Trucks

Ґетеборг отримує свою першу електричну вантажівку

Ґетеборг, рідне місто компанії Volvo Trucks, має великі амбіції в сфері екологічного розвитку. Цього року місто отримає свою першу електричну вантажівку — це стане першим, але важливим кроком в сторону електричного комерційного транспорту. Але що таїться за появою першої електричної вантажівки на вулицях Ґетеборга?
Захід Сонця в Ґетеборзі.

«Навесні 2016 року міський відділ екологічного розвитку водної та сміттєпереробної інфраструктури попросив нас розглянути можливість розробки повністю електричного сміттєвоза. Його планувалося використати в рамках проекту з визначення можливого позитивного впливу більш інтелектуального й екологічного транспорту на імідж міста», — каже Йонас Одермальм, голова відділу розробки стратегії просування Volvo FL і Volvo FE у Volvo Trucks. 

Це стало початком інтенсивної співпраці між містом Ґетеборг, Volvo Trucks, JOAB і Renova. Всі чотири учасники, будучи в ролі замовника, автовиробника, виробника кузовів і перевізника відповідно, тісно співпрацювали один з одним.  

«Ми почали з дослідження маршруту електричного сміттєвоза та конфігурації транспортних засобів, що наразі використовуються на цьому маршруті. Визначали дальність їх руху, швидкість, ступінь навантаження, кількість зупинок за зміну, особливості дороги (пагорбиста місцевість чи рівнина)», — пояснює Йонас Одермальм.

Завдяки аналізу та порівнянню ряду різних чинників, в рамках проекту були отримані дані про технічні вимоги, яким повинна відповідати вантажівка. Бажана максимальна маса автомобіля 19 тон, вантажопідйомність 5 тон, щоденна дальність руху від 60 до 70 км, 128 зупинок для збору сміття — саме ці параметри використовувалися для розрахунку очікуваного енергоспоживання вантажівки. А оскільки це вантажівка для збору сміття, необхідно було також взяти до уваги енергоспоживання кузова/ущільнювача.  

Після визначення потреб у енергії та умов руху, команда конструкторів детальніше розглянула різні можливі способи енергопостачання. Велика кількість акумуляторів забезпечить велику дальність ходу, однак негативно позначиться на вантажопідйомності вантажівки. Менша кількість акумуляторів покращить вантажопідйомність, однак вантажівку потрібно буде частіше заряджати. 

«Чи існує потреба у швидкому заряджанні під час руху, або ж достатньо поставити акумулятори заряджатися на ніч? Перед прийняттям кінцевого рішення ми вивчили декілька альтернативних варіантів», — каже Хайдер Вокіл, основна відповідальна особа в рамках участі Volvo Trucks у проекті. 

Рішенням стала вантажівка з трьома акумуляторами загальною ємністю 150 кВт — цього достатньо для повного завершення однієї зміни без додаткової підзарядки. А оскільки сміттєвози використовуються лише вдень, було прийнято рішення ставити їх заряджатися на ніч — від стандартної електромережі.  

Вантажівка для збору сміття була створена на базі шасі Volvo FL на початку літа 2017 року. Було встановлено електричну силову лінію, а шасі й кабіну — адаптовано відповідно до вимог нової технології. Після шести місяців робіт з проектування й оптимізації, на початку 2018 року на сміттєвоз було встановлено кузов. Перед початком регулярної експлуатації на вулицях Ґетеборга та передачі вантажівки водіям компанії Renova будуть проведені фінальні роботи з налаштування, а також навчання водіїв і механіків.