Як підйом електронної комерції змінює індустрію логістики Китаю

Електронна комерція змінює не лише спосіб, у який Китай робить покупки, але й його індустрію логістики. Час безвідмовної роботи і ефективність раптово набули неабиякої важливості.

Volvo FH у Шанхаї

Галузь електронної комерції в Китаї розвивається швидкими темпами та приносить суттєві прибутки транспортним компаніям на зразок Sanxiao Logistics.

Електронна комерція змінює не лише спосіб, у який Китай робить покупки, але й його індустрію логістики. Час безвідмовної роботи і ефективність раптово набули неабиякої важливості.

Індустрія електронної комерції Китаю стала темою номер один в усьому світі, коли в минулому році країна обійшла США і стала найбільшим світовим ринком електронної комерції. За дуже короткий період часу легіони білих комірців Китаю, від хипстерів до фермерів, перейшли до купівлі товарів онлайн. За один, рекордний день у листопаді минулого року, китайські покупці розмістили 280 мільйонів замовлень у найбільшій компанії інтернет-торгівлі країни. Але китайські цифрові супермаркети змінюють не лише спосіб, у який китайці купують товари, але й трансформують логістичний сектор країни.

«Зараз справа не стільки в цінах, скільки в своєчасній доставці товару до місця призначення», - говорить Чжоу Чжілі, президент Сансяо Лоджістикс.

Чжоу Чжілі сидить за чайним столиком, що зроблений із коріння 1500-річного дерева, в офісі на околиці Шанхая. Він наливає чай традиційним китайським способом, спочатку змочивши і промивши чайні листи, а потім кілька разів наповнивши чашки на столі, щоб досягти найкращого смаку. Саме за цим столом Чжоу Чжілі проводить зустрічі з постачальниками і клієнтами.

Ми збудували свій бренд завдяки нашим вантажівкам Volvo. Вони надійні, а це дуже важливо для ведення бізнесу.

Чжоу Чжілі

Президент Sanxiao Logistics

Чжоу Чжілі

Чжоу Чжілі, засновник і власник Sanxiao Logistics, керує автопарком з 500 вантажівок.

З першого погляду Чжоу Чжілі нагадує історичну постать. Ще у 7 столітті державні діячі династії Тан так само пили чай і влаштовували прийоми за схожими столами. Своїм круглим обличчям і зачесаним назад волоссям він нагадує іще одну історичну фігуру, Мао Цзедуна, який досі прикрашає міські квартали і банкноти в Китаї.

Але, насправді Чжоу живий взірець величезних змін, які трансформували сучасний Китай за останні тридцять років.

Колишній селянин із однієї з найбідніших провінцій Китаю, Чжоу на початку 90-х назбирав грошей у своїх друзів і родичів, щоб купити і водити свою першу вантажівку.

«Тієї першої ночі я був такий щасливий, що ліг спати у вантажівці», - говорить Чжоу, широко посміхаючись.

Відтоді він пройшов шлях до менеджера автопарку у Сансяо, тоді ще державній компанії. Коли логістичний підрозділ фірми відділився і перетворився на незалежного логістичного оператора, Чжоу став президентом.

Сьогодні Сансяо це розвинена компанія з понад 20 логістичними центрами по всьому Китаю і потужним парком у 500 вантажівок, включаючи постійно зростаючу кількість вантажівок Volvo. Чжоу купив перший новий Volvo FH із тих, що з‘явилися у продажі в Китаї. Зараз у нього вісім вантажівок FH із нового модельного ряду Volvo.

Ця компанія також приклад того, як спритно навіть великі фірми пристосовуються до змін у Китаї.

Дивно, але ще шість місяців тому Сансяо Лоджістикс майже не здійснювали перевезень, пов'язаних з електронною комерцією. Сьогодні ж з нею пов'язано понад 50 відсотків бізнесу.

Вантажівки Volvo зіграли ключову роль у такому розвороті, зазначає Чжоу Чжілі: «Ми збудували свій бренд завдяки нашим вантажівкам Volvo. Вони надійні, а це дуже важливо для ведення бізнесу».

Чжоу Чжілі наливає чай

Чжоу Чжілі сидить за чайним столиком, що зроблений із коріння 1500-річного дерева, в своєму офісі на околиці Шанхая.

Може здатися, що збудувати бізнес в такій великій, стрімко зростаючій економіці, як китайська, відносно легко. Але, незважаючи на розміри ринку і швидке зростання економіки країни, транспортна індустрія потерпає від перенасиченості і неефективності - через що багато операторів змагаються за кожну копійку.

Ринок вантажівок різко зріс, досягши піку продажів у 1,3 мільйони вантажівок у 2010 році в результаті реалізації великих інфраструктурних проектів за підтримкою держави, метою яких було обмеження наслідків глобальної фінансової кризи в Китаї.

Сьогодні на дорогах Китаю немає нестачі вантажівок. Як результат, вантажівки часто простоюють поза містами в очікуванні вантажів, а третина вантажівок після доставки вантажу повертаються порожніми.

Ключем до прибутковості Сансяо Лоджістикс на такому насиченому ринку стало зосередження зусиль на перевезеннях цінних вантажів, включаючи продукцію для електронної комерції, і на термінових перевезеннях.

Моя філософія — очолювати зміни, а не підкорятися ним.

Чжоу Чжілі

Президент Sanxiao Logistics

Для підвищення ефективності і подолання труднощів цього бізнесу, Сансяо залучає таланти, включаючи поточного менеджера парку компанії, у якого є досвід у логістиці, набутий у транснаціональній корпорації TNT. І, поки більшість конкурентів нещадно експлуатує свої вантажівки, аж поки їх двигуни не перестануть ефективно працювати, або ж не зламаються прямо в дорозі, Sanxiao вкладають гроші у сервісні угоди «Золотий Контракт Volvo» для всіх своїх вантажівок Volvo, щоб забезпечити максимальний час безвідмовної роботи і зменшити витрати пального.

«Зараз ми виходимо із того, що пробіг наших вантажівок становить 40 000 км на місяць: вони їздять без зупинки», - говорить Чжоу.

Зокрема, саме величезні розміри Китаю дозволили електронній комерції зрости так швидко. Тепер, завдяки Інтернету, у мешканців західного регіону є доступ до тих самих модних речей, що і в людей в космополітичному Шанхаї.

Охопити такий великий ринок - справжній виклик. Але не в останню чергу саме ці великі відстані забезпечили процвітання Сансяо. Саме на цих довгих маршрутах окупилися інвестиції компанії у вантажівки, які забезпечують високу паливну економічність і довгий час безвідмовної роботи. Наприклад, перший новий чорний FH, придбаний компанією, долає маршрут 4000 кілометрів, прямуючи від Шанхаю до західного регіону Китаю.

Сам Чжоу не боїться складнощів, з якими стикається розвиток його бізнесу. «Складнощі також є шансами», - підкреслює Чжоу. «Моя філософія — очолювати зміни, а не підкорятися ним».

 

Чжоу Чжілі поряд з вантажівкою Volvo.

Лише протягом шести місяців доля перевезень компанії Sanxiao в сфері електронної комерції зросла з нуля до 50 відсотків.

АВТОПАРК

Самі Volvo

Вантажівки:  Вісім тягачів FH 440 6×2, шість тягачів FH 480 6×2 і вісім тягачів FH 460 6×2 із нового модельного ряду.
Умови роботи: Довгі маршрути крізь усі кліматичні зони. Південь Китаю розташований у субтропічному поясі, тоді як на північному заході температура може падати до –20° C.
Функції: Усі вантажівки Volvo обладнані I-Shift і двома спальними полицями. Вісім тягачів FH 460 6×2 також обладнані такими передовими системами, як Динамічне управління від Volvo, Система утримання смуги і Адаптивний круїз-контроль.
Споживання палива: 37 літрів на 100 км для автопоїзда повною масою 55 тон.

Пов‘язаний вміст

Інтелектуальний підхід

Знати, де перебувають ваші вантажівки і що саме вони везуть у реальному часі — надзвичайно важливо. Бену ван Льовену із Frigolanda вдалося реалізувати цю концепцію....

Доставка безвідмовної роботи в США

У Тейлора Уайта, віце-президента компанії AMX, багато причин обирати Volvo. Новий центр з забезпечення безвідмовної роботи у Грінзборо, Північна Кароліна, допомагає заощадити його компанії час та гроші....

Перший Volvo FH16 у Греції

Наслідки боргової кризи у Греції завдали сильного удару по сектору логістики. Незважаючи на скрутні умови, компанія Marinos Vasilopoulos International Transport процвітає....

Відфільтрувати статті

5 true 5