Цифрова революція швидко настигає галузь вантажних перевезень

Телематичні пристрої, засоби зв'язку, великі дані, хмарні сервіси та Інтернет речей... всі ці технології здійснюють цифрову революцію в галузі вантажівок. Найбільший потенціал криється у сфері послуг, тому Volvo Trucks активно працює над втіленням своєї мети – забезпечити відсутність незапланованих простоїв.

Інтернет-хмара.

Кількість вантажівок на зв'язку зростає з кожним днем. Це дозволить покращити експлуатаційну готовність і продуктивність.

Вантажівка на зв'язку на вулиці міста.

Вантажівки на зв'язку можуть обмінюватися даними в режимі реального часу — це дає змогу постійно відстежувати їх стан.

Розвиток сучасних інформаційних технологій настільки стрімкий, що більшість сьогоднішніх реалій скоріше походять на наукову фантастику. Тому посада Пера Адамсона, Директора стратегічного розвитку та бізнес-планування Volvo Group Telematics, змушує його постійно думати про майбутнє. 

Використовуючи словосполучення на зразок «хмарні сервіси», «Великі дані» та «Інтернет речей», він пояснює, як концепції, що нещодавно здавалися справжнісінькою фантастикою, сьогодні стають реальністю.  

«Після появи смартфонів переваги того, що ми називаємо технологіями зв'язку, у повсякденному житті стали очевидними» – каже він.

Сьогодні вони приймаються як належне. Дані відправляються на так звану хмару через бездротову мережу, де вони зберігаються, аналізуються та розподіляються у вигляді Інтернет-сервісу, і, таким чином, створюють додаткову цінність для різних користувачів. 

«Всі види технологій з вбудованим датчиком, підключеним до мережі Інтернет, створюють інформацію користувача. І якщо існує місце, де розвиток інформаційних технологій відбувається з приголомшливою швидкістю, то це автомобільна промисловість. Сьогодні транспортні засоби створюють величезні масиви даних, а додаткова цінність – це вища ефективність наших транспортних рішень та послуг», – пояснює Пер Адамсон.

Фактично, в наш час транспортні засоби є другим найбільшим користувачем даних у світі після побутової електроніки. 

«Завдяки впровадженню в них інтелектуальних функцій ми можемо покращити прибутковість бізнесу клієнтів».

Головна відмінність інтелектуальних технологій від звичайних машин та обладнання полягає у використанні інформації користувача.

«Наша головна мета – з часом зробити наші системи даних автодидактичними. Це дозволить системам приймати статистичні рішення на основі даних та забезпечити максимальну ефективність без необхідності втручання користувача. Простий приклад – готування кави, не вмикаючи кавоварки. Оскільки вона вже знає, коли й яку каву ми хочемо, нам навіть не потрібно думати про те, щоб увімкнути її!»

І якщо існує місце, де розвиток інформаційних технологій відбувається з приголомшливою швидкістю, то це автомобільна промисловість.

Пер Адамсон

Директор відділу стратегії та розвитку бізнесу, Volvo Group Telematics,

Вантажівка на зв'язку в майстерні.

Завдяки телематичним пристроям майстерні зможуть замовляти запчастини та розпланувати роботу технічних спеціалістів в рамках дати проведення обслуговування.

Зі створенням такої екосистеми інтелектуальних пристроїв вантажівки також стають більш інтелектуальними. Що стосується питання, як технології зв'язку змінять транспортну галузь, нас чекає ще багато відкриттів. Однак, деякі шляхи розвитку можна спрогнозувати з більшою вірогідністю, аніж інші.

За словами Хейдера Уокіла, директора з питань якості та безвідмовної роботи вантажівок компанії Volvo Trucks, сучасні здобутки у сфері зв'язку здійснять справжню революцію у галузі вантажівок: «Якщо різні компоненти вантажівки зможуть повідомляти нам про свій технічний стан, ми уникнемо незапланованих простоїв у кардинально новий спосіб», — каже він. 

Безвідмовна робота – експлуатаційна готовність вантажівки – стає дуже важливим фактором у транспортній галузі, оскільки через зростання вимог до перевізників незаплановані простої обходяться все дорожче і дорожче. Згідно з дослідженням Volvo Trucks, наразі для середньостатистичної європейської транспортної компанії прямі витрати за незапланований простій складають близько €1000. І це лише прямі витрати, наприклад на відновлення робочого стану вантажівки та ремонт, а також втрачений дохід від перевезень. Непрямі витрати, наприклад пошкоджений вантаж або втрата доходу через заплямовану репутацію, підрахувати ще важче. 

«Можливість максимально збільшити час безвідмовної роботи відіграє величезну роль у виживанні будь-якої компанії, що працює на ринку вантажоперевезень. Щоб власник отримував гроші, вантажівка має працювати». 

Саме цей принцип лежить в основі амбіціозної цілі Volvo Trucks – нівелювати будь-який ризик незапланованого простою вантажівок Volvo. Останнє дослідження, проведене департаментом передових технологій і досліджень Volvo Trucks, показало, що вісім з десяти незапланованих простоїв можна було уникнути при більш оперативному проведенні технічного обслуговування, виходячи з поточного стану кожної вантажівки – все це стає можливим завдяки технологіям зв'язку. Розуміння технічного стану вантажівки у режимі реального часу дозволить виконувати роботи з технічного обслуговування одразу та у потрібний час. Таким чином, буде зменшено ризик дуже витратного ремонту вантажівки внаслідок подальшого пошкодження, оскільки пошкоджений компонент легко може призвести до пошкодження інших деталей. 

«По моїм прогнозам, протягом наступних п'яти роківтранспортні компанії чинитимуть більший тиск на виробників вантажівок та вимагатимуть більшого часу безвідмовної роботи своїх вантажівок. Тому сьогодні Volvo Trucks реалізує декілька дослідницьких проектів із забезпечення більшого часу безвідмовної роботи для своїх клієнтів. Навіть один незапланований простій – це забагато. Він може мати руйнівний вплив на фінансовий стан транспортної компанії», — додає Хайдер Вокіл.

Volvo Trucks вже використовує телематичні пристрої для відстеження рівня зносу таких деталей як повітроочисники, акумулятори, гальма та зчеплення.* Однак, навіть якщо з технічної точки зору було б можливо обладнати кожен компонент вантажівки окремими датчиком, ціна вантажівки стала би невиправдано високою. Отже необхідно знайти такі шляхи аналізу даних, що дозволять враховувати всі компоненти вантажівки. 

Якщо різні компоненти вантажівки зможуть повідомляти нам про свій технічний стан, ми уникнемо незапланованих простоїв у кардинально новий спосіб.

Хайдер Вокіл

Директор з питань якості та безвідмовної роботи, Volvo Trucks

Для втілення цієї ідеї Volvo Trucks проводить ряд дослідницьких проектів з технологій зв'язку. Один з них має назву In4Uptime, його очолює Фредрік Боде з департаменту технологій вантажівок Volvo Group. Ціль проекту – використовувати максимально можливий об'єм доступних даних. Боде пояснює, що існує три різні типи даних, які комбінуються для проведення діагностики та прогнозування технічного стану вантажівки.

«В першу чергу ми використовуємо інформаційні сигнали, які створює сама вантажівка. Ці дані включають інформацію, що надсилається з мережі датчиків та елементів керування вантажівки. По-друге, ми використовуємо збережені дані з інших вантажівок, наприклад, журнали обслуговування у наших майстернях. Нарешті, у нас є зовнішні дані, які надходять не від самої вантажівки, а від зовнішніх або Інтернет-постачальників. Це може бути інформація про дорожній стан або погоду». 
 

Вантажівка на зв'язку на дорозі.

Менша кількість незапланованих простоїв — це покращена ефективність і прибутковість власника вантажівки.

Інформація перевіряється на предмет відхилень, які свідчать про те, чи станеться у найближчий час несправність. Якщо вантажівка знаходиться у кращому технічному стані, аніж очікувалося, період технічного обслуговування буде збільшено.

В рамках In4Uptime відбувається розробка методів для сортування даних та визначення областей, що матимуть вирішальне значення при виникненні несправності якого-небудь компонента. У перспективі ці методи будуть використовуватися для розробки програмного забезпечення з моделями та алгоритмами, що прогнозуватимуть рівень зносу, при якому вимагатиметься технічне обслуговування вантажівки. 

«Умовно кажучи, ми прикладаємо вухо до вантажівки та слухаємо, і згодом вона каже нам, чи може щось незабаром зламатися. Доступ до цієї інформації дозволить нам зробити свої вантажівки більш ефективними, і головна мета полягає в тому, щоб всі транспортні компанії, які користуються вантажівками Volvo, заробляли більше грошей».

*Вищезгадані комунікаційні сервіси входять до Золотого сервісного контракту Volvo у деяких країнах.

Нові терміни і фрази

[технології сполучення та зв'язку]
основа, що дозволяє здійснювати обмін даними у більших масштабах. Наразі сполучення та зв'язок між інтелектуальними технологіями забезпечуються на основі бездротового з'єднання.

[великі дані]
великі обсяги даних, збір яких ведеться у такому масштабі, що обробити та проаналізувати їх за допомогою стандартного програмного забезпечення стає важко.

[хмарний сервіс]
Інтернет-сервіс, що зберігає, розподіляє та аналізує інформацію. Аналіз даних відбувається за допомогою статистичних рішень та алгоритмів, що створюють додаткову цінність для різних користувачів.

[інтернет речей]
мережа пристроїв, що підключені один до одного за допомогою технології сполучення та зв'язку. Обмін даними в Інтернеті речей допомагає збільшити цінність продукту, оскільки інтелектуальні пристрої можуть надавати користувачам послуги у відповідності до їх потреб.

Пов‘язаний вміст

Доставка безвідмовної роботи в США

У Тейлора Уайта, віце-президента компанії AMX, багато причин обирати Volvo. Новий центр з забезпечення безвідмовної роботи у Грінзборо, Північна Кароліна, допомагає заощадити його компанії час та гроші....

Одна хвилина — системи активної безпеки

Завдяки новим технологіям у важкі вантажні автомобілі можна встановлювати все більш високотехнологічні системи активної безпеки. Допомагаючи водіям уникати ДТП, ці системи рятують життя та покращують безпеку дорожнього руху для кожного....

Інтелектуальний підхід

Знати, де перебувають ваші вантажівки і що саме вони везуть у реальному часі — надзвичайно важливо. Бену ван Льовену із Frigolanda вдалося реалізувати цю концепцію....

Відфільтрувати статті

5 true 5