Наскільки ретельно розробляється дизайн вантажівки? І що повинні повідомляти елементи дизайну? Коли Volvo Trucks розробляли нові дзеркала заднього виду для додаткового покращення
оглядовості, питанням безпеки було приділено основну увагу. Однак, дуже важливим також було передати ці вдосконалення через революційний естетичний образ.
Новий Volvo FH був випущений у 2012 році з кількома значними технологічними вдосконаленнями. Одна із найвідоміших моделей великовантажних вантажівок на планеті також дістала нового
дизайну. Функціональність і ергономічність — головні ключові слова, потрібні щоб описати кабіну нового FH, а завдяки численним удосконаленим засобів безпеки модель дуже гарно прийняли на ринку.
Команда розробників Volvo розпочала роботу над дизайном нових дзеркал заднього виду ще у 2006 році. Головний дизайнер екстер’єру у Volvo Group Truck Technology — Ізмаїл Овачік. Він відзначає важливу роль партнерів серед інженерів і спеціалістів з ергономіки у Volvo, які долучилися до створення нового дизайну дзеркал заднього виду. «Ми всі прагнули внести
корінні вдосконалення. Як ми можемо повідомити ринку, що вантажівки Volvo мають найкращу оглядовість? З безпекою як з однією з наших ключових цінностей, ми повинні були чітко донести цей меседж».
Ключове вдосконалення нової моделі FH стосувалося прямої оглядовості. Одна із головних проблем у попередньому поколінні Volvo FH була пов’язана з вертикальними передніми стояками — вертикальними опорами по обидва боки лобового скла вантажівки.
Метою було не лише забезпечити відмінну оглядовість для водія або покращену функціональність, а й виразити це у вигляді органічної частини «цілої» вантажівки.
Нова версія отримала більший простір між стояками і збільшені дзеркала. Це дозволяє водієві краще бачити землю безпосередню через бокове вікно. Розмір було додатково збільшено завдяки тонкому дизайну — скло практично не має рамок і дзеркала обертаються навколо однієї точки, завдяки чому вдалося зменшити товщину корпусу. Між дзеркалами є проміжок, і кожна найменша поверхня використовується на користь створення кращої оглядовості.
Видно, що дизайнери попрацювали над тим, щоб правильно підібрати всі кути. Направлення дзеркал на задню сторону кабіни також було ретельно розраховано, а самі дзеркала елегантно з’єднані з верхньою і нижньою частинами кабіни.
«Геометрія дуже важлива», — продовжує Ізмаїл Овачік. «Було потрібно об’єднати чотири різних дзеркала, тому ми вирішили оформити їх у вигляді єдиного цілого».
Розробка елементів вантажівки, які створюють неповторну індивідуальність, не може обійтися без поєднання техніки з креативністю. Удосконалені дзеркала заднього виду дістали позитивних відгуків від клієнтів і ЗМІ та сприймаються як визначальне вдосконалення попередньої моделі.
Хоча головною метою було підвищення безпеки, створення виразного естетичного образу також було важливим для команди розробників.
«Ми хотіли розробити елементи, характерні саме для Volvo», — говорить Ізмаїл Овачік. «Метою було не лише запропонувати відмінну оглядовість для водія або покращену функціональність, а й виразити це у вигляді органічної частини «цілої» вантажівки. Речі недарма виглядають такими якими вони є. Наш підхід — з верху до низу, і ми працюємо над розробкою цілісного дизайну, який виражає яскраву індивідуальність вантажівки. Індивідуальність Volvo».
ПОСАДА: Головний дизайнер екстер′єру у Volvo Group Truck Technology.
ВІК: 36.
РОКИ РОБОТИ У VOLVO: 8.
РОБОЧЕ МІСЦЕ: Європейська дизайн-студія у Volvo GTT у Ґетеборзі, Швеція.