Наше виживання як компанії залежить від низького споживання пального, кваліфікованих водіїв і високопродуктивних вантажівок

Завдяки підготовці водіїв, особливим заохоченням та інвестиціям в останні вантажівки і технології, польська транспортна компанія Jastim знизила витрати пального до рівнів, які раніше вважалися недосяжними.

Нові Volvo FH з двигунами Євро 6 C в поєднанні з найостаннішими аеродинамічними удосконаленнями допомогли Jastim знизити витрати пального на тисячі літрів.

Нові Volvo FH з двигунами Євро 6 C в поєднанні з найостаннішими аеродинамічними удосконаленнями допомогли Jastim знизити витрати пального на тисячі літрів.

Пробки на дорогах — не найкращі умови для економії пального, але досвідчені, гарно навчені водії все одно знаходять способи економити.

Пробки на дорогах — не найкращі умови для економії пального, але досвідчені, гарно навчені водії все одно знаходять способи економити.

У передмісті Варшави, Польща, водій Роберт Сенк повільно рухається з потоком на своєму Volvo FH. Для тих, хто пишається своїми економними навичками водіння, це жахлива ситуація. «Не дуже зручно», — говорить він, прискорюючись після чергової зупинки на світлофорі. «Та навіть зараз ви можете зекономити чимало пального, якщо будете їхати плавно та краще прогнозувати ситуацію і підтримувати дистанцію до автомобілів попереду». 

Робер Сенк працює водієм вантажівки вже понад 20 років і є одним із найекономніших водіїв у Jastim із середніми витратами пального 24 літри на 100 км. Взамін він регулярно отримує премії за програмою заохочення економії пального, запровадженою у Jastim кілька років тому. Кожен водій, який може підтримувати витрати пального на рівні не вище 28 літрів, отримує 300 злотих (70 євро), і ще додаткові 100 злотих за кожен додатковий заощаджений літр.

Робер Сенк працює водієм вантажівки вже понад 20 років і є одним із найекономніших водіїв у Jastim.

Робер Сенк працює водієм вантажівки вже понад 20 років і є одним із найекономніших водіїв у Jastim.

Ця програма є лише однією із численних ініціатив, впроваджених у Jastim для сприяння зменшенню витрат пального автопарком компанії. Інші ініціативи включають в себе інвестиції в нові вантажівки і технології. Останні вантажівки Jastim обладнані новими двигунами Євро 6 С від Volvo Trucks та найостаннішими аеродинамічними удосконаленнями, оптимізованими для вантажівок, які рухаються в постійному діапазоні швидкостей від 60 до 90 км/год. Разом з двигуном Євро 6 С, нові аеродинамічні вдосконалення можуть забезпечити додаткову економію до 3% пального при виконанні далеких і регіональних перевезень.

Сьогодні ми спостерігаємо такі рівні споживання пального, які ми навіть не могли уявити 3-4 роки тому. Тепер це просто звичний факт.

«Нас цікавлять всі нові технологічні розробки», — говорить Яцек Словінські, власник Jastim. «Виходячи із обсягів пального, які ми витрачаємо щомісяця, додаткова економія до 3 відсотків пального означає для нас економію тисяч літрів».

Рахунки за пальне становлять значну частку витрат — часто до однієї третини — будь-якої транспортної компанії, але для Jastim під загрозою було саме виживання компанії. «Факт в тому, що в нас не було вибору», — додає Яцек Словінські. «Сьогодні ми не можемо дозволити собі той рівень витрат пального, який у нас був три роки тому, коли ми витрачали до 31-32 літрів. Це б вибило нас з ринку».

Яцек Словінські, власник Jastim, досягнув успіхів у зменшенні витрат пального завдяки інвестиціям у нові вантажівки, нові технології та підготовку водіїв.

Яцек Словінські, власник Jastim, досягнув успіхів у зменшенні витрат пального завдяки інвестиціям у нові вантажівки, нові технології та підготовку водіїв.

У Jastim швидко збагнули, що коли йдеться про витрати пального, водії є так само важливими, як і вантажівки — що й призвело до появи системи заохочень. «Нам стало абсолютно зрозуміло, що для виживання нашої компанії необхідно зменшити витрати пального», — говорить пан Словінські. «Також ми із самого початку визначилися, що часткою зекономлених коштів компанія буде ділитися зі своїми водіями. Навряд чи ми могли сподіватися, що водії будуть їздити економічно, якщо компанія залишатиме всі вигоди собі».   

Одночасно, щоб ще краще підтримати свої водіїв, Jastim також інвестували в підготовку водіїв, і кожен водій, який працює на вантажівці Volvo, додатково проходить курси Eco Driving від Volvo. Як результат, водії Volvo досягають планових показників та виконують критерії для отримання щомісячної премії.

«На курсах водії не лише навчаються економному водінню, а й правильному догляду за вантажівкою, що, у свою чергу, гарантує безперебійну роботу», — говорить Томаш Вроблєвскі, менеджер автопарку у Jastim. «Це означає кращу прибутковість для компанії та більше грошей для водіїв у формі премії за економію».

Варшава, столиця Польщі та місце розташування головного офісу Jastim. Багато із клієнтів бажають, щоб Jastim послідовно докладали зусиль до зменшення витрат пального.

Варшава, столиця Польщі та місце розташування головного офісу Jastim. Багато із клієнтів бажають, щоб Jastim послідовно докладали зусиль до зменшення витрат пального.

Але вигода полягає не лише у фінансах. Три найбільші клієнти Jastim: Schenker, IKEA і DHL, приділяють велику увагу питанням екології і спонукають своїх постачальників послідовно зменшувати свої витрати пального. Останні показники економії, досягнені завдяки новим вантажівкам і підготовці водіїв, дозволили компанії виправдати високі запити своїх замовників.

Знову в дорозі, тепер Роберт Сенк вільно їде автомагістраллю. Саме тут він по-справжньому може отримати зиск зі своєї підготовки та можливостей Volvo FH, таких як круїз-контроль, I-See і двигун Євро 6 C на 500 к.с. Він швидко розганяється до 85 км/год, які, як він знає з курсів, є оптимальною швидкістю для далеких перевезень, оскільки тут поєднуються висока продуктивність і мінімальне споживання пального. Дотримання постійної швидкості є ключовим фактором успіху.

«Двигун настільки потужний, що ви можете їхати на передачі вищій за ту, яку обирає автоматична коробка, що значно економить пальне», — говорить Роберт Сенк, пояснюючи свою техніку водіння. «Завдяки інтелектуальному круїз-контролю, ви можете увімкнути нейтральну передачу під час руху вниз схилом, завдяки чому вантажівка котиться вільно та витрачає мінімум пального». 

З моменту початку інвестицій у нові Volvo FH і підготовку водіїв три роки тому, середні витрати пального у Jastim знизилися з майже 32 до 26 літрів на 100 км.

З моменту початку інвестицій у нові Volvo FH і підготовку водіїв три роки тому, середні витрати пального у Jastim знизилися з майже 32 до 26 літрів на 100 км.

 

Це є чудовим прикладом того, як поєднання найновіших технологій і досвідчених водіїв забезпечує оптимальні витрати пального. Це також є й причиною того, чому середні витати пального у Jastim знизилися з майже 32 до 26 літрів на 100 км. Найкращі водії, такі як Роберт Сенк, витрачають у середньому 24 літри. «Сьогодні ми спостерігаємо такі рівні споживання пального, які ми навіть не могли уявити 3-4 роки тому», — говорить Яцек Словінські. «Тепер це просто звичний факт».

JASTIM

Рік заснування: 1999
Власник: Яцек Словінські
Штаб-квартира: Варшава, Польща
Кількість працівників: 94 (включаючи 70 водіїв).
Спеціалізація: Внутрішні й міжнародні вантажоперевезення та експедирування. Наразі Jastim має близько 200 клієнтів, серед яких найбільші три це DB Schenker, DHL і IKEA.
Вантажівки Volvo в складі парку: 4 Volvo FH 500 і 21 Volvo FH 460.
Специфікації вантажівки: Volvo FH з кабіною Globetrotter, двигуном D13K500 Євро 6 step C, коробкою перемикання передач I-Shift покоління F з пакетом економії пального, включаючи I-See, систему попередження зіткнень з екстреним гальмом та систему утримання смуги.
Споживання палива: 26 літрів/100 км — зменшення від 32 літрів/100 км чотири роки тому.
Навчання водіїв: Усі водії повинні проходити навчальні курси не рідше одного разу на рік. Підготовку водіїв завжди проводить Volvo Trucks Poland.
Інші послуги: Jastim використовує систему Dynafleet. Компанія користується вантажівками на умовах лізингу в рамках фінансових послуг від Volvo Financial Services з терміном лізингу 3-4 роки.