Світ переходить від викопного палива до більш чистої енергії, але прогнозується, що світове виробництво ЗПГ зросте найближчими роками. І, хоча це паливо є викопним, очікується, що воно відіграє важливу роль у декарбонізації багатьох галузей.
За оцінками, до 2040 року світовий попит на ЗПГ (зріджений природний газ) сягне 625-685 мільйонів тонн на рік, зрісши більш ніж на 50% у порівнянні з 404 мільйонами тонн у 2023 році. Очікується зростання попиту в багатьох галузях, включаючи виробництво, важку промисловість, виробництво електроенергії та транспорт.
Хоча ЗПГ є викопним паливом, він є менш шкідливим, ніж багато інших видів викопного палива. Наприклад, обсяг викидів, що припадає на одиницю енергії до й після згоряння, у ЗПГ є значно нижчим, ніж у вугілля . У короткостроковій перспективі це дозволяє значно скоротити викиди вуглекислого газу, що робить його більш чистою альтернативою. З цієї причини міжнародна консалтингова компанія McKinsey & Company вважає, що природний газ (і, в свою чергу, ЗПГ) буде більш поширеним за інші види викопного палива в найближчі п’ять-десять років та стане одним із останніх видів викопного палива, які будуть замінені.
Наприклад, Китай, який створює більшу частину світового попиту на ЗПГ, прагне перейти з вугілля на ЗПГ для досягнення своїх кліматичних цілей і поліпшення якості повітря в своїх містах.
Коротка відповідь: так. Декілька виробників вантажівок з газовим двигуном підрахували, що вони викидають приблизно на 15-20% менше викидів CO2 порівняно з дизельними вантажівками. Це менше, ніж можливе зменшення, якого можна досягти завдяки акумуляторним електричним вантажівкам, але реальність така, що через обмежений запас ходу і нерозвинені зарядні мережі електрика зараз не є життєздатною альтернативою для багатьох транспортних компаній, але може стати нею в майбутньому. З іншого боку, вантажівки з газовим двигуном забезпечують такі самі запас ходу й продуктивність, що й дизельні.
Отже, мережа заправних станцій для вантажівок, що працюють на ЗПГ, швидко зростає по всій Європі, і на час написання цього тексту їх кількість налічує 786 станцій. Тим часом продажі вантажівок, як працюють на ЗПГ, у Китаї знову стрімко зростають, адже китайський уряд субсидує перехід від дизельного пального. Індія слідує цьому прикладу й прагне протягом наступних 5-7 років перевести третину парку великовантажних вантажівок країни на ЗПГ.
Хоча ЗПГ є чудовим кроком у правильному напрямку, саме перехід на рідке біопаливо матиме найбільший вплив. Це невикопне відновлюване паливо, вироблене з використанням органічних відходів, і, залежно від способу виробництва, може утворювати від'ємні викиди CO2 в обсягах до 200% (від свердловини до коліс).
У судноплавній галузі судно, що працює на ЗПГ, викидає на до 23% менше парникових газів порівняно зі звичайним судновим паливом. Як і у випадку з великовантажними вантажівками, судна, що працюють на ЗПГ, та інфраструктура заправних станцій є повністю сумісними з рідким біопаливом, таким чином відкриваючи шлях до декарбонізації. З цієї причини його також розглядають як потенційне перехідне паливо в судноплавній галузі.