Австралійський власник вантажного парку Крейг Фокс пояснює свій успіх у транспортній індустрії двома речами: він перевозить лише вантажі, за які гарно платять, та перевозить широкий асортимент товарів.
Шість років тому Крейг Фокс не знав практично нічого про вантажівки.
«Я був рибалкою, але із впровадженням квот на вилов рибальство стало нерентабельним, і я був змушений шукати собі інше заняття, тож я викупив автотранспортний бізнес у свого батька».
На той час компанія Fox Transport, що знаходилася у містечку Порт Фейрі в провінції Вікторія на південному заході Австралії, мала усього три вантажівки з причепами. Крейг побачив нові можливості для розширення свого парку, і з тих пір поповнив його двома самоскидами-зерновозами, вантажівкою з тентовим кузовом та автоцистерною для насипних хімікатів.
«Ми й досі базуємося у Порт Фейрі, – каже Крейг, – але тепер ми працюємо по всій Вікторії». Типовий маршрут автопоїзда може бути таким: доставка чорного декоративного каменю зі збагачувальної фабрики до Мельбурну, завантаження добрива та перевезення його до міста Мілдура, завантаження зерна або гіпсу і перевезення його назад до Гіппсленду або до нашого основного місця базування. Водій може провести близько трьох днів у подібній поїздці».
Остерігаючись стати заручником одного типу вантажів, Крейг максимально диверсифікував свій бізнес.
«Зерно, вапно, пісок, добрива, загальні вантажі, ми все це перевозимо», - говорить Крейг. «У нас є також цистерна для хімікатів, тож ми можемо перевозити й рідкі вантажі. Коли на одному з напрямків бізнесу затишшя, інші, зазвичай, компенсують нестачу. Різноманітність також тримає водіїв у тонусі, що дуже їм подобається».
Тримаючи руку на пульсі, Крейг щодня сідає в одну зі своїх вантажівок і виконує місцеві перевезення до Мельбурна, Гіппсленда або Мілдури. Під час цих поїздок він розмовляє з замовниками, складає графіки та дізнається, чи повністю задовольняє очікування клієнтів.
«Особисто я вважаю, що піклування про своїх клієнтів має першочергове значення. Якщо комусь щось потрібно терміново, ми зробимо все можливе, щоб адаптувати свій графік до потреб клієнта», - говорить Крейг.
«Я розмовляю зі своїми замовниками щодня, тому знаю, кому що потрібно, і гнучкість у даному випадку є абсолютною необхідністю. Особисте перебування у вантажівці також допомагає, тому що я на власні очі бачу, з чим стикаються водії кожного робочого дня, і як показують себе вантажівки. Це дозволяє мені відчувати, як ще ми можемо підвищити свою ефективність».
Особисто я вважаю, що піклування про своїх клієнтів має першочергове значення.
Оскільки дохідність стає все нижчою, паливна економічність є одним із предметів особливої цікавості Крейга.
«Я дуже турбуюся про паливну економічність, - каже Крейг, - що є однією з причин, чому я користуюся Volvo. Ми отримали певні рекомендації від інструкторів Volvo, і, безперечно, відчули різницю. Розуміння кількох простих прийомів водіння та використання повного потенціалу технологій вантажівки помітно вплинули на наші витрати пального. Раніше ми проїжджали на одному літрі 1,8 кілометри, а зараз – близько 2,1.
Це дорівнює економії у 240 літрів на вантажівку за тиждень. Неважко побачити, що це безпосередньо збільшує прибуток Fox Transport. «Просто навчившись використовувати повний потенціал автоматизованої механічної КПП I-Shift, а також будь-яку можливість їхати накотом, замість постійного натискання педалі газу, наші водії економлять чимало пального, - говорить Крейг, - і це без жодної шкоди швидкості доставки». Ми будемо й надалі експериментувати з економією на новому FH, щоб побачити, чи можуть вантажівки їхати на вищій передачі ще довше.
Визнаючи, що ефективність є одним з небагатьох способів підвищення прибутковості, Крейг також прагне технології, яка дасть йому конкурентну перевагу.
«користуюся системою Dynafleet від Volvo на своїх двох FH, - говорить Крейг, - це дає мені гарне розуміння усіх аспектів роботи вантажівки». Наприклад, Dynafleet абсолютно чітко дає зрозуміти, що ми маємо робити після руху накотом. Щойно ми усвідомили це, ми почали шукати можливості, і тепер ми до 10% часу рейсу рухаємося накотом. Це основний фактор економії пального.
Як невід’ємна частина сільськогосподарської промисловості Вікторії, чий бізнес невпинно росте, Fox Transport планує оновити свій парк протягом кількох наступних років.
Система Dynafleet дає мені гарне розуміння усіх аспектів роботи вантажівки.
«Ми оновимо наші причепи, здамо на зворотній викуп старі FH, щоб обміняти їх на нові моделі Євро 5, та, можливо, придбаємо нові FE 340 к/с, щоб дещо збільшити потужності для місцевих перевезень. Бо, скільки б ми не їздили всією країною, ми не забуваємо про місцевих клієнтів».
Усього за шість років бізнес показав, що Крейг має гарне розуміння того, з чого складається гарна репутація транспортної компанії.
«Правильне обслуговування клієнтів, максимально можлива ефективність, диверсифікація та увага до деталей – це те, що працює для мене», - каже Крейг. «Але, зосереджуючись на технічній стороні, ми пам’ятаємо, що надійне обслуговування клієнтів найбільш важливе. Без цього ви не маєте нічого, і ми збудували свою гарну репутацію завдяки індивідуальному підходу до обслуговування, який може запропонувати саме невелика родинна фірма.
«Чому я навчився, - підсумовує він, - так це тому, що в цій грі ви ніколи не перестаєте навчатися».
Вантажівки: Автопоїзд FH Globetrotter XXL 6x4; автопоїзд FH 6x4; автопоїзд NH 6x4; вантажівка FM з причепом-самоскидом; вантажівка FE з тентовим кузовом. Рік випуску вантажівок — від 2002 до 2012.
Робочі умови: Вантажівки Fox під’їжджають до місця завантаження складними умовами бездоріжжя, що включають пісок, ґрунт та багно, часто користуючись блокуванням диференціалу для заїзду або виїзду, а потім долають довгі відстані по шосе.
Функції: Усі вантажівки, окрім NH, мають автоматизовану ручну трансмісію I-Shift. На двох FH встановлено Dynafleet, систему утримання смуги та адаптивний круїз-контроль.
Споживання палива: FH з 540 к. с. досягає 2 км/л у складі автопоїзда, та 2,5 км/л як тягач; FH з 520 к. с. досягає 1,9 км/л.