Trucks

Перевірте себе: електричні вантажівки для вас?

Роберт Celec
2024-08-26
Технології та інновації Електромобільність Альтернативні види палива
Author
Роберт Celec
Спеціаліст з комерційних питань і продуктів, Volvo Trucks

Кращі батареї, збільшений запас ходу, більше зарядних станцій і підвищені вимоги до нульових викидів: галузеві тенденції щодо переходу на електричні вантажівки. Тепер настав час для кожного підприємства запитати та перевірити себе: Чи підходять вам електричні вантажівки?

Лише за кілька років запас ходу середньотоннажної електровантажівки збільшився більш ніж удвічі, приблизно з 200 км до до 450 км на сьогодні.
 

Водночас у багатьох країнах зростає кількість громадських зарядних станцій; часто доступні державні субсидії та стимули для інвестування в альтернативні види палива; і технологія акумуляторних батарей продовжує вдосконалюватися. З кожним прогресом електричні вантажівки можуть стати необхідними для більшої кількості підприємств.
 

Станом на червень 2024 року електричні вантажівки Volvo продавалися в 45 країнах на шести континентах, разом проїхавши понад 80 мільйонів кілометрів.  
 

Перевірте себе:
Чи можете ви почати перехід на електричні вантажівки сьогодні?

Ось кілька запитань і ключових міркувань, які можуть допомогти вам:

Якщо відповідь «так», то перехід на електрику має бути відносно простим і прямим. Нічного заряджання має бути достатньо, щоб електрична вантажівка виконувала щоденні міські перевезення перед поверненням до свого депо. Для виконання регіональних перевезень може знадобитися додаткова зарядка.

Однак, навіть якщо відповідь «ні», все одно можна використовувати електричну вантажівку якщо є можливість для її заряджання у рамках маршруту. Наприклад, 45 хвилин заряджання під час перерви водія  – залежно від доступної зарядної потужності – може бути достатньо, щоб збільшити пробіг електричної вантажівки до 500-600 км на день.

Наявність власної зарядної інфраструктури дає змогу повністю заряджати вантажівку протягом ночі, а також залежно від близькості до його маршруту, заряджати протягом дня.

 

Наприклад, за допомогою двох швидких зарядних пристроїв у своєму депо шведський перевізник фірма Mattson Åkeri може заряджати вантажівку до 12 годин на добу, шляхом зарядки під час перерви водія.

Кількість громадських зарядних станцій, придатних для великотоннажних вантажівок, все ще невелика. Однак у багатьох країнах мережа швидко розвивається.

Лише один стратегічно розташований зарядний пункт може значно вплинути запас ходу вантажівки. Шукайте пункти зарядки на звичайних маршрутах і постійно будьте в курсі місцевих подій. 

Якщо на вашому маршрут немає загальнодоступних зарядних станцій або зручно розташованих, коли вам потрібно заряджатись, чи можна це виправити, змінивши маршрут?

 

Планування маршруту не тільки є важливою стратегією для забезпечення електрифікації, воно також може допомогти підвищити ефективність.

 

Наприклад, під час руху схилами або під час гальмування, рекуперація енергії є ефективним способом збільшення запасу ходу електричної вантажівки, деякі компанії змінюють свої маршрути, щоб використати якомога більше кінетичної енергії. Наприклад, запланувавши останню зупинку на вершині підйому. Досягнення можуть бути ще більші, якщо вантажівка повністю завантажена.

Оптимальний час для підзарядки електричної вантажівки — наприклад, під час завантаження або під час перерви водія. Якщо ви зможете реалізувати заряджання під час таких зупинок, ви зможете збільшити запас ходу електровантажівки без втрати продуктивності.

 

Гарне планування маршруту може допомогти вам узгодити перерву водія із зупинкою для заряджання. Також варто розглянути можливість співпраці з клієнтами та партнерами для забезпечення доступності зарядних пристроїв у місцях доставки.

Найлегші сегменти для переходу на електричні вантажівки – це ті, які зазвичай включають водіння регулярними маршрутами. Вони пропонують передбачуваність і на них легше запровадити зарядку, коли ви точно знаєте, де і коли зупиниться транспортний засіб.

 

Гарними прикладами є збір сміття та розподіл сміття в містах. Однак регіональні та міжміські перевезення також можна обслуговувати за допомогою електричних вантажівок, якщо ви можете встановити зарядні станції на маршруті.

 

Наприклад, шведському перевізнику Börje Jönsson Group вдалося досягти 1000 км пробігу на день, шість днів на тиждень протягом двох років, долаючи загальну відстань у 500 000 км.

Завдяки лише одному швидкому зарядному пристрою електричні вантажівки, які працюють у закритих місцях, таких як шахти, порти чи будівельні майданчики, можуть потенційно працювати постійно.

Транспортно-логістична компанія DFDS успішно використовує електричні вантажівки в портах по всій Європі та має намір розширити свій автопарк електричних вантажівок до 225 транспортних засобів.

Все більше міст і муніципалітетів по всьому світу створюють зони з нульовим і низьким рівнем викидів, що суворо обмежують або навіть забороняють використання вантажівок з дизельним двигуном.

Деякі великі міста, такі як Париж, Афіни, Мадрид, Роттердам і Стокгольм, планують заборонити дизельні транспортні засоби в центрі своїх міст вже у 2025 році. Якщо ваші вантажівки працюють у будь-якій такій зоні, перехід на електрифікацію може бути найпростішим рішенням для підтримки вашого бізнесу.

По всій Європі, Північній Америці та Азії уряди пропонують ряд субсидій і стимулів, щоб заохотити перевізників інвестувати в електричні вантажівки.

 

Наразі 16 країн ЄС пропонують певну форму стимулювання купівлі, щоб допомогти субсидувати вартість електричної вантажівки. Наприклад, у Фінляндії уряд пропонує стимули для закупівель від €6,000 до €50,000 євро. За межами Європи канадська програма Стимулювання транспортних засобів із нульовими викидами середньої та важкої тоннажності (iMHZEV) пропонує до 200 000 канадських доларів на транспортний засіб. Це лише два яскравих приклади, а також багато інших програм, доступних на інших ринках.

Понад 5000 компаній у всьому світі встановили собі науково обґрунтовані цілі щодо скорочення викидів вуглецю – більше половини з них включають зобов’язання звести до нуля.


Щоб досягти успіху, багатьом із них знадобиться транспортування з нульовим рівнем викидів у ланцюгах постачання. Перевіряйте які цілі ставлять перед собою ваші клієнти та потенційні клієнти. У найближчі роки здатність забезпечити транспорт з нульовими викидами може стати вирішенням проблеми.

Джерело електроенергії, яке використовується для живлення електричної вантажівки, є важливою частиною його оцінки життєвого циклу (LCA). Якщо у вас є доступ до відновлюваної електроенергії (енергії вітру, сонця або води), ви можете максимізувати екологічні переваги електричної вантажівки і запропонувати своїм клієнтам нульові викиди від колоса до колеса. Крім того, багато підприємств встановлюють власні сонячні панелі, щоб забезпечити відновлювану енергію для своїх автопарків.

Незважаючи на те, що ціна покупки електричної вантажівки все ще безсумнівно вища, ніж його дизельний еквівалент, загальна вартість володіння (TCO) може виявитися набагато вигіднішою.

Електричні вантажівки можуть охоплювати набагато ширший спектр маршрутів і застосувань, ніж багато хто думає».

«Електричні вантажівки вже можуть охоплювати ширший спектр маршрутів і застосувань, ніж багато хто думає», — говорить Роберт Селек, спеціаліст з комерційної діяльності та продуктів, Volvo Trucks. «Навіть із встановленим запасом ходу та з правильними адаптаціями ми все частіше бачимо, що електричні вантажівки використовуються для подолання більших відстаней, тривалої роботи та перевезення надзвичайно важких вантажів».

    Схожі статті