Trucks

Тягар з плечей завдяки покращеним аеродинамічних якостям

Фірми-перевізники витрачають на пальне до третини зі своїх розходів. Поєднавши покращені аеродинамічні якості з новими двигунами ЄВРО 6 step C, Volvo Trucks тепер можуть запропонувати економію до 3% пального для далеких і регіональних перевезень.
Аеродинамічна труба.
Завдяки проведенню випробувань у аеродинамічній трубі компанія Volvo Trucks може визначити потенційні шляхи покращення аеродинамічних якостей.

Коли вантажівка їде з постійною швидкістю 60–90 км/год, опір повітря є одним із факторів, що найбільше впливають на рівень витрат пального. Саме тому Volvo Trucks вже багато років приділяють величезну увагу покращенню аеродинамічних характеристик. Йде робота над рядом проектів, присвячених технологіям, здатним істотно зменшити опір повітря. Вони будуть поступово виводитися на ринок наступними роками. 

Частково результати цих досліджень втілені у вигляді вдосконалень аеродинаміки, представлених весною 2016 р., таких як оптимізовані спойлери бампера, аеродинамічні дефлектори, зони колісних арок і бризковики у Volvo FH. Разом із новим двигуном стандарту ЄВРО 6 step C, з червня 2016 р. ці вдосконалення будуть включені у стандартну комплектацію нової моделі Volvo FH.

«Ще у 2012 році, коли був випущений новий Volvo FH, була проведена велика дослідницька робота для досягнення якомога меншого опору повітря та для задоволення всіх інших вимог, які наші замовники висувають до вантажівки. З того часу ми багато разів крутили й вертіли кожну деталь вантажівки, щоб дізнатися, які вдосконалення дозволять досягти найкращих результатів для наших клієнтів», — говорить Андерс Тенстам, експерт з аеродинаміки.

Ми дослідили численні місця-джерела втрат та потенціал їх удосконалення шляхом випробувань в аеродинамічній трубі та комп'ютерного моделювання. Тоді ми хотіли переконатися, що технології для аеродинаміки можуть бути реалізовані з належною якістю та з прийнятними витратами. 

Ми багато разів крутили й вертіли кожну деталь вантажівки, щоб дізнатися, які вдосконалення дадуть змогу досягти найкращих результатів для наших клієнтів.

«Розробка передових технологій це великою мірою спроба передбачити майбутні потреби наших клієнтів та зробити потрібні їм технології доступними, коли законодавство і ціни дозволять вивести їх на ринок», — говорить Андерс Тенстам.

Останніми роками технологічний розвиток відкрив перед Volvo Trucks нові можливості для удосконалення аеродинамічних характеристик своєї продукції. Довготривалий ріст цін на пальне та зростаюча увага до проблем, пов'язаних зі зміною клімату, спонукають клієнтів вимагати все більш економічних транспортних засобів. Ця тенденція до підвищення паливної економічності повністю співпадає з філософією Volvo Trucks «кожна крапля пального вагома»

 

Прагнення збільшити паливну економічність також відбивається на розробці двигунів: «Ми постійно докладаємо зусиль, щоб забезпечувати відповідність все більш суворим нормативним вимогам до екологічної чистоти двигунів без шкоди керованості. Ходові якості, продуктивність і керованість надзвичайно важливі для наших клієнтів і їх водіїв. Ми завжди намагаємося йти назустріч таким побажанням, але не за рахунок більших витрат пального. Навіть, навпаки», — говорить Метс Францен, менеджер розробки двигунів у Volvo Trucks.

Для Volvo Trucksпоява нового стандарту ЄВРО 6 step C стала причиною впровадження ряду оптимізацій у двигунах D11, D13 і D16, таких як поршні зі зменшеним тертям об стінки циліндра, новий і вдосконалений турбокомпресор та оптимізований розподільний вал. Разом із рядом удосконалень програмного забезпечення це дозволило зменшити витрати пального без шкоди робочим характеристикам двигуна.

Це продукт, який надасть замовникам значні переваги у вигляді менших витрат на пальне, а, відтак, дозволить підвищити рентабельність, при цьому не шкодуючи ходовими якостями.

«З нашим двигуном стандарту ЄВРО 6 step C ми зробили ще один великий крок до майбутнього енергоефективних перевезень. Це продукт, який надасть замовникам значних переваг у термінах менших витрат на пальне, що дозволить підвищити рентабельність, при цьому не шкодуючи ходовими якостями», — говорить Метс Францен. 

У багатьох автотранспортних компаніях витрати на пальне сягають третини загального обсягу витрат. Однією із компаній-перевізників, яка робить великі інвестиції у зменшення рівня споживання пального, є компанія Jastim із Варшави, Польща. Найбільшими клієнтами Jastim є Schenker, IKEA і DHL, три компанії, які приділяють велику увагу питанням екології і спонукають своїх постачальників послідовно зменшувати свої витрати пального.

Три роки тому, до того, як Jastim придбали нові Volvo FH, витрати пального у компанії в середньому становили 31-32 літри на 100 км. Сьогодні, за допомогою вантажівок Volvo FH і додаткових програм Eco Driving, їх зменшено до 26 літрів. Як стверджує компанія, найкращі водії витрачають у середньому по 24 літри, а за сприятливих топографічних і аеродинамічних умов вони досягають ще нижчих рівнів споживання пального.

«Те, що три або чотири роки здавалося неможливим, зараз є нормою. Нам було надзвичайно важливо досягти такого значного зменшення рівня споживання пального. Фактично, у нас не було вибору — від цього залежало існування нашої фірми», — говорить власник Jastim, Яцек Словінскі.

Щоб залишатися конкурентоспроможною, його компанія регулярно поновлює свій автопарк, а специфікації для Volvo Trucks завжди містять найновітніші засоби для економічного водіння.

 

«Нас цікавлять всі нові технологічні розробки. Виходячи із обсягів пального, які ми витрачаємо щомісяця, для нас додаткова економія до 3 відсотків пального означає економію тисяч літрів», — говорить Яцек Словінскі.

Jastim це перевізник-клієнт Volvo Trucks, який приділяє велику увагу економії пального. Специфікації цієї транспортної компанії були прийняті Volvo Trucks за основу для розробки нового аеродинамічного пакету. Буде створено аеродинамічний профіль для тих замовників, які їздять на відносно низьких швидкостях від 60 до 90 кілометрів на годину і які отримають найбільший зиск від удосконалень аеродинаміки. Скільки саме замовники зможуть зекономити, залежить від їх індивідуальних вимог і специфікацій, на які, у свою чергу, впливають дорожні умови на маршрутах, якими їздитимуть їх вантажівки.

Виходячи із обсягів пального, які ми витрачаємо щомісяця, додаткова економія до 3 відсотків пального означає для нас економію тисяч літрів.

Андерс Тенстам із Volvo Trucks радий, що новий і гнучкий аеродинамічний пакет для перевізників на далекі відстані готовий бути представленим на ринку. Він бачить великий потенціал для майбутніх удосконалень, але погоджується, що технологічний рівень повинен бути підкріплений новими законами і нормами.

«Сьогодні у багатьох країнах норми на довжину транспортного засобу створюють перешкоду на шляху наших досягнень в аеродинамічних якостях. Якщо, наприклад, довжину тягача не включати в загальну довжину автопоїзда, можна використовувати кабіни більш аеродинамічних форм. Сьогодні форма кабіни є результатом тонкого балансу різноманітних вимог, як до внутрішньої, так і до зовнішньої конструкції. А більш аеродинамічна кабіна створює більш сприятливий потік повітря за автомобілем через менш виражену великомасштабну турбулентність, яка викрадає енергію спереду», — говорить він. 

Андерс Тенстам також наголошує, що причепи — це ділянка для значних аеродинамічних удосконалень. У майбутньому це може призвести до все більш тісної співпраці з клієнтом у розробці екологічно чистих транспортних рішень, які охоплюють весь транспортний засіб, а не лише сам тягач. Це, у свою чергу, вимагає розробки практичних рішень, як на технічному, так і на комерційному рівні.

«За довгий час наших цілеспрямованих досліджень ми побачили, що для досягнення аеродинамічної ефективності легкового автомобіля ми повинні працювати над стратегічно важливими частинами автомобіля, а також співпрацювати над внесенням змін у чинне законодавство з огляду на його застосування до транспортного засобу в цілому. Це зможе, у не надто далекому майбутньому, зменшити опір повітря приблизно вдвічі порівняно із сучасними вантажівками», — говорить Андерс Тенстам.