Trucks

Перший Volvo FH16 у Греції

Наслідки боргової кризи у Греції завдали сильного удару по сектору логістики. Незважаючи на скрутні умови, компанія Marinos Vasilopoulos International Transport процвітає.
Еліас Марінос.
Еліас Марінос, власник Marinos Vasilopoulos International Transport, став свідком того, як його компанія пережила економічну кризу в Греції та навіть продовжила процвітати.

Наслідки боргової кризи у Греції завдали сильного удару по сектору логістики. Незважаючи на скрутні умови, компанія Marinos Vasilopoulos International Transport розвивається.

Ми шість років живемо в умовах боргової кризи, що поставила Грецію на край прірви. Там, де раніше банки надавали позики місцевому бізнесу на вигідних умовах, сьогодні гуляє вітер. Підприємницький клімат у країні дуже суворий.

 

«Звичайно, ми відчули наслідки кризи», - говорить Еліас Марінос, власник Marinos Vasilopoulos International Transport. 

Загалом, кількість підприємств, зареєстрованих у IKA, найбільшому фонді соціального забезпечення Греції, впала на 119000, або на 38 відсотків у період з 2008 р. 

У секторі логістики сотні компаній-перевізників вийшли з бізнесу. Але серед цих рецесійних хвиль деяким підприємства вдалося протриматися на плаву та навіть розширитися: одне з них – це Marinos Vasilopoulos International Transport, компанія-перевізник, яка експлуатує 62 вантажівки, що перевозять заморожені продукти по всій Європі. 

«Аби вижити в умовах кризи, грецькі компанії-перевізники вимушені були добре організуватися та здійснювати суворий контроль за витратами; але ми завжди вели справи саме таким чином. Ми завжди були дуже передбачливими, крок за кроком розширювалися, та робили акцент на привабленні високоякісних клієнтів».

Розташована у Мегарі, приблизно за 50 кілометрів від Афін, компанія зустріла кризу, досягла успіху та продовжила розвиток, поповнивши автопарк п’ятьма новими вантажівками у період між 2008 та початком 2014 р. Компанія Marinos Vasilopoulos International Transport наразі має 62 вантажівки, з яких 15 - вантажівки Volvo; також нещодавно компанія придбала нову Volvo FH16 – першу у Греції. 

За часів пільгових кредитів, коли деякі грецькі компанії-перевізники, стимульовані вигідними банківськими позиками, іноді купували зайві вантажівки як символ статусу, Еліас Марінос завжди чекав моменту, коли матиме достатньо підтверджених вантажів, аби забезпечити роботою кожну нову вантажівку.

В той час, коли інші витрачали гроші, ми проявляли обережність — саме завдяки цьому ми уникнули халепи, коли вдарила криза.

Марінос Васілопулос купив свою першу вантажівку Volvo (F12) у 1985, саме у той час, коли компанія почала розширюватися та виконувати більше міжнародних перевезень. У той час тато Еліаса Маріноса, Дімітріос Марінос, володів компанією, а Еліас працював у якості водія. Серед основних причини, що спонукали його залишатися відданим Volvo протягом майже 30 років з моменту поповнення автопарку першою вантажівкою Volvo — якість вантажівок Volvo, а також тісна робоча співпраця з компанією Saracakis Brothers, імпортером та дистриб'ютором компанії Volvo Trucks у Греції.

«Можна купити, наприклад, вантажівку з пробігом, але вантажівки Volvo витримують навантаження, навіть за суворих умов. Якість можна помітити у кожній деталі – наприклад, якість коробки перемикання передач просто чудова». 

Під час розмови про нову FH16, першу у Греції, його очі світяться. Невдовзі після купівлі першої вантажівки наприкінці 2013 р., він будує плани щодо покупки другої. 

Керування грецькою логістичною компанією ніколи не було простим завданням. Дороги у країні горбкуваті та вузькі, а рух в Афінах, столиці з населенням 3,8 мільйонів, часто стоїть. Паромні переправи на різні острови та регіони означають, що кожна вантажівка завжди має вчасно приїжджати до місця призначення, або існує ризик годинами чекати на наступний паром.

Мені подобається витримувати робочі навантаження та вирішувати проблеми. Це схоже на гру в шахи.

Одним із головних наслідків кризи є те, що напружений бізнес автоперевезень у Греції став навіть ще більше напруженим. Проблеми ліквідності примушують багатьох замовників відстрочувати свої замовлення до останньої хвилини.

«Часто вони чекають на те, коли в них з’являться гроші. Якщо у них немає грошей, вони не розміщують замовлення, і ми часто отримуємо інформацію щодо замовлення в останній момент».

За останні п’ять років кризи також відбувся кардинальний зсув структури роздрібної торгівлі. Якщо раніше грецький ринок роздрібної торгівлі належав головним чином маленьким родинним підприємствам, то зараз все частіше домінують великі гравці. Компанії-перевізники шалено змагаються за клієнтів з гарною платоспроможністю. Гонитва за великими мережами супермаркетів, такими як Makro та Voudouris, найбільшими виробниками м’яса у Греції, була жорсткою. Таким чином, ключове завдання – це отримати та утримати цих великих замовників.

«Мені подобається витримувати робочі навантаження та вирішувати проблеми. Підганяти одну до одної усі деталі: Це як гра у шахи», - каже Еліас Марінос – гра, в яку він також грає. (в офісі блищить шахова дошка, прикрашена срібними та золотими деталями.)

Він нічого не має проти жорсткої та часто виснажливої роботи. Завдяки тому, що він ще підлітком працював помічником водія вантажівки, а пізніше й водієм, коли йому виповнилося двадцять років, його розуміння роботи та життя повністю відрізнялося від його однолітків. 

«Це надало мені більшу перспективу. Урок, який я отримав з цього - треба багато працювати».

 

Автопарк

Вантажівки:  62 вантажівки, включаючи 15 вантажівок Volvo:

  • Одна нова Volvo FH16 750 к. с. Євро 5, тягач 4×2, кабіна XL.
  • Дві FH16 Classic 700 к. с. Євро 5, тягач 4×2, кабіна XL.
  • Чотири Volvo FH16 Classic 600 к. с. Євро 5, тягач 4×2, кабіна XL.
  • Вісім FH з двигуном Євро 5 480 к. с., тягач 6×2, кабіна XL.

Більшість вантажівок обладнані технологією I-Shift.