Глибоко під землею в Копенгагені

У Копенгагені ведеться будівництво нового метрополітену. Перевезення землі крізь місто, в якому мешкають понад одного мільйона людей, є справжнім викликом для водіїв вантажівок. Джоні Олсен один із них, і далі він розкаже свою історію.

Будівництво метрополітену у Копенгагені

У Копенгагені, що має одну з найщільніших велотранспортних мереж у світі, будують нову лінію метрополітену.

Джонні Олсен, водій вантажівки.

Передні керовані мости у поєднанні з причепом роблять автопоїзд дуже плавним у керуванні, запевняє Джонні Олсен.

Два охоронці перед вантажівкою підняли свої знаки зупинки. Три легкові автомобілі і чотири мотоцикли зупиняються і Джонні Олсену дозволяють проїхати. Вантажівка повільно проїжджає дорогою і прибуває на будівельний майданчик. Звичним рухом він приймає вправо і заїжджає на автоматичну мийку коліс.

«Щоразу при заїзді і виїзді із зони будівництва ми миємо шини. Інакше в місті було б забагато глини», — пояснює Джонні і здає назад, щоб зайняти положення, в якому екскаватор зможе почати наповнювати два причепа-самоскида.

Місце, де проводяться будівельні роботи, називається Тріанглен. Воно розташоване у центральній частині міста Копенгаген. Це буде одна із 17 станцій нового метрополітену міста — відомого під назвою Cityringen. Будівельний проект, найбільший у новій історії Копенгагена, включає в себе два тунелі по 15,5 км кожний і ще два будівельні майданчики, від яких тунелепрохідницькі машини пробурюють свій шлях під містом. Новий метрополітен є розширенням вже існуючого. Новий метрополітен призначений для розширення вже існуючих ліній. 

Задача Джонні полягає у вивезенні ґрунту, вийнятого з-під землі на будівельних майданчиках. Коли проект завершитья, із центру міста вивезуть три мільйони тонн ґрунту.

«Зараз це становить певну проблему для мешканців центральних районів Копенгагена. Будівництво ведеться одночасно у багатьох різних місцях. Але зрештою, я гадаю, все буде добре», - говорить Джонні, який зауважує, що коли в майбутньому багато людей користуватимуться підземкою, на вулицях міста стане менше автомобілів.

За допомогою зв'язної радіостанції у Джонні є прямий контакт з оператором екскаватора. Великий екскаватор виймає величезні об'єми ґрунту з глибини 18 метрів. Коли будівництво станції Тріанглен завершать, її найнижча точка буде знаходитися на глибині приблизно 40 м.

Джонні спостерігає за показниками на дисплеї в кабіні, які показують, скільки ґрунту завантажено. 

Дехто може подумати, що їздити туди й сюди нудно, але мені це справді подобається. Водіння вантажівки — це робота, яка дає свободу, якщо порівнювати із сидінням в офісі або роботою на заводському конвеєрі.

Джонні Олсен

водійка вантажівки

Вантажопідйомність вантажівки становить 17 тонн, а в причеп можна завантажити 18 тонн. Порожній автопоїзд важить приблизно 21 тонну. Кожного разу, коли екскаватор додає порцію вантажу, вантажівка злегка погойдується. По радіо Джонні подає сигнал, коли дисплей показує 56 тонн. Вантажівка завантажена повністю.

«Тепер ми прямуємо до Нордхевну, де залишимо вантаж», - говорить Джонні і виїжджає з майданчика.

Копенгаген постійно росте і в районі старого порту у північній частині центру міста триває кілька проектів з будівництва нових будинків і офісів для тисяч нових копенгагенців. На дальньому боці цього нового району - Нордхевна - також триває будівництво нового контейнерного терміналу і порту для круїзних суден. Щоб отримати місце для всього цього, створюють 100 акрову ділянку суші, де використовується також земля з будівництва метрополітену. Нова земля повільно захоплює те, що раніше було морем.
 

Будівельні роботи на тунелі метрополітену.

Новий метрополітен, покликаний розширити існуючу транспортну мережу, складатиметься з двох тунелів завдовжки 15,5 кілометрів кожний, а загальна довжина складатиме 31 кілометр.

Шляхом крізь місто до Нордхевна Джонні сидить за кермом впевнено і спокійно, з посмішкою на обличчі. Очевидно, він любить свою роботу.

«Дехто може подумати, що їздити туди й сюди нудно, але мені це справді подобається. Водіння вантажівки це робота, яка дає свободу, якщо порівнювати із сидінням в офісі або роботою на заводському конвеєрі».

Джоні сяє, коли говорить рро свою дружину і дітей. Помітно, що родина багато значить для нього, але він зізнається, що буває важко знайти вдосталь часу у робочому графіку. Джонні живе у годині їзди від Копенгагена і його робочий день, як правило, розпочинається о п'ятій годині ранку. Потім він весь день водить вантажівку і повертається додому і до родини о шостій годині вечора. З літа 2014 року Джонні працює у транспортній компанії SCT, яка йому дуже подобається як роботодавець. «Там чудові умови праці. Я дуже ціную дружні стосунки між колегами у SCT. Тут ми один за всіх і всі за одного, і всі дуже доброзичливі».
 

Будівництво Нордхавна.

Земля, яка викопується під час будівництва метрополітену, використовується для створення нової ділянки суші й будівництва нового району під назвою Нордхевн, де скоро з'явиться новий контейнерний термінал і порт для круїзних суден.

SCT це одна з кількох транспортних компаній, залучених до робіт з будівництва метрополітену в Копенгагені. Головні задачі - вивозити ґрунт з будівельного майданчика і перевозити матеріал, викопаний тунелепрохідницькими машинами.

Кількість вантажівок, які SCT використовує в будівництві підземки в Копенгагені, варіюється від 20 до 50, залежно від об'ємів ґрунту, які потрібно перевезти. Найбільш поширеною є вантажівка моделі Volvo FH із самоскидними напівпричепами, але компанія також має вісім самоскидів Volvo FMX з причепами з дишлом. Усі вантажівки SCT обладнані кабінами Globetrotter, навіть у вантажівках Volvo FMX кілька водіїв можуть залишатися на ніч у кабінах упродовж робочого тижня.

Бурильні машини.

На будівництві нового метрополітену працюють чотири бурильні машини. Одна повністю зібрана бурильна машина важить приблизно 800 тонн.

Вантажівка Джонні — Volvo FMX 2014 року випуску з колісною формулою 8×4 і здвоєним переднім мостом. Потужність 13-літрового двигуна на 500 к. с. ефективно передається на тандемні підйомні мости вантажівки. Передні керовані мости у поєднанні з причепом з дишлом роблять автопоїзд дуже плавним у керуванні. Джонні вбачає в цьому перевагу, оскільки проїзди на будівельних майданчиках бувають вузькими.

«Відчувається, що вантажівка дуже стійка, навіть з важкими вантажами. Коробка перемикання передач I-Shift дуже точна. Я вважаю, що це дуже гарна вантажівка», - говорить Джонні, сповільнюючись перед червоним світлом. 

Копенгаген — місто з однією з найщільніших велотранспортних мереж у світі, і це помітно на дорогах, де шляхи велосипедів і вантажівок часто перетинаються. Будівельний підрядник Copenhagen Metro Team доклав величезних зусиль, щоб втілення проекту здійснювалося у максимально безпечний для городян спосіб. У співробітництві з SCT вони, крім іншого, дозволили всім дітям, які відвідують школи поблизу будівельних майданчиків, посидіти у вантажівці Volvo, щоб показати їм, що водій може, а чого не може побачити із кабіни своєї вантажівки.

Відчувається, що вантажівка дуже стійка, навіть з важкими вантажами. Коробка перемикання передач I-Shift дуже точна. Я вважаю, що це дужа гарна вантажівка.

Джонні Олсен

водійка вантажівки

У найбільш інтенсивний, з точки зору перевезень, період будівництва, на будівельні майданчики заїжджає і виїжджає з них у середньому 500 вантажівок на день. Щоб мінімізувати перешкоди дорожньому руху в місті, замінили 375 світлофорів. Вантажівки повинні дотримуватися одного і того самого маршруту містом, коли прямують до та з Нордхевна.

«Простіше говорячи, їздити потрібно дуже обережно. Безпека - найголовніше», - говорить Джонні та ще раз дивиться в нижні дзеркала заднього виду вантажівки перед тим, як повернути праворуч на перехресті з велосипедною доріжкою.

Прибувши до Нордхевна, Джонні заводить вантажівку на ваги, після чого заїжджає на майданчик. Протягом дня Джонні чотири-п'ять разів привозить вантаж з будівельного майданчика до Нордхевна. Усі вантажі зважують дуже ретельно.

Чайка ширяє на вітрі, роздивляючись місце, де вантажівки одна за одною вивантажують свій вантаж. Джонні заднім ходом під'їжджає до місця вивантаження, де спочатку вивантажує задню платформу, а потім передню.

«Ще один рейс і я їду додому до своєї родини. Я дуже чекаю на це», — говорить Джонні й широко посміхається. 
 

Вантажівка Volvo вивантажує землю.

У пікові періоди на будівельний майданчик заїжджатиме та виїжджатиме в середньому 500 вантажівок на день. Щоб мінімізувати перешкоди дорожньому руху в місті, замінили 375 світлофорів

Вантажівка

Volvo FMX був випущений на дорогу у березні 2014 року. Двигун стандарту Євро 5 має об'єм 13 літрів і потужність у 500 к. с.
Автоматизована коробка перемикання передач I-Shift полегшує роботу у складних умовах, і водій може на 100 % зосередитися на кермуванні.
Автопоїзд складається із 3-стороннього самоскида з колісною формулою 8×4, подвійним переднім мостом і 3-вісного 3-стороннього причепа-самоскида. Він може скидати вантаж вправо, вліво та назад.
Автопоїзд важить 20,4 тони. Вантажопідйомність вантажівки становить 17 тон, а в причеп можна завантажити 18 тон. Максимальна дозволена вага брутто автопоїзда становить 56 тон.
Вантажівка обладнана кабіною Globetrotter, яка в разі потреби дозволяє водієві залишатися в кабіні на ніч.

Пов‘язаний вміст

Земля, відвойована в моря

Найбільше місто Нігерії поступово змінюється. Те, що спочатку було планом захисту берегової лінії міста Лагос від розмивання, перетворилося на найбільший будівельний проект Африканського континенту – Еко Атлантик – новий район, який будується на ...

У дикій природі — день, проведений за перевезенням африканського буйвола

Робота перевізником тварин у природному заповіднику у Південній Африці вимагає не лише надзвичайних здібностей від водія, а й неабиякої відваги....

Добування солі у нескінченій білосніжній пустелі Болівії

Нещадне світло та розріджене повітря Людина і машина випробовують свої можливості на найбільшому у світі солончаку. Саме тут Даріо Мачака Колк працює водієм вантажівки вже більше 30 років....

Відфільтрувати статті

5 true 5