози, наприклад, пусту корзину. Врешті решт, два ока бачать більше, ніж одне.
3. Блок управління
Вся інформація з камери, радара, вантажівки та дані про поведінку водія зберігаються у блоці управління. При небезпеці виникнення дорожньої пригоди програмне забезпечення аналізує цю інформацію, активує систему попередження та гальмівну систему вантажівки.
4. Гальмівна система
За відсутності реакції водія на попередження про зіткнення активується гальмівна система. Спочатку транспортний засіб злегка пригальмовує, коробка передач розчеплюється й вантажівка сповільнює рух. Гальмівна система активована. За високої небезпеки відбувається повне гальмування вантажівки, при цьому миготять стоп-сигнали. За відсутності реакції водія активується стоянкове гальмо.
Екстрене гальмування — остання фаза у послідовності подій, що має місце при активації системи попередження зіткнення з функцією екстреного гальмування.
Якщо система виявляє, що вантажівка знаходиться в небезпечній ситуації, подається попереджувальний сигнал. На передньому лобовому склі віддзеркалюється світло від червоної світлодіодної лампи. За відсутності реакції водія це супроводжується миготінням світла та звуковим сигналом.
Екстрене гальмування активується, якщо й після цих заходів водій не прийняв жодних дій.