Прогулянка ділянкою виробництва силових ліній у Шьовде заставить вас почуватися майже як удома. Не в тому сенсі, що люди дійсно живуть там, але дружня атмосфера і той факт, що працівники, здається, добре знають один одного, роблять початок нашого візиту теплим і гостинним.
Несма Одісо щиро посміхається нам, збираючи довге волосся і заплітаючи його у хвостик. Вона працює тут уже один рік і кілька місяців.
«Мені тут дуже подобається. Моя зміна, як правило, є нічною, і моє завдання — складати частини двигуна. Спочатку я трохи нервувалася, але через рік багато чому навчилася. Відчуваю себе так, наче кожен день кидаю собі виклик», — говорить вона.
Вона проживає зі своїм чоловіком та сином у Шьовде, а у Швеції живе вже вісім років. Пам'ятний 1993 рік, коли перша вантажівка FH вийшла на ринок, насправді є її роком народження, тому вона не пам'ятає першої вантажівки FH.
«Ой ні! На час випуску я ще була в животі своєї матері. Я навіть не знала про вантажівки FH, доки не приїхала до Швеції. Я розумію, що вантажівка і, звичайно ж, двигун, мали великий успіх. Так добре почувати, що те, що я складаю, є великою і важливою частиною цієї вантажівки».
Однак, версія Signature вантажівки і важливий перший двигун D12 це те, про що колега, Даніель Лундгрен, думає практично щодня. У 1993 році він був оператором на складальному конвеєрі та пам'ятає перші двигуни, які він складав дуже добре.
«Я пишався тим, що хтось там збирався водити вантажівку з "моїм" двигуном», — посміхається він.
Його роль сьогодні є подвійною: Менеджер нижчої ланки з аудиту продуктів і випробувань на перевірку відповідності виробництва, де двигун перевіряється різними способами, а також контролер якості, де він зосереджується на запобіганні порушенням якості продукції. Даніель був з компанією ще з 17-річного віку.
«Коли я починав, майже все робилося вручну. Несма зараз працює на роботах, а в нас тоді їх не було на складанні. Але почуття з колегами однакове. Крім того, Volvo — це компанія, в якій ти ростеш, а це те, що я дуже ціную. Насправді, це теж порада, яку я хотів би дати Несмі. Рости і навчатися, є багато можливостей для цього», — говорить Даніель.
Несма киває. Її завдання — частково керувати роботами, але це також багато чого вимагає від оператора.
«Спочатку було складно. Я можу тільки уявити собі, як це було, коли все було вручну», — говорить вона.
А що стосується поради користуватися можливостями для розвитку, то вона вже має плани на майбутнє.
«Я буду продовжувати вчитися тут, у Шьовде, пізніше, і пройду курс управління бізнесом. Я хотіла би залишитися у Volvo, але після навчання я потраплю у фінансовий відділ».
Ми йдемо далі, а Даніель і Несма весело вітають людей по дорозі. Шьовде — це досить невелике шведське місто, і завод Volvo відіграє велику роль у його ідентичності.
«Люди працювали тут поколіннями. Мій син, який також народився у 1993 році, зараз працює тут», — говорить Даніель, а Несма доповнює:
«Ще одне народження одночасно з вантажівкою FH. Це круто».
Факти про Несму Одісо
Вік: 24 (25 листопада)
Проживає: Шьовде
Сім'я: Чоловік і син
Що я робила у Volvo у 1993 році: Ще не народилася
Моя робота у Volvo зараз: Оператор
Найкраще в роботі на заводі Шьовде: Почуваюся як удома і маю шанс розвиватися
Вільний час: Я працюю і проводжу час зі своєю сім'єю
Факти про Даніеля Лундгрена
Вік: 48
Проживає: Шьовде
Сім'я: Троє дорослих дітей, онуки і мій собака Сікстен
Що я робив у Volvo у 1993 році: Працював оператором і брав участь у будівництві нового відділення для складальної лінії двигуна D12
Моя робота у Volvo зараз: Менеджер нижчої ланки з аудиту продуктів і випробувань
на перевірку відповідності виробництва (50%)
Найкраще в роботі на заводі Шьовде: Всі фантастичні люди!
Вільний час: Я працюю над своїм домом, катаюся на мотоциклі, проводжу час із сім'єю і собакою
Факти про завод Шьовде