Trucks

Пряма боротьба з браком водіїв

Брак водіїв є проблемою сучасної автотранспортної галузі. У Австралії, де проблема постає найбільш гостро, Президент і Генеральний директор Volvo Group Australia Пітер Фурхове разом із колегами вирішили зіграти на випередження.
Пітер Фурхове.
«Ми прагнемо мотивувати водіїв, які бажають працювати в галузі», — каже Пітер Фурхове.

Коли Volvo Group Australia визначили, що брак водіїв є проблемою?
«Ця проблема визрівала вже протягом кількох років. Два роки тому на Президентському обіді для Транспортної асоціації Вікторії я зробив доповідь про потребу підвищити турботу про водіїв і про те, як нові вантажівки серії FH орієнтовані на водія, і ця моя доповідь дістала стихійних оплесків від аудиторії. Вони були приємно здивовані, почувши такі речі від виробника вантажівок, оскільки їм була потрібна допомога у залученні нових водіїв. Саме тоді ми зрозуміли, наскільки серйозною була проблема».

Якими були ваші наступні дії?
«Спочатку ми провели опитування серед наших клієнтів. Ми дізналися, що контингент професійних водіїв вантажівок старіє, що прибуває дуже мало молоді, і що було дуже мало альтернатив. Тоді ми провели більш глибоке дослідження, до якого долучили майже 600 компаній і 35 000 водіїв вантажівок. Ми дуже сильно цінуємо наших клієнтів як партнерів по бізнесу, тому все, що ми робимо для вирішення проблеми, безумовно йде на користь їм. Але, як лідери австралійського ринку великовантажних вантажівок, ми прагнемо зробити свій внесок не лише у галузь, а й у суспільство в цілому».

Що, на вашу думку, відлякує молоде покоління від роботи на вантажівках?
«Ця робота виглядає не дуже «крутою». Суспільство й досі недооцінює водіїв вантажівок і транспортну галузь у цілому. Брак структурованої освіти або національно визнаної кваліфікації в галузі також є проблемами. Але в реальному житті сучасні водії повинні бути професіоналами високого класу. Вони є обличчям своїх компаній, і ми бажаємо донести цю інформацію через шляхом покращення комунікації. ЗМІ галузі вантажівок в Австралії зробили велику справу у донесенні нашого меседжу, але як провідний виробник ми докладемо зусиль, щоб мати змогу спілкувати з ширшою аудиторією».

Які конкретно ініціативи втілюються в життя?
«У 2017 році Volvo Group Australia розпочне роботу Академії водіїв, яка надаватиме необхідну підготовку і досвід, щоб перетворити тримачів ліцензій на водіння великовантажних автомобілів на професійних водіїв вантажівок. Ми прагнемо мотивувати водіїв, які бажають працювати в галузі. Будуть видаватися визнані в галузі сертифікати, які водії зможуть використовувати при пошуку роботи. За допомогою нашої розвиненої дилерської мережі ми отримаємо доступ до всіх важливих регіонів Австралії».

Ще однією з поточних проблем є брак жінок-водіїв. Що ви робите, щоб заохотити більше жінок сісти за кермо?
«Нашою особливою гордістю є установлення партнерства з Pilbara Heavy Haulage Girls. Це водійська академія, яка допомагає жінкам долучитися до галузі. Ми спонсоруємо дві вантажівки і підтримуємо співробітництво з організацією. Багато жінок бажають стати водіями вантажівок і отримати ліцензію водія вантажівки, але їм бракує досвіду. Ця ініціатива дозволила змінити ситуацію в дуже позитивному напрямку».

Брак водіїв у Австралії у цифрах

  • 75 відсотків внутрішніх перевезень тарного вантажу здійснюється дорогами. За прогнозами, потреба в дорожніх перевезеннях подвоїться до 2030 р.
  • 46 відсотків транспортних компаній вже стикаються з браком професійних водіїв вантажівок.
  • 88 відсотків людей в Австралії мають негативне уявлення про водіїв вантажівок.
  • Середній вік водія вантажівки в Австралії: 47 років.
  • Тільки 15 відсотків водіїв мають вік до 30 років.
  • У компаніях, досліджених Volvo Group Australia, тільки 3 відсотки водіїв є жінками.

Цифри взяті зі звіту Volvo Group Australia «Брак професійних водіїв вантажівок» від травня 2016 р.