Trucks

Як Volvo Trucks створюють системи безпеки транспортних засобів нового покоління

Активна безпека це наступний крок Volvo Trucks у напрямку підвищення безпеки дорожнього руху і нульової смертності. Дізнайтеся про те, як розробляють інтелектуальні системи для транспортних засобів на новому випробувальному полігоні AstaZero у Швеції.
Манекен для краш-тестів у AstaZero.
AstaZero — це перша у світі повномасштабна база для випробувань систем активної безпеки. Тут випробовують вантажівки Volvo з використанням манекенів та інших автомобілів в умовах, максимально наближених до реальних дорожніх ситуацій.

Незважаючи на середину дня, трафік у Нью-Йорку доволі спокійний. В районі Гарлема безлюдно і тихо, як у місті-привиді. Анна Райг Берлінг, координатор з питань безпеки у Департаменті передових технологій і досліджень Volvo, дивиться крізь вікно на перехрестя, де 30-тонний важкий Volvo FH повертає вправо. Раптом, на середину вулиці вибігає маленький хлопчик.

Скрип шин пронизує повітря, але зіткнення не відбувається. Вантажівка зупиняється за кілька дюймів до остовпілого хлопчика.

«Дуже ймовірний сценарій у міському дорожньому русі», - тихо говорить Анна Райг Берлінг, виходячи на вулицю і оцінюючи дистанцію між хлопчиком і вантажівкою.

Цього разу не було з чого хвилюватися. Хлопчик - лише манекен із пінопласту, а район Гарлем збудований із декорацій. Вантажівкою управляє роботизована система. 

Ми на AstaZero, на околиці південного шведського міста Бурос. Це перший у світі повномасштабний випробувальний полігон для випробувань систем активної безпеки. Комплекс відкрили в серпні 2014 р., і саме тут Volvo Trucks прагне укріпити своє положення світового лідера в сфері технологій активної безпеки й інтелектуальних транспортних засобів. Дослідження часто критично важливі. У Звіті про стан безпеки дорожнього руху в світі від Всесвітньої організації охорони здоров'я зазначається, що щороку в світі в дорожньо-транспортних пригодах гинуть приблизно 1,2 мільйони людей.

У міському середовищі на AstaZero представлені всі види доріг з трафіком і сучасна інфраструктура. Крізь всю теріторію пролягає автомагістраль довжиною 5,7 км. У центрі знаходиться 700-метровий розгінний трек з чотирма смугами, який виводить на швидкісну ділянку. Море асфальту.

Часто причиною аварій є неуважність водія. На сьогодні людський фактор — причина дев'яти із десяти аварій. Саме тому нам потрібна активна безпека.

Доступ до цього природного оточення для проведення випробувань критичний для роботи Volvo Trucks над розробкою систем активної безпеки нового покоління. Системи активної безпеки дуже складні й вимагають ретельних випробувань до того, як вони стануть повністю надійними в експлуатації.

«Тут ми можемо вивчити всі обмеження у повністю безпечних умовах. У процесі розробки система повинна мати право припуститися помилки і зіткнутися з надувним автомобілем або манекеном. Для управління ми використовуємо робота, щоб підвищити точність і повторюваність випробувань. На реальній дорозі це буде неможливо», - говорить Анна Райг Берлінг. 

 

На відміну від систем пасивної безпеки – таких технологій, як паски безпеки та подушки безпеки, які вберігають нас коли аварія вже сталася - системи активної безпеки повинні звести до мінімуму ризик того, що аварія станеться взагалі.

«Часто причиною аварій є неуважність водія. На сьогодні людський фактор — причина дев'яти із десяти аварій. Саме тому нам потрібна активна безпека. Під цим ми маємо на увазі не те, що водії завжди діють неправильно, а те, що дорожні ситуації можуть бути дуже складними. Зазвичай ми розглядаємо це як систему допомоги водію, яка компенсує людський фактор», — говорить Анна Райг Берлінг, яка також має досвід роботи керівником групи Volvo з дослідження нещасних випадків. 

Нещодавно Volvo Trucks провели багато часу на AstaZero в рамках дослідного проекту «Non-hit car and truck». Проект, який реалізують у співробітництві з Volvo Cars, передбачає обладнання автомобілів відеокамерами і датчиками, які аналізують ситуацію з метою уникнення зіткнення з такими дрібними об'єктами, які важко помітити водію вантажівки - велосипедистами і пішоходами.

Незважаючи на те, що інновації, які випробовують на AstaZero, виглядають як наукова фантастика, технології багато в чому стали реальністю. Випробування «Non-hit car and truck» дали дуже багатообіцяючі результати.

«До того, як технологію можна буде вивести на ринок, потрібно провести ще дуже багато випробувань, але на дорогах вже використовується велика кількість інтелектуальних систем безпеки. Починаючи з листопада 2015, у багатьох країнах законом буде вимагатися наявність в нових вантажівках певної системи активної безпеки», — говорить Анна Райг Берлінг.

Деякий час потому Volvo Trucks вже стандартизували системи активної безпеки, які відповідають вимогам законодавства.

Жодна вантажівка Volvo не повинна бути учасником дорожньо-транспортної пригоди. Це - найвища мета. Можна посміхнутися і сказати, що це нереально, але нуль — єдиний прийнятний показник, і ми прагнемо досягти його.

Остання і найбільш обговорювана система - Система попередження зіткнення з функцією екстреного гальмування Volvo - також складається із комбінації радара і камери. Коли система виявляє попереду транспортний засіб, який не рухається або рухається повільно, водію подається звуковий і світловий сигнал. Якщо водій не реагує, система гальмує самостійно – спочатку плавно, а потім із повним зусиллям до повної зупинки вантажівки, що допоможе уникнути зіткнення.

Так звана Система утримання смуги, яка подає звуковий сигнал, коли водій ненавмисно перетинає дорожню розмітку, є системою Volvo, яка вже відповідає нормативним вимогам.

Однак, незважаючи на значні досягнення технологій, це не є повною відповіддю на питання безпеки дорожнього руху. «Ми повинні беззастережно визнати, що безпека дорожнього руху залежить не лише від технологій, що це також і соціальне питання», - говорить Карл Йоган Алмквіст, директор з безпеки руху і продукції у Volvo Trucks.

 

Згідно зі звітом Світової організації з охорони здоров'я, упродовж кількох останніх років у деяких країнах знизилася кількість дорожньо-транспортних пригод. Технології, які підвищують безпеку транспортного засобу, є одим із ключових факторів, серед інших можна визначити зусилля на національному рівні для досягнення нульової смертності. У Volvo Trucks свій шлях до нульової смертності.

«Кабіна вантажівки це дуже безпечне робоче середовище, якщо ви користуєтеся паском безпеки, але ми бажаємо вийти за межі кабіни і включити в наше бачення безпеки й інших учасників дорожнього руху. Жодна вантажівка Volvo не повинна бути учасником дорожньо-транспортної пригоди. Це - найвища мета. Можна посміхнутися і сказати, що це ніколи не станеться, але нуль - єдина прийнятна цифра, і ми прагнемо досягти її», - говорить Карл Йоган Алмквіст.