Бачення автоматизації в компанії Volvo Trucks

Новаторська робота Volvo у сфері автоматичного водіння вантажівок почалася більше двадцяти років тому. З розвитком галузі та появою широкого спектру нових технологій потреби клієнтів Volvo продовжують залишатися в центрі уваги. Ми зустрілися з членами колективу Volvo Trucks у Готенбурзі, аби відкрити завісу над майбутніми неймовірними можливостями автоматизації.

Сегменти автоматизації

Робота в шахтах, збір сміття, збір цукрової тростини, рух у колоні — автоматизація відкриває просто неймовірні можливості.

Можливості технологій автоматизації безсумнівно пробуджували в багатьох з нас думки про світ майбутнього. Але така сучасна наука вже використовується на практиці в багатьох галузях. Компанії працюють сьогодні в умовах зростаючої конкуренції, а автоматизація представляє можливість збільшити продуктивність, зменшити енергоспоживання та покращити безпеку.

Вже протягом більше двох десятиліть Volvo Trucks знаходяться в авангарді еволюції технологій автоматизації. Автоматична коробка передач I-Shift представлена на ринку ще з початку 2000-х років, а активні системи безпеки, серед яких адаптивний круїз-контроль та система попередження зіткнення з функцією екстреного гальмування, з’явилися декілька років тому й започаткували нові стандарти для галузі. З розвитком автоматизації поява нових рішень і послуг, а також розвиненої бізнес-моделі є лише питанням часу. 

Мікаель Карлссон

Мікаель Карлссон — віце-президент відділу продуктивності та нових концепцій, Volvo Trucks.

Рішення автоматизації, що наразі розробляються Volvo Trucks, повністю зосереджені навколо людини. Технології можуть заміняти людські характеристики машинними, але головна увага повністю приділяється клієнтському досвіду. Мікаель Карлссон — віце-президент відділу продуктивності та нових концепцій. «Ми створюємо новий вид автоматизації, який буде поступово впроваджено для сприяння роботі водія. Це ключ до підвищеної продуктивності. Працюючи з клієнтами, які хочуть отримати певне рішення, ми намагаємося зрозуміти їх проблеми та в рамках спільної роботи створити щось корисне».

Суть нашої роботи полягає в пошуку переваг, які можуть отримати наші клієнти від використання технологій. На початковому етапі ми розглядаємо вимоги, які висувають клієнтам їхні клієнти.

Хайдер Вокіл, керівник відділу систем автономного й автоматичного водіння.

Volvo Trucks

Заручитися підтримкою клієнта ще на початку процесу розробки технологій автоматизації — надзвичайно важливо. Робочі групи Volvo Trucks працюють над серією пілотних проектів різної ступені завершеності. Ці пілотні проекти допомагають визначити, чи виправдане певне рішення на практиці, й в ідеалі реалізуються в дорожніх умовах спільно з клієнтом, для якого вони призначені. «Проводячи короткі дослідження, ми швидко визначаємо користь конкретного рішення для клієнта», — продовжує Мікаель Карлссон. «Цей підхід ґрунтується на використанні програмного забезпечення, в рамках якого ми намагаємося покрити якомога більшу частину ланцюга доданої вартості. Окрім роботи з малими пілотними проектами, ми також користуємося аналогією «еластичної резинки», зосереджуючи свої думки на майбутньому та підкоряючись течії пілотного проекту, що веде нас до нашої мети.» 

Розробка стратегії щодо технологій автоматизації Volvo Trucks проводиться з двох напрямків. Спочатку робота ведеться у територіально-обмежених зонах, наприклад шахтах, приватних ділянках і гаванях, а потім в дорожніх умовах. «На нашу думку, вищого рівня автоматизації вдасться швидше досягти у територіально-обмежених зонах, оскільки вони вирізняються менш складною дорожньо-транспортною мережею», — каже Саско Чуклев, директор відділу клієнтських рішень і нових концепцій. «Впровадження автоматизації на дорогах загального користування — набагато важча задача. Оскільки територіально-обмежені зони часто розташовані на приватних землях і не підлягають законодавчим обмеженням, ми можемо швидше випробовувати рішення та визначити їх цінність. Ми можемо багато дізнатися на територіально-обмежених зонах і використати цю інформацію для розробки рішень для доріг загального користування».

Завдяки акценту на пілотних проектах, які тривають від шести місяців до півтора року, можна швидко застосувати результати та визначити переваги. Хайдер Вокіл — керівник відділу систем автономного й автоматичного водіння. «Суть нашої роботи полягає в пошуку переваг, які можуть отримати наші клієнти від використання технологій. На початковому етапі ми розглядаємо вимоги, які висувають клієнтам їхні клієнти. Ми зосереджуємося на розробці рішень, які можуть спростити виконання важких, повторюваних і довготривалих задач для всіх згаданих сторін. Наприклад, технологія автоматизації може бути впроваджена в терміналах, де здійснюється багато вантажно-розвантажувальних операцій і вантажівки вимушені часто рухатися заднім ходом. Це дає змогу уникнути невеликих аварій, зменшити шкоду для вантажівки та покращити експлуатаційну готовність».

Саско Чуклев

Саско Чуклев, директор відділу клієнтських рішень і нових концепцій, Volvo Trucks.

Один з аспектів автоматизації, чітко виявлений під час обговорень з учасниками робочих процесів — це важлива роль водія, активна чи пасивна. «Вся суть в тому, щоб спростити роботу водія та зробити її безпечнішою, а також збільшити прибуток клієнта», — каже Саско Чуклев. «В Бразилії ми працюємо з клієнтом, який займається збором сахарної тростини. Він втрачав суттєву частину майбутнього врожаю через наїзд на культури. При використанні автопілоту водії можуть вести вантажівку по заздалегідь визначному напрямку й уникнути руйнування тростини. Ще одна сфера, на яку ми звертали увагу — оптимізація швидкості водіння. При надто швидкій їзді водії витрачають надлишкову енергію та вимушені відпочивати. Ми можемо зменшити споживання енергії, запропонувавши функцію руху на належній швидкості».

Вся суть в тому, щоб спростити роботу водія та зробити її безпечнішою, а також збільшити прибуток клієнта.

Саско Чуклев, директор відділу клієнтських рішень і нових концепцій

Volvo Trucks

Карл Йоган Алмквіст

Карл Йоган Алмквіст, Директор з безпеки руху, Volvo Trucks.

Концепція вантажівок з системою автоматичного водіння декому може здатися дивною та дещо тривожною. Однак, цей вид автоматизації вже демонструє чудовий потенціал у територіально-обмежених зонах. Volvo Trucks випробовують вантажівки з системою автоматичного водіння, які можуть продовжувати роботу одразу після закінчення вибухових робіт. За звичайних умов перед продовженням робіт мало би пройти багато часу. Це покращує продуктивність та рівень безпеки, а також сприяє меншому зносу вантажівок з автоматичною системою водіння. В дорожніх умовах, зокрема на автомагістралях, можна досягти економії енергії, якщо вантажівки будуть на зв’язку одна з одною. Їзда в колоні сприяє зменшенню опору повітря, оскільки вантажівки можуть рухатися близько одна до одної в рамках одного контрольованого ряду. Деякі системи автоматизації ближче до того, щоб стати реальністю сьогодення, аніж інші, та багато з них вирізняє набір потенціальних переваг, які покращують безпеку робочого середовища. 

Компанія Volvo Trucks за останні роки випустила декілька систем активної безпеки, які працюють на базі сучасної технології автоматизації. Система попередження зіткнення з функцією екстреного гальмування та система утримання смуги використовує радар і камеру для забезпечення водія необхідною інформацією, покращення його поведінки, попередження про неминучу небезпеку й, нарешті, уникнення аварії. «Безпека — це основа автоматизації», — каже Карл Йоган Алмквіст, Директор з безпеки. Без опори на безпеку в автоматизованих транспортних засобах немає сенсу. Саме тому нам потрібно постійно покращувати системи безпеки. Важливо наголосити на тому, що наріжним каменем нашої філософії завжди залишається водій. Ми працюємо з фундаментальними складовими — видимістю, ходовими якостями, гальмами. Навіть якщо мова йде про потенційно революційні розробки, наприклад автоматизацію, проблеми, з якими ми зіштовхуємося, залишаються незмінними — це фактори, що відволікають водія. В майбутньому системи, які ми вже розробили, будуть й надалі оновлюватися кращими датчиками, програмами та камерами. Виклик полягає в тому, щоб змусити всю зібрану й оброблену інформацію працювати на користь водія, наскільки це можливо».

Хайдер Вокіл

Хайдер Вокіл, керівник відділу систем автономного й автоматичного водіння, Volvo Trucks.

Наслідком стрімкого покращення технологій автоматизації може стати зміна бізнес-моделі. «На нашу думку, окрім більш традиційних продуктів і функцій відбудеться зростання сегменту продажу послуг і рішень», — каже Саско Чуклев. «Звичайно ж, наш підхід зосереджений навколо водія, хоча можливості експлуатації транспорту з системою автоматичного водіння, наприклад, для перевезень від одного транспортного вузла до іншого, можуть сприяти появі нових методів роботи.»

Згідно слів членів команди, ведення тісного та відкритого діалогу з клієнтом — ключовий елемент успішного розвитку технологій автоматизації. «Клієнти з задоволенням беруть безпосередню участь у майбутніх розробках», — каже Хайдер Вокіл. «Коли мова йде про адаптацію рішень, ми залучаємо до роботи клієнтів і прислуховуємося до їх думки. Ми не можемо вдавати з себе експертів, лише клієнт є справжнім експертом у своїй галузі. Тому надзвичайно важливо забезпечити надійний зворотній зв’язок на кожному етапі процесу, аби добре зрозуміти потреби клієнта».

 

Іноді в життя втілюються найбільш божевільні ідеї.

Хайдер Вокіл, керівник відділу систем автономного й автоматичного водіння

Volvo Trucks

Робота, що ведеться над технологіями автоматизації у Гетеборзі, є логічним продовженням інноваційної діяльності Volvo Trucks, завдяки якій компанія стала світовим лідером у сфері виробництва сучасних рішень. Як визнає Хайдер Вокіл, таким успіхом Volvo Trucks зобов’язана поєднанню вільнодумства та прагматизму. «Іноді в життя втілюються найбільш божевільні ідеї. Та у всьому, що ми робимо, має бути ціль. Щоб ми не випустили на ринок, воно має представляти користь для водія, клієнта та для суспільства взагалі».

 

Шахта компанії Боліден

Вантажівки Volvo FMX з автоматичною системою управління проходять випробування в умовах планової роботи на шахті міста Боліден, що на півночі Швеції.

Шахта компанії Боліден, ілюстрація.

Вантажівка Volvo FMX з автоматичною системою управління — чудовий приклад використання переваг повної автоматизації в територіально-обмежених зонах для збільшення продуктивності та рівня безпеки.

Шахта компанії Боліден, Швеція
Вантажівки Volvo FMX з автоматичною системою управління проходять випробування в умовах планової роботи на шахті міста Боліден. Вантажівки сприяють покращеній продуктивності та безпеці, оскільки вони можуть продовжувати роботу одразу після закінчення вибухових робіт. Зазвичай роботи можна відновити лише через деякий час. Це приклад повної автоматизації у територіально-обмеженій зоні, де водії не потрібні.

Сміттєвоз Renova.

При використанні вантажівки з системою автоматичного водіння для збору сміття потрібен лише один водій.

Сміттєвоз Renova, ілюстрація

Під час збору сміття вантажівка з автоматичним управлінням рухається заднім ходом автоматично, слідуючи за водієм.

Сміттєвоз Renova, Швеція
Під час руху сміттєвозів заднім ходом у житлових районах існує ризик аварії. При використанні вантажівки з системою автоматичного водіння потрібен лише один водій. Вантажівка рухається заднім ходом автоматично, слідуючи за водієм, який збирає сміття біля будинків. Цей дослідницький проект спільно зі шведською компанією по переробці відходів Renova допомагає покращити рівень продуктивності та безпеки.

Збір цукрової тростини

Водій відповідає за прискорення та гальмування, однак автоматичне кермування забезпечує уникнення наїзду на насадження.

Збір цукрової тростини, ілюстрація.

Вантажівка для збору цукрової тростини — першочерговий приклад того, як технології автоматизації можуть сприяти кращій продуктивності.

Збір цукрової тростини, Бразилія
Першочерговий приклад того, як технології автоматизації можуть сприяти кращій прибутковості. До цього вантажівки пошкоджували суттєвий відсоток врожаю на бразильських фермерських угіддях цукрової тростини. Завдяки використанню функції автоматичного водіння вантажівка слідує за комбайном по п’ятам. Водій прискорюється та гальмує, але за підтримки системи автоматичного кермування. Це дає змогу зберегти більшу частину врожаю.

Їзда в колонні.

Сьогодні середньостатистична колона вантажівок може сприяти заощадженню до 10 % палива. Очікується, що протягом декількох десятиліть цей показник зросте до 15 %.

Їзда в колоні, ілюстрація.

Завдяки засобам зв'язку, під час їзди в колоні вантажівки можуть здійснювати комунікацію одна з одною для налаштування дистанції та швидкості.

Їзда в колонні
Під час їзди в колоні або автопотягу вантажівки можуть здійснювати комунікацію одна з одною за допомогою засобів зв’язку. Відстань, швидкість і гальмування повністю контролюються. Вантажівки у колоні використовують радар і камеру й отримують інформацію від вантажівок, що рухаються попереду. Сьогодні, середньостатистична колона може сприяти заощадженню до 10 % палива. У наступному десятилітті ця цифра може вирости до 15 відсотків, оскільки вантажівки зможуть рухатися ще ближче одна до одної. Завдяки заощадженню палива рівень викидів CO₂ зменшується. В той же час рівень безпеки зростає, оскільки вантажівки можуть обмінюватися інформацією, використовуючи засоби зв’язку.

Пов‘язаний вміст

Автомобільний тренажер — віртуальна вантажівка майбутнього

Завдяки використанню одного з найдосконаліших автомобільних симуляторів у світі, Volvo Trucks знаходиться в авангарді досліджень у сфері безпеки....

Цифрова революція швидко настигає галузь вантажних перевезень

Телематичні пристрої, засоби зв'язку, великі дані, хмарні сервіси та Інтернет речей... всі ці технології здійснюють цифрову революцію в галузі вантажівок. Найбільший потенціал криється у сфері послуг, тому Volvo Trucks активно працює над втіленням ...

Завдяки VDS я навіть не відчуваю нерівностей дороги

Динамічне управління від Volvo – це технічне впровадження світового рівня. Воно не лише запобігає появі професійних травм серед водіїв вантажівок. Реагування кермового управління фактично перевершує реальність....

Відфільтрувати статті

5 true 5