Що більше парк вантажівок, то кориснішою стає ефективна система керування автопарком. Але наскільки великим має бути автопарк, щоб вона стала необхідною інвестицією? Чи варто меншим автопаркам теж спробувати послуги з керування автопарком?
Загалом існує кореляція між розміром автопарку та готовністю інвестувати в послуги з керування автопарком. Організувати роботу більших автопарків складніше, отже в такому разі ці системи принесуть більше переваг. Крім того, меншим компаніям часто складніше виправдати інвестиції, тому вони продовжують керувати автопарками вручну. Але тоді вони втрачають багато переваг сучасних послуг із керування автопарком.
«Будь-якій компанії, що має більше однієї вантажівки, треба керувати автопарком та перевезеннями. На перший погляд здається, що йдеться лише про те, щоб вантажівки, причепи та вантажі були саме там і саме тоді, де вони мають бути», – каже Маркус Фабіанссон, менеджер із пропозицій послуг у Volvo Trucks.
«Однак у сучасній галузі це також включає аналіз техніки водіння та ефективності використання пального, повну координацію сервісного й технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів із метою максимізації експлуатаційної готовності, забезпечення дотримання вимог законодавства, а також підбір правильних водіїв і вантажівок для належного виконання конкретних завдань. Керувати всім цим вручну дуже важко та довго».
Останніми роками цифрові інструменти розширили можливості керування автопарком й асортимент доступних послуг. Вони дають змогу збирати й обробляти дані в режимі реального часу, що допомагає впорядкувати щоденні транспортні операції та зменшити паперовий документообіг й обсяг адміністративної роботи. Це може заощадити транспортним компаніям години роботи та зусиль на адміністрування.
Цифрові послуги з керування автопарком також надають доступ до великої кількості детальних відомостей, які допомагають краще зрозуміти, як працює автопарк. Наприклад, є цифрові рішення, які відстежують споживання пального та поведінку водія і використовують їх для виявлення закономірностей і областей для вдосконалення. Інші цифрові рішення можуть відображати викиди CO2, адже цього все частіше вимагають транспортні компанії й оператори транспорту та органи влади.
Отже, цінність послуг із керування автопарком вже не зводиться лише до відстеження вантажівок для власників парків із багатьох машин. Вони можуть принести користь будь-якій компанії, хоч великій, хоч малій.
Засоби керування автопарком допоможуть спростити адміністрування, покращити планування обслуговування і зменшити споживання пального. Керувати всім цим вручну дуже важко.
Впровадження системи керування автопарком потребує часу та коштів. Йдеться не лише про самі послуги, а й про компетентний персонал, здатний аналізувати надані ними дані. Але інвестиції можна окупити за рахунок збільшення часу безвідмовної роботи й продуктивності та зниження витрат і споживання пального.
Хоча потенційні вигоди для великих автопарків вищі, Маркус впевнений, що переваги можуть отримати будь-які транспортних компанії, незалежно від розміру автопарку. «Навіть водій-власник однієї вантажівки може використовувати інструменти керування автопарком, щоб мати більше контролю над своїм транспортним засобом. Система надасть йому корисні дані, які допоможуть оптимізувати адміністрування, покращити планування обслуговування та зменшити споживання пального».