Trucks

Екологічне підприємство

У віддаленій провінції Кунео італійський виробник корму для домашніх тварин Monge & C Spa побудував міжнародний бізнес на базі екоциклічної економічної моделі. Важливу роль в ній відіграють вантажівки, що забезпечують ефективну доставку продукції до 8000 італійських клієнтів.
Зі своєї бази в сільській італійській місцевості Monge & C Spa експортує харчові продукти для домашніх тварин у 82 країни.

Полудень. На потужностях Monge Group, розташованих на околицях невеличкого села Monasterolo di Savigliano, сонячно. Великі фабрики, що височіють над округою — одні з найбільших і найсучасніших європейських промислових об'єктів з виробництва високоякісних харчових продуктів для домашніх тварин. Завдяки інтегрованому виробничому ланцюгу вони вирізняються автономною роботою. Компанія всім займається сама: від збору свіжої сировини до виробництва власної харчової продукції та консервів, пакування та розповсюдження по Італії. Сонячні панелі, встановлені на даху кожного об'єкта — одна з багатьох ознак прагнення компанії до максимальної екологічності.

 

«Піклування про довкілля є невід'ємною частиною нашого бізнесу, оскільки ми переробляємо побічні продукти діяльності скотобоєн і перетворюємо їх у нову продукцію», — пояснює управляючий директор сімейної компанії, Доменіко Мондже.

Історія Monge Group бере свій початок у 1963 році, коли батько Доменіко Бальдассаре Мондже заснував птахоферму та почав розводити курей. У сім'ї був собака, який страждав від харчових розладів, і ветеринар порадив годувати його курячим м'ясом. 

«Я був тоді ще малою дитиною, однак пам'ятаю, як мій батько почав готувати на маминій кухні корм для тварин за допомогою скороварки, зберігаючи його у невеличких консервах. Одного разу його осінило, що ринок потребує такої продукції, та потроху ми розширили свій бізнес», — згадує Доменіко Мондже.

Протягом багатьох років птахівництво залишалося основою бізнесу сім'ї, та з віком Доменіко і його сестри вирішили розвивати виробництво корму для тварин. Це виявиться дуже успішною стратегією. Бізнес переживатиме бум протягом багатьох років, причому деколи дохід збільшуватиметься вдвічі за один рік. Сьогодні Monge Group — третій по розміру виробник корма для тварин у Італії, а його продукція експортується в 82 країни. І хоча штат компанії наразі складає 270 чоловік, Monge Group і досі залишається сімейною компанією, рухомою ідеями її засновників.

«З самого початку мій батько передавав свої цінності своїм дітям, нашим дітям і всім нашим співробітникам. Частиною етичного кодексу компанії є піклування про довкілля, і ми постійно працюємо над зменшенням енергоспоживання. Вживаючи заходів із заощадження енергії на кшталт використання сонячних панелей, зменшення споживання води та використання консервних банок з тоншими стінками, ми зменшуємо рівень енергоспоживання на 50 %, — розповідає Доменіко Мондже та додає —

Сильною стороною нашої компанії є інтегрований виробничий ланцюг. Наші логістичні операції тісно прив'язані до виробничого графіку та збільшують нашу ефективність, зменшують витрати та забезпечують кращий рівень послуг для наших клієнтів. Це життєво важливо для нас, оскільки ми знаходимось далеко від ринків продажу готової продукції».

Турбота про довкілля є невід'ємною частиною нашого бізнесу.

Через своє розташування в місцевості, яку часто називають «острів Кунео» в зв'язку з поганими дорожніми умовами та сполученням з основними італійським магістралями, компанія Monge group з самого початку приділяла першочергову увагу логістиці. Компанія володіє власною фірмою Monge Logistica з 48 вантажівками, 40 з яких — Volvo. Вантажівки щодня здійснюють збір свіжої сировини та доставляють її на фабрики, а також перевозять товари до передавальних і перевалочних пунктів для італійського ринку. Це складає 30 % від загального обсягу продажів компанії. Через суворі дорожні умови в Кунео, вузькі дороги та гірську місцевість високопродуктивні паливоефективні вантажівки мають вирішальне значення.

«Ми придбали перші вантажівки Volvo на початку восьмидесятих — дві Volvo F720, які я водив сам. Ми обрали Volvo через їх високу якість і дуже задоволені продуктивністю вантажівок. Сьогодні Volvo — частина нашої традиції», — каже Доменіко Мондже.

І хоча компанія Monge Group задоволена своїми вантажівками, вона завжди шукає способи покращити свої показники екологічності. Зараз у планах Доменіко — переходити на вантажівки LNG (на рідкому природному газі) від Volvo, і це, за його словами, корелює з філософією компанії його сім'ї — бажанням шукати нові рішення:

«Важливим елементом нашого успіху завжди були науково-технічні розробки. Використання вантажівок на газі не лише сприятиме чистоті довкілля. Це також принесе користь компанії — зменшить прямі та непрямі витрати, оскільки будуть неодмінно вжиті заходи зі скорочення витрат на паливо. Крім того, це покладе край нашій боротьбі з викраденням дизельного палива, адже LNG неможливо перекачати», — каже він.

Крім того, Monge Group розглядає можливості покращення аеродинамічних характеристик своїх вантажівок за допомогою різних рішень і навчає своїх водіїв зменшенню споживання палива. Компанія склала власний документ з соціальної відповідальності підприємства, CSR, важливими складовими якого є піклування про довкілля та кодекс чесної поведінки. При найманні кожного нового співробітника компанія проводить йому інструктаж з дотримання кодексу CSR. Двічі на рік Monge Group організує навчальні курси для забезпечення належної передачі принципів правильної поведінки своїм співробітникам, клієнтам і постачальникам. 

Використання вантажівок на газі не лише сприятиме чистоті довкілля. Це також представляє користь для нашої компанії у фінансовому плані завдяки зменшенню прямих і непрямих витрат.

«У документі CSR містяться складові нашої компанії. Ми приділяємо багато уваги поведінці своїх водіїв, оскільки вони представляють нас нашим клієнтам, вони забезпечують наш імідж на ринку. Крім того, вони тісно працюють з точками роздрібної торгівлі, оскільки доставляють їм продукцію», — каже Доменіко.

На його думку, дух співпричетності, мотивація з придбання нових навичок і покращення професіоналізму допомогли його компанії збільшити динамічне зростання. Сьогодні виробничі потужності використовуються майже на повну — щороку виробляється 70 000 тон харчових продуктів. Однак у 2018 Monge Group відкриє нову виробничу площадку з метою збільшити обсяг до 150 000 тон на рік. 

«Історія компанії — фантастична, і ми задоволені результатами. Сподіваюся, ми продовжимо розвиватися такими ж темпами», — каже він. 

 

Транспортна система:

Monge & C Spa

Заснована: 1963.
Генеральний директор: Бальдассаре Мондже.
Управляючий директор: Доменіко Мондже.
Доля ринку в Італії: 9,1 %.
Глобальне покриття: Продукція Monge експортується у 82 країни.
Оборот: 157 млн євро (2016).
Кількість співробітників: 270.
Щорічна кількість вироблених консервів з кормом для домашніх тварин: 1 500 000.
Щорічна потужність виробництва корму для домашніх тварин: 127 000 тонн у 2017 році, у 2018 році цей показник планують збільшити до 200 000 тонн.
Автопарк: 48 вантажівок, 40 з яких — Volvo Trucks.
Час утримання (експлуатації до продажу): Шість років.
Обсяг скорочення викидів CO₂ завдяки використанню сонячних панелей: 1 059 тонн CO₂/рік.
Щорічна кількість кіловат електроенергії, виробленої за допомогою високоефективного когенератора: 3 500 000 кВт.