Trucks

Тихохідні передачі в умовах крижаного лісу

Обледенілі, вузькі, горбисті дороги і повна маса у 76 тон. Перевезення деревини крізь фінські ліси — важка робота як для водіїв, так і для вантажівок. Але завдяки I-Shift з тихохідними передачами від Volvo Саку Сімпанен і його команда можуть упоратися і з горбистою місцевістю, і зі складними умовами.
Вантажівка Саку Сімпанена на зледенілій лісовій дорозі в Фінляндії.
Перевезення деревини крізь фінські ліси — важка робота як для водіїв, так і для вантажівок.

Зараз — середина зими, і снігу на деревах так багато, що гілки клоняться до землі, а короткі години сонячного світла швидко відступають перед нескінченними присмерками. Світло фар автопоїзда-лісовоза Volvo FH16 компанії Kuljetus S. Simpanen пробивається крізь туман і білий ліс навколо.

Що далі Маку Сімпанен забирається вглиб лісу, то вужчими стають дороги, які навіть не мають назв. На деяких із них слизько, як на ковзанках. Через регулярні інтервали вздовж дороги розставлені дерев’яні вишки для полювання на лосів. Взимку в регіоні лосі зустрічаються часто, але зараз вони ховаються в лісі.

Саку перевіряє по бортовому комп’ютеру, де потрібно забрати наступний вантаж. Це його друга поїздка за день, і до цього він іще на зорі відвіз вантаж кругляку до місцевої лісопилки у Кейтеле у Північному Саво в центральній частині Фінляндії. Саку мандрує дорогами регіону ще з 10-річного віку і знає кожний схил і поворот. Змалку він їздив зі своїм батьком на його вантажівці Volvo, а коли пішов до школи, вже знав, ким буде працювати. Він приєднався до сімейного бізнесу в 1998 році, а в 2006 році взяв на себе керівництво ним.

«Водіння і автомобілі — це моя пристрасть. Мабуть, і ця робота в мене в крові. Мій батько Сеппо був власником транспортного бізнесу, і для мене було природним піти його слідами», — пояснює він.

Сьогодні, разом зі своєю дружиною Яаною-Рііттою, він володіє компанією Kuljetus S. Simpanen, яка спеціалізується на перевезенні деревини. Вони одружилися 20 років тому і протягом приблизно десяти років спільно володіють цим бізнесом. Саку працює управляючим директором і водієм, а Яана-Ріітта управляє фінансами і плануванням перевезеннями. Крім того, компанія має ще п’ять найманих водіїв.

Останній Volvo FH16 Саку обладнаний коробкою I-Shift з тихохідними передачами, яка покращує рушання вантажівки у складних умовах. Інші компоненти вантажівки також були ретельно підібрані з великою увагою до кожної деталі. Вантажівка і причеп мають повністю пневматичну підвіску, автоматизовані ложементи для укладки деревини з дистанційним управлінням і кран, яким можна управляти не виходячи із опалюваної кабіни. Також установлений протипідкотний захист, який не є обов’язковим для лісовозів у Фінляндії.

«У мене практично ідеальна вантажівка-лісовоз. Якщо Господь створив кращу, він, певно, залишив її собі», — говорить Саку з посмішкою.

На його думку, найбільшою перевагою тихохідних передач є те, що завдяки ним вантажівка може рушити в будь-якій ситуації, навіть якщо вона везе важкий вантаж. «Задня передача як мінімум не гірша за передні. Вона дозволяє управляти з великою точністю під час руху заднім ходом і в поворотах». 

У мене практично ідеальна вантажівка-лісовоз. Якщо Господь створив кращу, він, певно, залишив її собі.

Тихохідні передачі є тільки одним прикладом прагнення Саку завжди перебувати на передньому краї технічного прогресу в галузі. Коли максимальну дозволену вагу автопоїздів у Фінляндії було збільшено до 76 тон, його Volvo був однією з перших вантажівок у країні, яка пройшла інспекцію з модифікації на відповідність новим нормам на дозволену вагу.

 

«Я постійно прагну розвиватися і створювати нові речі. Для цього мені потрібна потужна підтримка, така як надійні вантажівки, кузови і крани. Майже 50 років співпраці з Volvo допомогли нам досягти успіху», — наголошує він.

За чверть години поїздки звивистими лісними дорогами Саку наближається до місця завантаження. Зараз він так далеко, що дорога назад навіть не показана на карті. Зупинивши Volvo FH16 біля перехрестя, він ставить на землю трикутний знак, щоб попередити інших про те, що попереду знаходиться лісовоз. Це життєво необхідно, адже дороги такі вузькі, що автомобілі не можуть роз’їхатися або оминути один іншого.

На Т-подібному перехресті Саку розсипає суміш солі з піском. Volvo FH16 забирається на схил і потім знову спускається з його іншого боку, щоб доїхати до точки повороту. Він розвертає вантажівку і зупиняється біля величезного штабелю кругляку. Він вибирається із кабіни вантажівки і забирається в кабіну крана, після чого опускає опорні лапи.

Майже 50 років співпраці з Volvo допомогли нам досягти успіху.

Захват крана працює як продовження руки Саку. Коли потрібно, він вирівнює штабель соснових стовбурів, піднімаючи його вертикально і ударяючи краєм зв’язки об землю. Спочатку завантажують вантажівку, потім причеп, потім штабелі закріпляють автоматичними ложементами. Коли перший штабель на вантажівці укладений повністю, його пересувають назад за допомогою гідроциліндра.

Після того як вантажівка та причеп будуть повністю завантажені, Сімпанен сідає за кермо. Коли I-Shift виявляє важкий вантаж, автоматично вмикаються тихохідні передачі — саме в таких ситуаціях вони проявляють себе якнайкраще, і Volvo FH16 впевнено прокладає свій шлях вгору схилом, незважаючи на 76-тонну вагу.

«Оскільки ми переважно їздимо вузькими лісовими дорогами і горбистою місцевістю, нам потрібна велика потужність. Volvo з тихохідними передачами пропонує чудовий всеохоплюючий пакет для перевезення деревини і включає в себе все необхідне: потужність, комфортне управління і безпеку».

Саку їде знайомою дорогою назад до лісопилки у Кейтеле за 20 км звідси, де він стає у чергу на вивантаження кругляка на широку конвеєрну стрічку. Ця точка є кінцевою для більшої частини перевезень Kuljetus S. Simpanen, і вантажівки компанії прибувають до лісопилки у середньому по десять разів на день. Лісопилка надає лише 20-хвилинне вікно, протягом якого вантажівка може перебувати на території. 

Перед тим як відправити на переробку, колоди міряють і сортують за довжиною і товщиною. Потім вилчаті навантажувачі лісопилки перевозять колоди на інші штабелі на площадці для складування. І поки все це відбувається, Саку вже їде за наступним вантажем. У такому ритмі він зможе зробити ще три поїздки до кінця зміни.

Kuljetus S. Simpanen Oy

Офіс: Пієлавесі, містечко Савія.
Історія: Сеппо Сімпанен заснував компанію у 1968 р.
Поточні власники: Саку й Яана-Ріітта Сімпанен, з 2006 р.
Штат: Два власника, п’ять водіїв.
Спеціалізація: перевезення лісоматеріалів в регіоні Північне Саво.

Парк:

• Volvo FH16 750 8X4 з потрійним мостом, модель 2016 р.
• Volvo FH16 750 8X4 з потрійним мостом, модель 2014 р.
• Volvo FH16 750 8X4 з потрійним мостом, модель 2013 р.
• П’ять лісовозів, отриманих через мережу субпідрядників, три із яких марки Volvo.
• Інші сервіси від Volvo Trucks: Dynafleet, Золотий сервісний контракт, участь у програмі підготовки водіїв Volvo Trucks.
• Основні клієнти: UPM, лісництво Keitele.