Trucks

Спрощення переходу на електрифіковані рішення

Електричні вантажівки — це дещо більше, ніж просто акумулятори та зарядні станції. Вони можуть поліпшити умови роботи водіїв і збільшити прибуток для транспортних компаній. Три експерти Volvo Trucks проводять екскурс у електрифіковане майбутнє.
Volvo FE Electric.
Volvo FL та FE Electric — це перші електромобілі Volvo Trucks, які задовольняють більшості міським транспортним потребам.

Після заяви Volvo Trucks про готовність до експлуатації перших електричних вантажівок Volvo FL та FE ринок відреагував блискавично.

«Клієнти телефонували та казали: «Нарешті! Ми чекали на це!», — каже Анна Торден, менеджер з продукції відділу електромобільності у Volvo Trucks. «Більшість клієнтів, які виходять з нами на зв'язок, помічають, що норми галузі стають жорсткішими. Інші придбали електромобілі у молодих компаній і виявилося, що вони не надають достатньої підтримки. Варто чомусь трапитися з їх вантажівкою, і клієнт залишається кинутим на призволяще», — розповідає вона.

Більшість клієнтів, які виходять з нами на зв'язок, помічають, що норми галузі стають жорсткішими.

У противагу вищезазначеному Volvo Trucks робить ставку на загальні рішення для електромобілів, щоб забезпечити клієнтам необхідну підтримку.

Поки що Volvo Trucks пропонує електричні моделі лише для обмеженої кількості обраних клієнтів на пробній основі, але в найближчі кілька років планується збільшити виробництво. За словами Сантоша Харакамані, менеджера зі стратегічного планування Volvo Trucks, основні умови, які допоможуть вивести електромобілі у першу лігу, вже виконані, і перехід на електромобілі відбудеться швидше, ніж прогнозували більшість аналітиків.

«Перехід на нову технологію зазвичай визначається трьома факторами: технологія повинна бути життєздатною з комерційної точки зору, її мають приймати клієнти, і вона має бути технічно зрілою». 

Один важливий етап вже пройдено. У багатьох частинах світу повна приведена вартість відновлюваних джерел енергії зрівнялася з відповідним показником вугілля. Цей фактор сприятиме збільшенню інвестицій у відновлювані джерела енергії. За різними оцінками, до 2040 р. понад 70 % світових інвестицій в галузі енергетики будуть спрямовані на поновлювані джерела енергії. Тим же часом, всупереч очікуванням аналітиків, швидко впали ціни на акумулятори.


Інша ключова подія полягає в тому, що дослідницька організація Bloomberg New Energy Finance значно змістила свій прогноз щодо цін на акумулятори, а саме щодо часу, коли вартість електромобіля зрівняється з вартістю автомобіля, що працює на викопному паливі. З позиції власників вантажівок цей швидкий розвиток цін на акумулятори обіцяє більш швидке досягнення точки беззбитковості в рамках загальної вартості володіння електричною вантажівкою. В той же час суттєво зростає щільність акумулятора, що сприяє збільшенню дальності ходу автомобілів.

Більше того, багато країн вже впроваджують норми, які прискорять перехід на електричні транспортні засоби, включаючи мандати на заборону викопного палива до 2030 року, прийняті більш ніж у десяти державах. Більш жорсткі правила щодо викидів та економії палива вже чинять великий тиск на галузь в контексті відмови від дизельних двигунів. Останні заяви провідних виробників транспортних засобів про інвестиції та випуск електричних транспортних засобів є яскравим свідченням того, що зміни вже відбуваються», — каже Сантош Харакамані.

Технологія повинна бути життєздатною з комерційної точки зору, її мають приймати клієнти, і вона має бути технічно зрілою.

Беручи до уваги ці фактори, прогнозується, що до 2030 року понад 30 відсотків усіх автомобілів і більше 50 відсотків усіх нових проданих автомобілів будуть електричними. Незважаючи на те, що процес електрифікації комерційних вантажних автомобілів все ще знаходиться на ранній стадії порівняно з автомобільним сегментом, Сантош Харакамані очікує, що електрифікація в транспортному секторі швидко набиратиме обертів.

І електрифікація може допомогти суттєво зменшити викиди вуглецю. Сьогодні вітряна електростанція потужністю 4 мВт виробляє достатньо енергії для живлення 200 електричних вантажних автомобілів Volvo FE. Це, в свою чергу, дозволяє зменшити викиди парникових газів на 10 000 тонн CO2 на рік.

Враховуючи безліч факторів, що вказують на майбутню електрифікацію, Volvo Trucks прагне розробляти електричні рішення, які будуть впроваджені сегмент за сегмент, ринок за ринком, як доповнення до лінійки дизельних моделей. Для розробки електричних вантажівок Volvo Trucks скористався досвідом своїх сестринських компаній Volvo Buses, які з 2010 року працюють з гібридами високої напруги, а з 2015 року — повністю електричними автобусами зі швидкою системою заряджання. Завдяки використанню компонентів, які випробовуються протягом багатьох років в рамках звичайного дорожнього руху, клієнти Volvo Trucks можуть бути впевнені в оптимальності та безпеці запропонованих рішень. 

Для власників вантажних автомобілів електрифікація — це не просто придбання найкращих технічних рішень та послуг. Це також розуміння того, як електричні вантажівки змінять їх бізнес, і що діалог з дилером вантажівок буде будуватися навколо інших тем.

«Коли справа заходить про електричні вантажівки, типові потреби клієнтів, зокрема кінські сили або розмір двигуна, більше не актуальні. Натомість, щоб запропонувати найкращі рішення для клієнтів, необхідно розуміти маршрут, сферу використання, корисне навантаження та погодні умови, в яких буде працювати вантажівка, а також доступні варіанти заряджання. Тоді ми можемо запропонувати їм чітко визначений автомобіль з оптимальною дальністю ходу та налаштуванням акумулятора», — каже Анна Торден. 

Вона зазначила, що найбільшими побоюваннями клієнтів в контексті електричних вантажівок є дальність ходу і наявність зарядних станцій, хоч ці фактори й враховуються при складанні специфікації вантажівок. Для забезпечення більш надійного запасу ходу Volvo Trucks розробляє складні системи прогнозування, які враховують всі ключові фактори, надаючи водієві інформацію про дальність ходу до необхідності наступного заряджання в режимі реального часу. 

Вплив цього переходу на водіїв важко переоцінити. Люди, які керують нашою електричною вантажівкою, посміхаються, виходячи з кабіни.

Анна Торден підкреслює, що електричні вантажівки надають багато переваг власникам вантажних автомобілів, включаючи зниження витрат на паливо та поліпшення іміджу бренда. Це також один із способів поспівати за посиленням норм. Якщо завдяки більш тихим автомобілям вночі можна здійснювати більше перевезень, це також може сприяти більшій ефективності. 

Представник відділу післяпродажного обслуговування Volvo Trucks Кароліа Грьонштедт, менеджер з розвитку напрямку постачання оригінальних запчастин, очікує, що електромобілі сприятимуть кращому набору та утриманню водіїв. Це стало б суттєвою перевагою для галузі з частим дефіцитом водіїв.

«Наприклад, наші власні випробування показують, що рівень шуму вантажівки Volvo FL Electric на 10 дБ нижче у порівнянні зі звичайним дизельним автомобілем. Це означає, що відчутний рівень шуму зменшено приблизно наполовину», — каже вона. «Електричні вантажівки також вирізняються меншим рівнем вібрацій, і водіям не доводиться мати справу з вихлопними газами під час роботи за межами транспортного засобу». 

Один із викликів для водіїв — пристосуватися до керування вантажівкою, що працює від акумулятора, що може виражатися у занепокоєнні проблемами дальності ходу та заряджання. Незважаючи на ці зміни, реакція водіїв-випробувальників була переважно позитивною.

«Вплив цього переходу на водіїв важко переоцінити. Люди, які керують нашою електричною вантажівкою, посміхаються, виходячи з кабіни. Для багатьох це одкровення, а для деяких — майже релігійний досвід», — посміхаючись, розповідає Кароліна Грьонштедт.



Основні дані про електричні вантажні автомобілі Volvo

  • Запас ходу: Volvo FL Electric — до 300 км; Volvo FE Electric — до 200 км.
  • Вітряна електростанція потужністю 4 мВт виробляє достатньо енергії для живлення 200 електричних вантажних автомобілів Volvo FE.
  • Іншими словами, один повний оборот ротора вітряка забезпечує 1,5 км ходу вантажівки.
  • Економія 2500 куб. м палива на рік.
  • Скорочення викидів парникових газів на 10 000 тонн CO2 на рік (при заряджанні акумуляторів за рахунок енергії вітру).
  • Примітки: Енергоефективність електричних вантажівок у 3-5 разів більша в порівнянні з дизельними вантажівками.