Trucks

«Позитивний ефект — величезний:» Екстремальна економія палива та AdBlue на вибагливих дорогах Фінляндії

| Час читання — 4,5 хвилин | Час читання — 4,5 хвилин
Фінська компанія Kuljetusliike Antti Airaksinen нещодавно почала використовувати Volvo FH з I-Save для розвезення харчових продуктів. З того часу споживання палива зменшилося на 4,5 літри на 100 кілометрів, що дуже позитивно вплинуло на прибутковість компанії.

Volvo FH пробирається віддаленими, засніженими лісовими дорогами східної Фінляндії спокійного туманного дня. За кермом — Тоні Корхонен. Він збирається доставити заморожену їжу до магазинів у невеликих селах навколо Куопіо, містечка, яке нараховує близько 120 000 жителів. 

«Дороги тут складні, густий сніг покриває численні схили і круті повороти. Мені доводиться робити часті зупинки, іноді більше десяти в одному маленькому містечку. Це може з'їсти багато палива».

У середині 2018 року Kuljetusliike Antti Airaksinen (що перекладається на українську як Антті Айраксінен Транспорт) придбали свій перший Volvo FH з I-Save в рамках програми польових випробувань. Завдяки своєму двигуну D13 Turbo Compound, що використовує надлишок енергії для збільшення крутного моменту, вантажівка є потужною і економічною.

«Нова вантажівка вже справила величезний вплив на нашу діяльність», — говорить Антті Айраксінен, генеральний директор заснованої ним у 1990 році сімейної компанії.

«Різниця у витратах палива становить 4,5 літри на 100 кілометрів. Якщо вантажівка при правильному управлінні споживає на 4,5 літри менше дизельного пального, це дуже помітно при витратах двох мільйонів літрів на рік». 

Кожна вантажівка компанії проїжджає близько 180 000-250 000 кілометрів на рік, і тому Антті приділяє величезну увагу економії палива, контролюючи паливну ефективність і стиль водіння кожного водія за допомогою системи управління автопарком Dynafleet. Вони дуже відповідально ставляться до зменшення часу простоїв, щоб максимально ефективно використовувати паливні ресурси. Зупинка двигуна на холостому ході — це лише одна із функцій, включених в I-Save, і це стало головною перевагою на думку Антті.

Новий Volvo FH з I-Save вже став улюбленцем команди. «Нашим водіям дуже подобається нова вантажівка», — посміхаючись каже Антті Айраксінен. «Його крутний момент на низьких обертах вже став легендою. Тепер під час руху в гору передачі можна перемикати рідше. Насправді, нашій команді з трьох чоловік настільки подобається вантажівка, що вони не хочуть передавати її водіям-змінникам».

Наявність у нас такої потужної, і при тому економної вантажівки дуже позитивно вплинуло на наші поставки».

Близько 90 відсотків доходів компанії Антті припадає на харчову промисловість. Їх вантажівки в основному працюють у Фінляндії, хоча одна обслуговує країни Бенілюксу. Маршрут із столиці Фінляндії Гельсінкі до Куопіо — один із тих, яким водії їздять регулярно. Поставки здійснюються із Куопіо в невеликі міста та села поблизу.

Новий Volvo FH з I-Save працює понаднормово в три зміни, шість днів на тиждень. «Їзда сільською місцевістю на сході Фінляндії глибокою зимою пов'язана з труднощами», — говорить Антті Айраксінен. «Наявність у нас такої потужної, і при тому економної вантажівки дуже позитивно вплинуло на наші поставки. Нас також дуже тішить, що централізоване технічне та сервісне обслуговування надається Volvo у Куопіо. Місцеві гаражі працюють надзвичайно гнучко, що зручно для нас».

Ще однією поцінованою особливістю двигуна D13TC є система рециркуляції вихлопних газів з водяним охолодженням, яка зменшує рівень викидів оксиду азоту під час процесу згоряння. Це, у свою чергу, зменшує потребу в AdBlue. «Двигун споживає на 50 відсотків менше AdBlue, ніж попередні моделі, що, звичайно, сприяє нашій загальній економії», — говорить Антті Айраксінен. «Оскільки ми долаємо великі відстані, ми сподіваємося, що I-Save зробить чималий внесок у прибутковість компанії». 

Повернувшись на дорогу, водій Тоні Корхонен прямує до маленького села Кааві з партією замороженого хліба. 

Моя команда і я хочемо цю вантажівку для себе. Ми не віддамо її нікому.

Він водить вантажівки вже п'ять років, чотири із яких пропрацював у Kuljetusliike Antti Airaksinen, часто здійснюючи нічні доставки в невеликі містечка навколо Куопіо. «Ці місця дуже красиві та віддалені, і мені подобається бути за кермом такої надійної вантажівки. Я керував іншими марками, але що мені подобається у Volvo — це зручне місце водія і комфорт», — говорить він і додає: «Я працював на вантажівці Volvo FH з I-Save півроку. Я й мої колеги є великими шанувальниками його крутного моменту на низьких обертах і того, як легко він їде в гору. Моя команда хоче цю вантажівку для себе — ми не віддаємо її нікому!»

 

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Рік заснування:
1990
Власник: Антті Айраксінен
Кількість працівників: 80, із яких 50 — водії
Вантажі: Заморожені продукти і товари, що потребують контролю температури
Кількість вантажівок: 27, із яких 23 — Volvo
Найбільший клієнт: Kesko
Історія: Сімейна компанія, заснована в березні 1990 року в Куопіо, Фінляндія. Почавши працювати на внутрішніх і міжнародних перевезеннях, у 1997 році перейшли переважно на внутрішні.
Послуги: Компанія спеціалізується на розвезеннях заморожених і охолоджених продуктів харчування та експлуатує 26 кузовних вантажних автомобілів з причепами, із яких майже всі — Volvo.

Volvo FH з I-Save
Volvo FH з I-Save — найекономічніша вантажівка від Volvo Trucks для перевезень на далекі відстані на сьогодні. Його двигун D13TC та оновлені технології заощадження пального були розроблені з метою економії до семи відсотків витрат на пальне. Двигун D13TC використовує технологію Turbo Compound, запозичену із потужних авіаційних двигунів і пристосовану для доріг, при цьому агрегат TC використовує надлишкові тепло та енергію відпрацьованих газів вантажівки. Вся силова лінія також була відкалібрована для максимальної паливної економічності і набула нової конструкції поршня, яка дозволяє зменшити витрати теплової енергії. Крім того, I-Save містить новітні технології Volvo Trucks, такі як програмне забезпечення I-See на базі карт та I-Cruise з I-Roll. Він особливо підходить для перевізників на далекі відстані, які зазвичай проїжджають понад 120 000 км на рік.