Trucks

Створена заради безпеки

Нова, оновлена система динамічного управління Volvo покликана додатково покращити безпеку й комфорт водія за рахунок більшого контролю й стійкості руху, а також зниження професійного травматизму. Вітайте динамічне управління Volvo 2.0
Ілюстрації VDS
Динамічне управління Volvo 2.0 призначене для забезпечення ідеальної точності руху та зменшення напруження від кермування.

Динамічне управління від Volvo

Динамічне управління Volvo 2.0 призначене для забезпечення ідеальної точності руху та зменшення напруження від кермування. Система динамічного управління Volvo поєднує в собі звичайний гідропідсилювач керма й електронно-керований електричний мотор, вбудований у рульовий механізм.

Камера
Камера відстежує дорожню розмітку на відстані від 5 до 50 м перед вантажівкою. Якщо за ввімкненої системи утримання смуги вантажівка наближається занадто близько до розмітки, кермо повертає вантажівку назад.

Блок управління
З метою відправлення запитів до системи динамічного управління Volvo здійснюється обробка інформації щодо руху вантажівки, на кшталт її швидкості й положення дорожньої розмітки.

Засоби контролю персональних налаштувань
За допомогою засобів контролю на кермі й інформаційно-розважальній системі водій може налаштовувати параметри кермування вантажівки.

ESC і датчик рискання
Датчик рискання вимірює кутову швидкість вантажівки та реєструє початкові ознаки заносу. Динамічне управління Volvo збирає цю інформацію для повертання керма у протилежну сторону. Запускається електронна програма стійкості (ESC), що сповільнює вантажівку.

Зовнішні датчики
Динамічне управління Volvo керується інформацією, отриманою від різних датчиків, установлених повсюди у вантажівці.

ДОПОМІЖНА ФУНКЦІЯ УТРИМАННЯ СМУГИ
Динамічне управління Volvo з допоміжною функцією утримання смуги призначене запобігти виїзду вантажівки за межі смуги. Система плавно втручається в кермування або активує вібрацію керма, щоб попередити водія про з'їзд вантажівки з дорожньої розмітки. 

Через втому й неуважність водія вантажівка може виїхати на чужу смугу, що може призвести до перевертання автомобіля або серйозного зіткнення з іншим транспортним засобом.

Відтепер, нова система динамічного управління Volvo з допоміжною функцією утримання смуги здійснює коригування кермування. За ознак скорого виїзду вантажівки за межі своєї смуги система допомагає водію, здійснюючи коротке коригування положення керма для повернення вантажівки назад у смугу. Втручання виконується плавно, що дозволяє водію легко взяти керування на себе при вилянні автомобіля для уникнення перешкоди або здійснення іншого маневру. Під час втручання на панелі приладів відображається значок. 

Коли вантажівка досягає швидкості 55 км/год і система утримання смуги може відстежувати її позицію на дорозі, система вмикається і на панелі приладів відображається білий значок. 

За початкових ознак виїзду вантажівки за межі своєї смуги система допомагає водію, здійснюючи коротке коригування положення керма для повернення вантажівки назад у смугу. Зелений значок на панелі приладів свідчить про виконання втручання у кермування.

«Ми думаємо, що ця система може рятувати життя. З'їзд зі смуги може трапитися в одну мить».

На думку Карла Йогана Алмквіста, Директора з безпеки руху і продукції в компанії Volvo Trucks, ця технологія — справжній прорив. 

«Ми думаємо, що ця система може рятувати життя. З'їзд зі смуги може трапитися в одну мить. Секундна неуважність — і вантажівка може виїхати на іншу або зустрічну смугу. Система утримання смуги вирізняється інтуїтивною та малопомітною, і в той же час неймовірно важливою роботою».

З 2007 року компанія Volvo Trucks пропонує систему утримання смуги, що відстежує положення вантажівки на дорозі та подає тривожний сигнал, якщо вантажівка наближається надто близько до межі смуги. З появою допоміжної функції утримання смуги замість звукового сигналу про залишення смуги водій отримує попередження шляхом м'якої вібрації керма та відображення візуального значка на панелі приладів.

ДОПОМІЖНА ФУНКЦІЯ ПІДТРИМАННЯ СТІЙКОСТІ
Динамічне управління Volvo з допоміжною функцією підтримання стійкості мінімізує ризик заносу на слизьких дорогах і допомагає уникнути смертельно небезпечних ДТП.

Втрата контролю над вантажівкою на слизькій дорозі — це ситуація, якої хоче уникнути кожен водій. Коли вантажівку починає заносити, важливо швидко та плавно повернути кермо у протилежну сторону для збереження контролю над автомобілем. Та навіть найкращих водіїв можуть застати зненацька важкі дорожні умови. На дорозі може бути ожеледиця, вода, вологе листя або пісок, або ж інші умови, що сприяють слабкому зчепленню. 

Динамічне управління Volvo з допоміжною функцією підтримання стійкості допомагає водію зберегти контроль над транспортним засобом шляхом адаптування моменту рульового керування під час початку заносу. Це також сприяє більш швидкій роботі системи електронного контролю стійкості (ESP).

Як тільки система реєструє ознаки заносу, функція підтримання стійкості негайно реагує та починає повертати кермо у протилежну сторону — таким же чином намагався б уникнути заносу професійний водій. Ця система особлива корисна при слабкому зчепленні з дорогою — на підйомах або поворотах.

«Занос — це та ситуація, з якою не хоче мати справу жоден водій. Ця система миттєво повертає кермо в сторону, протилежну заносу».

На думку Густава Неандера, менеджера проекту «Динамічне управління Volvo» у Volvo Trucks, функція підтримання стійкості відіграє суттєву роль під час їзди по слизьких дорогах. 

«Занос — це та ситуація, з якою не хоче мати справу жоден водій. Нещодавно я повертався на вантажівці з півночі Швеції до штаб-квартири Volvo Trucks в Ґетеборзі — через сніг, лід і дощ. По дорозі ми бачили декілька вантажівок, які через занос опинилися в кюветі. Ця система миттєво повертає кермо та дозволяє уникнути таких заносів. Це значно спрощує водіння на засніженій, мокрій і гравійній дорозі», — каже Густав Неандер.

ПЕРСОНАЛЬНІ НАЛАШТУВАННЯ
Нова функція персональних налаштувань дає змогу водію повністю налаштувати відгук керма на вантажівці Volvo, обладнаній динамічним управлінням Volvo. Завдяки цій системі водії можуть обирати між попередньо запрограмованими налаштуваннями або можливістю індивідуального налаштування параметрів кермування, використовуючи чотири змінні (Пряма, Поворот, Демпфування й Повернення) для отримання ідеально вивіреного відгуку керма.

Default
Забезпечує збалансовані відчуття від водіння. Налаштування Volvo Trucks за замовчуванням базується на параметрах, яким віддають перевагу водії вантажівок, що користуються системою динамічного управління у цій сфері.

Light
Забезпечує легке податливе кермування.

Responsive
Забезпечує більш жорстке кермування, що нагадує керування спорт-каром. 

Stable
Забезпечує стійке кермування з чудовим відгуком. 

Custom
Меню CUSTOM системи динамічного управління Volvo дає змогу водіям ідеально налаштувати кермування. Настройка ПРЯМА регулює легкість або жорсткість кермування. Регулювання змінної ПОВОРОТ дозволяє полегшити кермування на поворотах, або ж зробити його жорсткішим. ДЕМПФУВАННЯ контролює рухливість керма. ПОВЕРНЕННЯ регулює швидкість повернення керма під час маневрування на низькій швидкості. 

Додаткове налаштування спрощує керування вантажівкою на прямих ділянках дороги за рахунок калібрування кута руху вперед. Це стає в нагоді при подоланні довгих відрізків маршруту за сильного вітру або на схилах.