Зараз 5:45 ранку, а Гьоран Санфрідсон вже на роботі. Хоч він і директор сімейної компанії, йому подобається брати участь у практичній роботі й він не цурається допомагати колегам під час завантаження та розвантаження вантажівок, а також при виконанні механічної роботи.
«Я виріс зі своїми братами у селі, в оточенні вантажівок і водіїв. Коли я був маленьким хлопчиком, я завжди мріяв керувати вантажівкою і часто діставав свого батька, прохаючи взяти мене з собою, коли він доставляв молоко в село. Я був жайворонком вже тоді», — з посмішкою згадує Гьоран.
Батько братів, Алф Сандфрідсон, був сільським хлопчиком, якому необхідно було знайти спосіб заробляти на життя після того, як його брат став власником родинної ферми. За випадковим збігом обставин компанія Gäsene Dairy відкрила нову лінію доставки продукції; їй потрібен був хтось, хто міг би вранці доставляти молоко. Алф вирішив зайнятися поставкою молока та придбав свою першу вантажівку Volvo. Через деякий час він почав також виконувати завдання з перевезення гравію після обіду, і з часом кількість його клієнтів росла. Алф був задоволений своєю вантажівкою від Volvo і отримав можливість замовляти все більше і більше вантажівок, а також наймати все більше і більше водіїв. З роками його підприємство зростало (поряд з крупними замовниками на кшталт Herrljunga Cider, відомим шведським виробником сидру) і з невеликої провінціальної транспортної компанії перетворилося на сучасну компанію сфери обслуговування, що здійснює свою діяльність в масштабах всієї країни.
Троє синів Алфа рано встали до роботи в компанії. Було зрозуміло, що одного дня вона перейде їм у власність від батька. У момент його виходу на пенсію в 2006 році, вони вже декілька років працювали в компанії та розділили бізнес між собою для уникнення суперечок. Старший син, Гьоран, працює головним директором, Метс керує компанією-постачальником продукції для ферми, Ljungs foder, а молодший брат Торбйорн — менеджер з перевезень. Батько Алф насолоджується пенсією, однак і досі готовий дати гарну пораду в разі необхідності.
«Нашому батьку чудово вдавалося розвивати компанію й рости разом зі своїми клієнтами, дбаючи про взаємні відносини. Це ж стосується і відносин з нашими співробітниками і компанією Volvo Trucks. Батько завжди заключав: якщо про тебе добре піклуються, ти не захочеш піти. Це один з найважливіших уроків, який я зі своїми братами отримав від нього», — каже Гьоран.
Залучення й утримання талановитих кадрів було й досі залишається основною запорукою успіху Sanfridssons. Надійні вантажівки та приділення суттєвої уваги безпеці руху є важливими частинами мозаїки, що допомагає компанії утримувати співробітників і клієнтів.
«Дехто вважає, що наша сім'я — справжні «прихильники Volvo», та для нас найважливіше те, що ці вантажівки не потребують необов'язкового ремонту. Це наші інструменти, і за ці роки ми подолали на вантажівках Volvo багато миль. Більше того, наші водії дуже задоволені ними. Тому в нас ніколи не виникало необхідності у зміні постачальника», — пояснює Гьоран.
Завдяки увазі потребам водія декілька співробітників залишаються у компанії протягом більшої частини своєї кар'єри. Водія, що працює у компанії найдовше — 34 роки — звуть Сванте Александерсон. Це також водій, який їздив на першій для компанії вантажівці Volvo FH, що з'явилася в 1993 році. Він і досі пам'ятає, які враження вона тоді справила на нього й інших.
Коли я був маленьким хлопчиком, я завжди мріяв керувати вантажівкою і часто діставав свого батька, прохаючи взяти мене з собою.
«Алф Сандфрідсон сказав мені, що я отримую нову вантажівку. Коли Volvo FH доставили нам, це була абсолютна новинка, а оскільки ми були майже першими, хто став власником цієї моделі після випуску, ми отримали багато уваги; під час їзди кожен повертав голову, щоб поглянути на неї. Я їздив на цій вантажівці дванадцять років, перш ніж її було нарешті передано новим власникам», — каже він.
З того часу Сванте їздив на інших двох поколіннях Volvo FH і мав можливість ретельно відслідковувати поступ технологічних досягнень. На його думку, пневматична підвіска та впровадження коробки передач I-Shift вберегли його тіло від травм, а електронне кермування стало у нагоді під час перевезення вантажу в причепах, а також при русі заднім ходом і розвантаженні в рамках здійснення доставок. Він особливо задоволений своєю останньою вантажівкою Volvo FH16 550.
«Volvo FH пережила фантастичний розвиток. Ця остання вантажівка вирізняється абсолютно новими можливостями налаштування керма та сидінь. Система обігріву працює без нарікань, люк у даху забезпечує чудове освітлення кабіни, а збільшена відстань до лобового скла сприяє більшому простору, завдяки чому я відчуваю себе краще під час водіння. Що стосується ліжка — воно найкраще з усіх, що були у кабінах Volvo FH», — каже він, і додає:
«У Sanfridssons піклуються про штат. Ніколи не виникало сумнівів у тому, що в нас, водіїв, повинно бути найкраще обладнання, на кшталт пакетів покращеного комфорту для кабіни. Такі речі дуже цінуються співробітниками».
І Сванте, і Гьоран також задоволені двигунами Volvo. Протягом двох з половиною років вони використовують синтетичне дизельне пальне, HVO. Завдяки цьому поновлювальному джерелу енергії компанії Sanfridssons вдалося знизити свій вплив на клімат, і Гьоран ретельно стежить за розробкою нових, екологічних силових ліній для транспорту майбутнього. Сім'я Сандфрідсон завжди сприймала проблеми екології близько до серця, адже вона жила у селі, серед лісів і полів. Тому немає нічого дивного в тому, що вони користуються сучасними досягненнями, економлять ресурси та навчають своїх водіїв паливній ефективності.
Про вантажівки компанії добре дбають. Часто вони проїжджають до 1,2 млн кілометрів, перш ніж відправляться на продаж. Деякі з них з того часу навіть опинилися в Африці. Декілька років тому, під час відвідування Замбії Алф випадково натрапив на одну зі своїх старих вантажівок Volvo FH. Її загальний пробіг склав 3,4 млн кілометрів, а африканський водій і його два помічники-вантажники дуже пишалися своєю вантажівкою, на якій досі красувався логотип Herrljunga Cider.
Volvo FH пережила фантастичний розвиток.
«Вони сказали мені, що вантажівка ідеально працює та з моменту доставки не потребувала нічого окрім звичайного обслуговування. Той факт, що наші старі вантажівки Volvo FH отримали друге довге життя в іншій частині світу — на нашу думку, це просто неймовірно», — каже Гьоран Санфрідсон.
Заснована: у 1961
Власники: Гьоран, Метс і Торбйорн Сандфрідсон.
Кількість вантажних автомобілів: 37, з яких 32 — вантажівки Volvo.
Штат: 58 співробітників, з яких 50 — водії.
Основні вантажі: напої, пластикові труби, бетон, деревина, камінь, спеції.
Термін експлуатації (вантажівок): 8–10 років.
Найбільші клієнти: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset та інші.
Перша Volvo FH: Придбана в 1993 році. Продана в 2006.
Сертифікат дорожньої безпеки: з 2015 року.